29.1. 2016

Deník Czechs4Monte: Cestou do Bad Homburgu začala Rallye Monte Carlo Historique

 

První noc proběhl symbolický večírek, na kterém se probraly poslední detaily harmonogramu celého týdne, a samozřejmě nesměl chybět přípitek na zdárné dokončení celé soutěže.

Po tiskové konferenci, o které jsme vás informovali, se celý team projektu Czechs4monte vydal na první kratší pětisetkilometrový přesun do lázeňského města Bad Homburk v Německu. Během cesty posádka Škody 110 L dolaďovala přípravu itineráře a zakreslení důležitých bodů v mapě, jak pro náročnou, téměř 1400 km dlouhou trasu do Monaka s názvem Etape de Concentration, tak pro další neméně náročné rychlostní zkoušky v okolí Monte Carla a Valence. Doprovodný team složený z mechaniků a týmu novinářů využil první část ke vzájemnému seznámení.

První povinností posádky v Rámci Rallye Monte Carlo Historique bylo vystavení vozu v prostorách autosalonu BMW, kde zároveň proběhly administrativní a technické přejímky. Naleštěná Škoda 110 L prošla bez jediného problému a již zde budila velký zájem fanoušků a obdivovatelů historických aut. Následoval večírek uspořádaný starostou lázeňského města v prostorách místního kasina pro všechny posádky včetně jejich doprovodných týmů. Velice sympatické bylo uvítání všech národností, bohužel i po dvaadvaceti letech od našeho rozdělení si Západní Evropa nedokázala zapamatovat, že nejsme Čechoslováci.

Celý tým opustil uvítací večírek velmi brzo z důvodu dalších povinností a práce následujícího dne.

První ranní povinností posádky bylo vyzvednout škodovku v prostorách autosalonu, kde přenocovala a následně doladit poslední technické detaily, odzkoušet důležité systémy, pomůcky, a vybavit vůz občerstvením pro lepší výdrž a koncentraci posádky na náročné cestě. Ještě před startovním ceremoniálem byla šedesátka historických vozů včetně závodního speciálu teamu Czechs4Monte vystavena na kolonádě v Bad Homburku. I zde byl o škodovku velký zájem a posádka i mechanici musely odpovídat na velké množství dotazů.

Czechs4Monte: Kompletní přehled článků na jednom místě

O tom, že je Škoda 110 L nejenom pro Němce unikátní, stroj svědčí i velký zájem novinářů. Fotka posádky se škodovkou by se měla objevit například na titulní stránce Bildu. Tento opravdu velký zájem o vozidlo samozřejmě hladil po duši tým mechaniků, kteří strávili na stavbě vozu téměř rok. Po cca hodinu a půl dlouhé prohlídce aut následoval startovní ceremoniál. Posádka se startovním číslem 279 projela se svojí škodovkou v 12:20. Vydala se vstříc náročné cestě, která je určitě těžkou zkouškou jak pro oba členy posádky, tak pro výdrž vozu samotného.

Startovní rampou konečně začal opravdový závod a z jezdce Ivana Pistulky opadl počáteční stres vystřídaný nadšením, které ovšem musí být doprovázeno velkou porcí koncentrace. Nemalou devizou celého projektu je zkušenost Františka Vahaly, který tuto náročnou soutěž již jednou absolvoval. Přestože role obou závodníků jsou jasně dané, tedy Ivan Pistulka řidič a František Vahala navigátor, 1400 kilometrů v závodním speciálu je náročné sousto, a proto se oba členové posádky za volantem prostřídají.

Mezi 16. a 17. hodinou posádka opustila Německo a vydala se vstříc romantické Francii. Doprovodný tým, pro který je celá cesta neméně náročná, se rozdělil na dvě skupiny. Skupina novinářů se snaží přesunovat souběžně s posádkou a dokumentovat, doufejme zdárný dojezd škodovky do Monte Carla. Druhá polovina doprovodného týmu s technickým zázemím, s mechaniky a třeba náhradními pneumatikami, vyrazila přímo nejkratší cestou do Monte Carla, aby byla včas připravená na servis stodesítky před etapou s měřenými testy.

