Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 38/2014

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Které články a videa se vám minulý týden líbily nejvíce? Zde je přehled tří nejčtenějších a nejsledovanějších.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden vzbudily největší zájem. Které novinky a videa oslovily největší počet čtenářů? Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Značka Škoda se ve své novodobé historii soustředila zejména vnitřní prostor, velký zavazadelník či výhodný poměr cena/výbava, byť ne vždy se to povedlo na sto procent. Design vozů byl v tomto ohledu spíše v pozadí – hrálo se na nadčasovost či serióznost, avšak opravdu krásných aut mnoho nevzniklo, ačkoliv to je do značné míry otázka vkusu. Podle jednoho z designérů exteriéru automobilky Škoda, Marko Jevtiče, by se však budoucí Škodovky měly v tomto ohledu změnit a stát se atraktivnějšími. Nesmí však utrpět právě tradiční hodnoty značky jako jsou vnitřní prostor či chytrá řešení.

Za odpovědí jsme se v jeden všední den vydali do Plzně. Ne na hřiště Viktorie, ale do areálu firmy Porsche Plzeň, dlouholetého sponzora západočeského celku. Právě odtud Pavla Horvátha v posledních pěti letech zásobují vozy Audi. Trochu nám střečkovala navigace a měli jsme minizpoždění. Pro Pavla Horvátha mohlo být osudové, neboť se při čekání v showroomu zahleděl do očí, pardon, reflektorů Audi SQ5. „Ještě minutu a koupil jsem ho. Je parádní,“ tvrdil s pusou od ucha k uchu.

Základní cenu faceliftovaného Fordu Focus třetí generace již známe, hodí se však dodat, že na českém trhu budou k dispozici i další karoserie, sedan za příplatek 10.000 Kč ve srovnání s hatchbackem, a kombi za dalších deset tisíc korun. Již v základní výbavě přitom dostanete motor o výkonu 77 kW, manuální klimatizaci, elektrická přední okna či tříramenný kožený volant a audiosystém s USB, což je v rámci nižší střední třídy solidní nabídka. Rozdíly v ceně mezi modernizovaným Focusem a doposud prodávanou verzí činí u nového základního motoru 1.6 Ti-VCT s výkonem 77 kW sedm tisíc korun.

První výstup spolupráce vzaly obě strany opravdu důsledně – stylu Lexusu NX se totiž podřídilo celé město včetně budov, dopravního značení, elektroniky a dokonce i zvířat. Slavní interpret se občas mihne již v průběhu reklamy, naplno se však ukáže na konci, navíc velmi obdivující nové NX.

Ram funguje od roku 2010 v rámci koncernu Chrysler jako samostatná divize zaměřená na užitkové modely, značka Dodge se tak pro pick-upy a dodávky již nepoužívá. Pro nový modelový rok 2015 se velké pick-upy Ram 2500 a 3500 HD dočkaly několika novinek, týkajících se především techniky.

V našich končinách nejsou pickupy tak oblíbenými vozy, naopak Američané je milují. Obliba takových aut společně s rostoucími prodeji elektromobilů znamená, že se v americkém centru Nissanu rozhodli tyto segmenty spojit. Výsledkem je Nissan Leaf Pickup, přezdívaný Sparky.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)