Dodge Challenger SRT8: jako první nastupuje nejvýkonnější provedení (100 fotografií)

Dodge Challenger SRT8: jako první nastupuje nejvýkonnější provedení (100 fotografií)

 
 

Na Auto Show v Chicagu se dnes představuje sériové provedení reinkarnace klasického muscle caru sedmdesátých let – Dodge Challenger SRT8. Novinka se téměř neliší od konceptu, který se poprvé objevil na veřejnosti v roce 2006.

Nový Dodge Challenger SRT8 přichází pro letošní rok pouze ve své nejsilnější verzi, která bude nabízena v limitované edici. První zákazníci tedy nemají příliš na výběr a mohou se například rozhodovat pouze mezi třemi laky karoserie, ale to fanouškům tohoto kupé určitě vadit nebude.

Karoserie vozu má celkovou délku 5023 mm, šířku 1923 mm a výšku 1448 mm. Rozvor náprav 2946 mm je shodný s konceptem z roku 2006 a rozhod kol má Challenger vpředu 1603 mm a vzadu 1604 mm. Pohotovostní hmotnost dvoudveřového automobilu je 1878 kg.

Pod kapotou je samozřejmě, jak se na verzi s označením SRT8 sluší, osmiválce HEMI o objemu 6,1 litru, poskytující výkon 312 kW (425 k) při 6200 ot./min. a točivý moment 570 Nm při 4800 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky.

Dodge prozatím neuvádí na jaké číslici se umí zastavit ručička rychloměru, když bude majitel skutečně pospíchat, ale zveřejnil vyčerpávající informace o zrychlení Challengeru. Kupé umí akcelerovat z 0 na 96 km/h za méně než 5 s, oblíbenou disciplínu zrychlení z 0 na 160 km/h a okamžité zbrzdění do zastavení zvládne za méně než 17 s a čtvrt míle (400 m) s pevným startem ujede pod 14 s. Výrobce uvádí i spotřebu, která je podle normy EPA ve městě 18 litrů benzinu na 100 km a na dálnici 13 litrů na 100 km.

Challenger se sice umí rychle rozjet, ale občas je potřeba i rychle zastavit a o tento proces se musí postarat kotoučové brzdy, které jsou ukryty za dvacetipalcovými koly. Kotouče brzd mají průměr vpředu 360 mm a vzadu 350 mm. Do všech čtyř brzdových kotoučů se zakusují čtyřpístkové brzdiče značky Brembo a téměř dvoutunové kupé umí z rychlosti 96 km/h zastavit na 34 metrech. O kontakt s asfaltem se starají pneumatiky Goodyear F1 Supercar, které mají rozměry vpředu 245/45 R20 a vzadu 255/45 R20.

Provedení SRT8 je prozatím pouze jediným zástupcem modelové řady Challenger, ale až se nabídka rozroste zůstane na jejím vrcholu, což znamená, že kromě nadprůměrných jízdních výkonu nabízí i bohatou výbavu. První majitelé se mohou těšit na automatickou klimatizaci, kvalitní audio systém s CD přehrávačem nebo rozhraní bluetooth. Bohatá je i bezpečnostní výbava, obsahující standardně ABS, ESP, čelní, boční i hlavové airbagy.

Dodge Challenger SRT8 je vyráběn v závodě společnosti Chrysler v Kanadě a jeho základní cena je stanovena na 37.995 amerických dolarů (zhruba 675.000,- Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dodge Challenger SRT8: jako první…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Dodge Challenger SRT Hellcat: Do basy za rychlost 250 km/h Dodge Challenger SRT Hellcat: Do basy za rychlost 250 km/h

K čemu jsou ukrutně výkonné musclecary, když s nimi…

Dodge Challenger SRT Demon si došlápne na Bugatti Chiron. Bude mít 1500 koní! Dodge Challenger SRT Demon si došlápne na Bugatti Chiron. Bude mít 1500 koní!

V Americe je všechno větší. Auta, motory, a kdo ví co…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…