Jelikož každý takto náročný projekt potřebuje sponzory a partnery, veze doprovodný tým druhou stodesítku, která bude sloužit k prezentaci v hlavním centru závodu. K této variantě přistoupil tým z důvodu striktních pravidel pořadatele ohledně polepů na závodním autě. Tímto pravidlem se Monacký autoklub snaží docílit co nejvěrnější dobové podobě historických vozů. Držte české posádce palce, nadále vás budeme informovat o průběhu soutěže.

Za media tým: Martin Mazuch a Lukáš Kolářík

Spolupracujeme s TipCars.com
V Itálii zahynulo při zemětřesení 120 lidí, oznámil Renzi V Itálii zahynulo při zemětřesení 120 lidí, oznámil Renzi

Střední Itálii dnes postihlo silné zemětřesení, po kterém…

Vědci našli planetu jako Země v obyvatelné zóně Proximy Centauri Vědci našli planetu jako Země v obyvatelné zóně Proximy Centauri

Astronomové doslova "za humny" Sluneční…

Jsou britské vlaky přeplněné? Šéf labouristů možná nafingoval cestu na podlaze Jsou britské vlaky přeplněné? Šéf labouristů možná nafingoval cestu na podlaze

Šéf britských labouristů Jeremy Corbyn vytvořil video, na…

Turecké tanky přejely syrskou hranici, chtějí dostat Kurdy za Eufrat Turecké tanky přejely syrskou hranici, chtějí dostat Kurdy za Eufrat

Ofenziva proti radikálům z Islámského státu (IS)…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy

Hlavní hvězdou moskevského autosalonu je pro automobilku…

Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba…

 




Související články
Rallye Monte Carlo Historique skončila tradičním galavečerem se smokingy Rallye Monte Carlo Historique skončila tradičním galavečerem se smokingy

Po úspěšném včerejším dojezdu do cíle náročné soutěže…

Deník Czechs4Monte: Škoda 110 L Rallye projela cílem. Dokázali jsme to! Deník Czechs4Monte: Škoda 110 L Rallye projela cílem. Dokázali jsme to!

Bylo to náročné, zažili jsme všechno kromě sněhu a ledu,…

 



 
Oslavy 50 let Lady ve velkém stylu. Lovecká niva a sportovní sedan!

Oslavy 50 let Lady ve velkém stylu. Lovecká niva a sportovní sedan!

Včera

Vedle konceptu zvažovaného crossoveru Lada na moskevském autosalonu ukazuje i zvýšený sedan nebo doslova šílenou nivu.




Blesk.cz

V Olomouci se sesunula část střechy: Suť zranila rodinu včetně malého dítěte

V Olomouci se sesunula část střechy: Suť zranila…

Z domu v centru Olomouce se dnes kolem 14:00 sesula část střechy na chodník. Na místě je záchranná služba,…

Předvolební debata Blesku z Plzeňska zacílí na nedostatek lékařů i migraci

Předvolební debata Blesku z Plzeňska zacílí na…

Seriál krajských předvolebních debat Blesku pokračuje ve čtvrtek druhým dílem z Plzeňského kraje. V živé…

 

iSport.cz

Chceme zažít znovu ty krásné zápasy v Evropě, tvrdí kapitán Lafata

Chceme zažít znovu ty krásné zápasy v Evropě, tvrdí…

Zdá se, že chytl formu zrovna v tu nejlepší chvíli. Sparťanský kapitán David Lafata v neděli dvěma góly…

Slávisté trénovali v Bruselu. Cítíme se dobře, říkají Van Kessel a Mešanovič

Slávisté trénovali v Bruselu. Cítíme se dobře,…

PŘÍMO Z BRUSELU | Fialová, kam se podíváš. Hned poznáte, že na tomto stadionu v Bruselu sídlí Anderlecht. Neboli…

 

Reflex.cz

Pravidla pro volbu prezidenta jsou jasná. Teď aby se už někdo konečně přihlásil

Pravidla pro volbu prezidenta jsou jasná. Teď aby se…

Vláda nechce měnit Ústavu, počet podpisů pro kandidáta do prezidentské volby tak zůstane 50 tisíc, ale…

Biskup Tomáš Holub: Stále věřím, že islám není ve své podstatě zlem

Biskup Tomáš Holub: Stále věřím, že islám není ve…

Příběh nejmladšího biskupa v zemi Tomáše Holuba (49) začněme už v čase po druhé světové válce: ve farnosti v…