Euro NCAP 2012: Ford Kuga – Má 100 % za asistenční systémy
První generace Fordu Kuga se v roce 2008 svými výsledky v nárazových testech zařadila mezi tehdejší špičku kompaktních SUV. Druhá generace jde v jejích stopách především v oblasti ochrany dospělých cestujících a dětí.
Mezi nejlepší absolventy současných testů Euro NCAP se nová Kuga řadí v kategorii asistenčních systémů, kde dosáhla 100 % výsledky. Naopak prostor pro zlepšení má u ochrany dospělých chodců.
Předmětem testu byl Ford Kuga 2,0 diesel s karosérií pětidveřové SUV, výbavou Trend, pohotovostní hmotností 1665 kg a volantem na levé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a top tether) s orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Ford poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek a sedících v různých pozicích.
crashtest ford euroncap novemodely
Při bočním nárazu získala Kuga maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana všech ostatních částí těla byla dobrá.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,3 | 96% | 8 | 100% | 7,3 | 91% | 3,2 | 80% | 34 | 94% |
Ochrana dětí
Na základě údajů z figurín získala Kuga maximální počet bodů za ochranu 3letého i 18měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny proti nárazu hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy vypnout pomocí přepínače. Přepínač však není součástí standardní výbavy. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 6 | 46% | |||||||
Ochrana dětí | - | 42 | 86% |
Ochrana chodců
Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů.
V oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu naproti tomu v oblasti možného nárazu hlavy dítěte je ochrana převážně dobrá.
Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 15,4 | 64% | 3,7 | 62% | 6 | 100% | 25 | 70% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Fordu Kuga je systém elektronické kontroly stability a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti získal maximum bodů.
Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 1 | 100% | 3 | 100% | 3 | 100% | 7 | 100% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Ford Kuga dosáhl jako jeden z mála maxima bodů za bezpečnostní výbavu. Dále má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.
Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 94% | 42 | 86% | 25 | 70% | 7 | 100% | 88% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012) | |||||||||
2012 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |