Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU navrhla zpřísnit od podzimu 2017 testy emisí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (61)
Podle návrhů, o kterých informovala Evropská komise, by se přísnější testy od září 2017 vztahovaly na nová osobní auta. O rok později by byly povinné pro všechna vozidla.

Testování spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého u osobních aut by v Evropské unii od podzimu příštího roku mělo být přísnější. Vyplývá to z návrhů, které dnes představili regulátoři. Jde o další část unijní odpovědi na skandál v největší evropské automobilce Volkswagen, který se týká právě manipulace s měřením emisí.

„Je to zásadní krok k obnovení důvěryhodnosti," uvedl v prohlášení evropský komisař pro ochranu klimatu a energetiku Miguel Arias Cañete. Návrhy ještě musí schválit Evropský parlament a členské státy EU.

Koncem letošního nebo začátkem příštího roku by Evropská komise měla přehodnotit normy pro emise CO2 a spotřebu pohonných hmot pro období po roce 2020. Díky novému způsobu testování by regulátoři mohli dodržování těchto norem lépe ohlídat, uvedla agentura Reuters.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

Aféra s měřením emisí poukázala na rozpory ve výsledcích laboratorních testů a testů v reálném provozu. Na tento rozdíl se zaměřuje jiný unijní zákon, který ovšem cílí na emise oxidů dusíku u automobilů s naftovým motorem.

Údaje o spotřebě jsou jedním z hlavních kritérií při nákupu vozidla. Podle organizací na ochranu spotřebitelů ale data poskytovaná samotnými výrobci nejsou spolehlivá.

K metodám, které snižují emise oxidu uhličitého, patří podle expertů například vypínání klimatizace či zlepšování aerodynamiky vozidel odstraněním zrcátek. To jsou triky, jimiž je možné dosáhnout nižší spotřeby paliva.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (61)
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 16:06
Re: Blázinec
Nechci ti brát iluze ale bez těch miliard co tam VW sypal a sypal by kvalifikovaní a vzdělaní lidí co? ;-)

Všechny větší podniky se měly prodat způsobem jako škodovka a byli bysme jinde = Klausův způsob vyrobil stamiliardový dluhy který pak Zemanova vláda sanovala.

Technologická i finanční zaostalost byla tak obrovská že bez stamiliard z venku bysme neměli šanci. Něco jinýho sou menší firmy který se díky schopnostem dostaly až tam kde jsou dnes typu DF Partner apod. Tam stačil na začátek nějakej menší kapitálek a schopnosti a snaha

Tohle bysme nedali ani dneska [odkaz] natož před čtvrt stoletim :-!
17. 6. 2016 12:22
Re: Blázinec
Až do začátku výroby Octavie. Mezitím také Škodovka něco vydělala. Ale hlavně tady po komančích zůstali kvalifikovaní a vzdělaní lidi. Z toho žijem dodnes.
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 10:10
Re: Blázinec
Já ti nevim = teď při oslavách Karla IV sem viděl dobový mapy a šéfoval velkýmu kusu Evropy :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 10:08
Re: Blázinec
Jde o to jestli ten plán má důvod = já bych řek že jo. Můžeme to klidně trochu odložit ale NOx dělá těžkej bordel a s CO2 to taky neni úplně v poho [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2016 10:07
Re: Blázinec
Jo to bych si užil >:-[]