Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Levný Datsun Go se předvedl v Americe, nic to ale neznamená

Jan Mička
Diskuze (10)
Datsun Go oprašuje slavnou značku po neuvěřitelných 27 letech. Do Evropy se však nedostane.

Produkční model byl představen v Kalifornii při příležitosti výstavy Nissan 360, kde se pod jednou střechou sešlo více jak 100 produkčních a koncepčních vozů značek Nissan a Infiniti.

Datsun Go sdílí techniku s Nissanem Micra. Vůz je 3785 milimetrů dlouhý, 1635 milimetrů široký a 1485 milimetrů vysoký. Příbuznost s Microu značí i délka rozvoru náprav, která je s 2450 milimetry u obou vozů naprosto shodná. Pod kapotou našel místo atmosférický zážehový tříválec o objemu 1,2 litru a výkonu 51 kW. I on má původ v nejmenším Nissanu. Točivý moment 104 N.m je přenášen na přední kola, převodovka je pětistupňová manuální.

Ač se jedná o vůz s cenou okolo 400.000 indických rupií (asi 135.000 Kč), interiér vypadá velmi útulně. Překvapí umístění řadicí páky a madla ruční brzdy do spodní části středové konzoly a absence loketní opěrky na úkor většího prostoru mezi sedadly.

Přestože by si u nás Datsun Go svou cílovou skupinu určitě našel, s prodejem v Evropě nepočítejte. Vůz se vyrábí v Indii, kde bude jedno z jeho hlavních odbytišť. Objeví se však také v Indonésii, Rusku a Jižní Africe. Nissan, který značku Datsun vlastní, chce v průběhu let doplnit model Go o další blíže nespecifikované vozy.

Jan Mička
Diskuze (10)
22. 8. 2013 15:01
Re: naco Datsun?
Naprosto souhlasím, ale asi jde bohužel o to jméno, které má pravděpodobně na daných trzích větší jméno než třeba Dacia, která by vystačila.
Avatar - Stejsn
22. 8. 2013 13:31
No jo no,
je doba, která přeje laciným křápům, nedá se nic dělat.
22. 8. 2013 13:05
naco Datsun?
celkom nerozumiem, preco aliancia vracia na scenu znacku Datsun...nestaci, ze ma v portfoliu lacne znacky Lada, Samsung a Dacia? nebolo by preto efektivnejsie (aj z marketingoveho hladiska) tlacit na trhoch Indie a Indonezie povedzme Daciu? ine koncerny (GM, Ford, Chrysler) naopak v predoslych rokoch riadne ocesali svoje portfolio, kedze "udrzba" privelkeho poctu znaciek je dost nakladna a pracna...fakt nechapem :no:
Avatar - R32
22. 8. 2013 12:33
Re: Pro kritiky
Tak pokiaľ si mieril na mňa tak ja som narážal hlavne na text teda úsmevný výraz "útulný interiér"... 8-s Prečo by si tu ľudia nemohli napísať svoj subjektívny názor na akékoľvek téma? Vyjadrovali sme sa predsa k tématu tj. k autu ku ktorému je článok, nerozoberali sme či je to auto ako také blbosť alebo nie... Samozrejme pre cieľové trhy to bude zaujímavé a za dané prachy prečo nie. Tak čo tu riešiš aké auto by sme postavili my? ;-\ :no:
22. 8. 2013 11:26
V Evropě?
Nevypadá to špatně.
Ale úspěchem v Evropě bych si nebyl jistý, když výbavu doplní na evropské minimum (ESP, airbagy), tak se taky můžou dostat nad Sandero (tj. +30.000Kč). A pak už by to takový trhák nebyl.
Navíc kanibalizovat si v rámci koncernu Datsun-Nissan-Renauld-Dacia?