Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati Monster 821 připomíná 25. výročí zrodu své modelové řady

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ducati uvedla první Monster 900 před pětadvaceti lety a nyní se rozhodla zakladatele úspěšné rodiny modelů připomenout a oslavit prostřednictvím důkladného přepracování modelu Monster 821 pro modelový rok 2018.

Ducati Monster 821 se jako nový zástupce třetí generace modelové řady Monster představil v červenci roku 2014 a od té doby představuje střed nabídky, v níž je pod ním Monster 797, zatímco nad ním je Monster 1200, který je k dispozici v několika verzích.

Pro modelový rok 2018 došlo u Ducati Monster 821 k úpravám designu i techniky. V případě vzhledu byl hlavní inspirací původní Monster 900, který měl premiéru v říjnu roku 1992 na motocyklové výstavě v Kolíně nad Rýnem.

Nejvýraznější novinky představuje speciální odstín žluté barvy, který je inspirován zakladatelem rodu z první poloviny devadesátých let, spolu s novou palivovou nádrží, jejímž dárcem se stal Monster 1200. Z něj pak pochází i hlavní světlomet.

Další novinkou je TFT displej, nahrazující klasické přístroje a umožňující prostřednictvím Bluetooth či USB komunikaci motocyklu s chytrým telefonem jeho jezdce.

Podle původního designu Ducati Monster 900 byly vizuálně odlehčeny a zúženy zadní partie, kde vedle krytu části sedla pro spolujezdce přitahuje pozornost i nově řešená koncovka výfukového systému.

Srdcem Ducati Monster 821 je kapalinou chlazený dvouválec Testastretta 11° o objemu 821 cm3 s nejvyšším výkonem 80 kW (109 k) při 9250 min-1 a točivým momentem 86 N.m při 7750 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky se systémem rychlého řazení DQS.

Podvozek využívá vpředu stavitelné 43 mm upside-down vidlice a vzadu stavitelný centrální tlumič. Brzdový systém má vpředu dvojici kotoučů o průměru 320 mm v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny Brembo M4-32, zatímco vzadu je jeden kotouč o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem.

Ducati Monster 821 s rozvorem kol 1480 mm má suchou hmotnost 180,5 kg a svým jezdcům nabídne možnost nastavit sedlo do výšky 785 nebo 810 mm. Standardem pro modelový rok 2018 je u tohoto stroje Ducati Safety Pack, zahrnující stavitelné ABS s hardwarem Bosch 9.1 MP spolu se systémem kontroly trakce DTC. Jezdce má navíc možnost výběru z jízdních režimů Sport, Touring a Urban.

Ducati uvádí, že Monster 821 je první z plánovaných novinek pro modelový rok 2018 a veřejnosti je poprvé hodlá představit během akce Ducati World Premiere pořádané 5. listopadu a následně během veletrhu EICMA v Miláně od 9. do 12. listopadu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)