Dopravní expert: Rychlostní radary jsou neefektivní

Dopravní expert: Rychlostní radary jsou neefektivní

 

Podle německé studie radary měřící rychlost nepomáhají snížit počet dopravních nehod.

Německý dopravní expert Karl-Friedrich Voss zjišťoval, zda radary měřící rychlost pomáhají snížit počet dopravních nehod. Výsledkem jeho studie je zjištění, že jsou rychlostní kamery v tomto ohledu neúčinné.

Karl-Friedrich Voss je členem představenstva německého Svazu dopravních psychologů, navíc zasedá v Odboru pro dopravní psychologii německé Společnosti pro psychologii. Voss se ve své práci ptal na to, zda radary pomáhají snížit počet dopravních nehod, nebo zda jsou jen prostředkem obcí, aby od motoristů získaly co nejvíce finančních prostředků. Dopravní expert také zjišťoval, kterým řidičům je rychlost nejčastěji měřena a co způsobuje nejvíce dopravních nehod.

Voss ve své práci použil statistiky z roku 2008. V tomto roce řidiči staří 18 až 20 let způsobili kvůli nepřiměřené rychlosti 2.582 dopravních nehod, zatímco řidiči staří 25 až 44 let způsobili kvůli nepřiměřené rychlosti 729 nehod. Přestože řidiči staří 25 až 44 let způsobili čtyřikrát méně nehod kvůli nadměrné rychlosti než motoristé staří 18 až 20 let, radary jim v 52.600 případech změřily vysokou rychlost, což bylo více než dvakrát častěji než u mladších řidičů.

Podle německého dopravního experta jezdí řidiči staří 18 až 20 let především během nocí a víkendů. Podle jeho názoru by tak rychlost měla být policií častěji měřena v této době. Voss dále požaduje, aby radary měřící rychlost byly umístěny v místech, kde se stává hodně dopravních nehod.

Pokutu za nepřiměřenou rychlost změřenou rychlostní kamerou navíc řidiči dostanou až několik týdnů po svém přestupku, podle Vosse je tak i kvůli tomu neúčinná a nepomáhá snížit nehodovost. Německý dopravní znalec by raději dával přednost policejním vozům vybavených radarem, které řidiče jedoucího rychle zastaví a hned pokutují. Problémem je však to, že aby byli všichni řidiči jedoucí nepřiměřenou rychlostí ihned zastaveni, musela by mít policie více aut a policistů.

V Německu loni přibylo mrtvých na silnicích, poprvé za 20 let

Na to, že jsou radary umisťovány v místech, kde je jisté, že zde bude řidičům častěji změřena vysoká rychlost, už delší dobu upozorňuje německý autoklub ADAC. Německá policie se však proti tomuto tvrzení ohrazuje, říká, že na radarech nevydělává. O umístění rychlostních kamer a době jejich fungování rozhoduje policie po dohodě se zastupitelstvem místní obce.

Diskuze o umisťování a smyslu zařízení pro měření rychlosti se vede rovněž v České republice, kde se od 1. srpna 2011 vrátila městské policii pravomoc měřit rychlost bez dopravních značek, které na probíhající měření upozorňují. Původním důvodem k zavedení tohoto opatření v roce 2009 přitom byly nikoliv ojedinělé tendence městských a obecních zastupitelstev rozmisťovat radary s ohledem na výtěžnost, nikoliv na bezpečnost provozu. Mediálně známými se v tomto ohledu staly zejména Mělník nebo Turnov.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard

Švýcarský výrobce luxusního zboží Richemont nabízí za…

Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu

Česká republika si pořídila další evropský unikát:…

Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket

Na burzách kryptoměn se letos protáčí nejvíce peněz v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dopravní expert: Rychlostní radary jsou…






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Dnes 10:56

Dvojčata z NDR měli sen, chtěli vlastnit ikonické Porsche 356. Tehdejší politická situace jim nepřála, ale nevzdali se.




Blesk.cz

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

V uplynulém roce padlo u Sazky průměrně 100 tisíc výher denně! Každý týden díky hrám největší české loterijní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám, kontroloval tvář v mobilu

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám,…

Aby napnul síť a mohl se jít radovat, podstoupí takřka cokoli. Góly jsou hnacím motorem Cristiana Ronalda.…

 

Reflex.cz

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil nacisty, že se Den D neodehraje v Normandii

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil…

Juan Pujol García rozhodně nebyl typickým mužem, kterého si představíte, když se řekne slovo špion. Válkou…

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…