Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Datsun Go+: Japonské mini-Lodgy stojí 170 tisíc

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Datsun již před časem ohlásil, že se rodina jeho modelů brzy rozroste. Je to tady, hatchback Go dostal praktičtější verzi s přívlastkem plus.

Plus vždycky znamená něco navíc. Možná to chtělo od reinkarnované značky japonského Nissanu v tomto ohledu trochu větší invenci v tomto ohledu, ale budiž. Co navíc tedy Go+ představený 17. září v indonéské Jakartě nabídne? Jedná se vlastně o takový minikombík, a tentokrát doslova. Měří totiž těsně pod čtyři metry, 3995 mm. Přitom se na palubu vejde až sedm cestujících. Pak sice nezbude už žádné místo na zavazadla, ale prioritou bylo dostat dovnitř co nejvíce lidí.

Zadní lavice je také brána jako nouzová, byť místo na nohy pasažéři ve třetí řadě zřejmě mít budou. Alespoň integrované opěrky hlavy však chybí. Go+ je postaven na shodném podvozku původem z Micry jako základní hatchback, tedy s rozvorem 2450 mm. Přední část vozu je zvenčí také prakticky shodná. Místo uvnitř vzniklo pouze prodloužením zadního převisu o 210 mm. Designem tato část 1635 mm širokého vozu neohromí, ale tady šlo o praktičnost a nízké náklady. Obě dvě zadní řady nedělených lavic jsou alespoň sklopné, nějakou špičkovou variabilitu nečekejme. Proč o něm nehovoříme jako o MPV, ač tak oficiální tisková zpráva od výrobce činí? No, do této kategorie vlastně nespadá svou výškou 1485 mm. To je na minivan z evropského pohledu poněkud málo... spíš jde zkrátka o sedmimístný malý hatchback.

Plusu se bude líbit ve městech, ale i na nezpevněném povrchu mimo ně. Podvozek tomu byl koneckonců uzpůsoben. Rodiny v jihovýchodní Asii budou mít radost. Pod kapotou se nachází znovu zážehová tříválcová dvanáctistovka o výkonu 51 kW spojená s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, která přenáší točivý moment 104 N.m pouze dopředu. V interiéru nahradila klasické rádio mobilní dokovací stanice propojitelná s chytrými telefony. Základní levná verze ji ale určitě mít nebude.

Produkce se rozběhne spolu s hatchbackem v továrně Nissanu v indonéské Purwakartě a na tamní trh se dostane v příštím roce. Standardní Go (Nissan trvá na přepisu s velkými písmeny, tedy GO) aktuálně vzniká v indickém Čennaj. V této části světa je pořád myšlenka levné motorizace stále důležitá. Základní cena by neměla překročit překročit 100 milionů indonéských rupií, tedy v přepočtu 170 tisíc korun. O dalších trzích se v souvislosti s novým modelem zatím oficiálně nemluví, Indie, Rusko a Jižní Afrika se jej však určitě také dočkají. O Evropě vůbec ne, ale tady by Datsun silně konkuroval Dacii. A tu vlastní Renault, alianční partner Nissanu...

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
18. 9. 2013 18:34
Re: No prosím
Ladný vzhled? Kdy si byl naposledy u očního?
Avatar - woody-alien
18. 9. 2013 10:44
No prosím
...tady má "stoletzaopicema" Fábie důstojného soupeře. >:D Umírněný, řekl bych až ladný vzhled, sedm lidí na necelých čtyřech metrech při výšce ani ne 1.5 metru - minibus do městské džungle jak vyšitej. :yes: Za cenu MC vlastně dva. No nekup to. >:-[]