Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati Hypermotard chce být ve své nové podobě ještě zábavnější

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ducati Hypermotard 939 se stává minulostí a jeho místo v nabídce značky má zaujmout Hypermotard 950, který bude rovněž k dispozici ve dvou provedeních.

Ducati u jednoho ze svých nejzábavnějších modelů provedla změny v designu i technice a výsledkem má stroj nové generace, který je ještě lépe ovladatelný a především výrazně zábavnější než dosavadní provedení.

Model Hypermotard 950 má ve svém základním i exkluzivnějším provedení SP zachovávat všechny přednosti modelů s číselným označením 939, ale liší se od nich novou vizáží, za níž se ukrývá nový rám s evolucí motoru Testastretta 11° a přepracovaným podvozkem.

Dvouválec má sice i nadále objem 937 cm3, ale oproti dosavadnímu provedení mírné navýšení výkonu na 84 kW (114 k) při 9000 min-1 a točivý moment 96 N.m při 7250 min-1. Tyto hodnoty jsou shodné pro obě provedení, což platí i pro šestistupňovou převodovkou.

Podvozek modelu Hypermotard 950 využívá vpředu plně stavitelnou vidlici Marzocchi se zdvihem 170 mm a vzadu tlumič Sachs se zdvihem 150 mm. Pro model Hypermotard 950 SP jsou pak v případě podvozku vpředu i vzadu standardem komponenty Öhlins se zdvihem 185, resp. 175 mm, které doplňují kovaná kola Marchesini a několik prvků z uhlíkových vláken.

Vedle techniky zaujmou i již zmiňovanou vizáží a to především díky nově řešenému výfukovému systém, jehož koncovky jsou líbivě vyvedeny pod sedlo. Elektronická výbava zahrnuje mimo jiné ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu, Ducati Traction Control (DTC) a Ducati Wheelie Control (DWC).

Ducati Hypermotard 950 s rozvorem kol 1493 mm má sedlo ve výšce 870 mm a pohotovostní hmotnost 200 kg, zatímco pro verzi 950 SP je uváděn rozvor kol 1498 mm, sedlo ve výšce 890 mm a pohotovostní hmotnost 198 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)