Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro NCAP s velmi dobrými výsledky a může se pyšnit ziskem plného počtu hvězd.

První generace Suzuki SX4 se stala účastníkem nárazových testů Euro NCAP v roce 2009 a podle tehdejšího hodnocení získala čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a po třech hvězdách za ochranu dětí i chodců. Nová Suzuki SX4 svého předchůdce ve všech kategoriích překonává, i když i u ní je prostor pro zlepšení.

Předmětem testu byla Suzuki SX4 1.6 GL+ s karosérií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 1125 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag pro řidiče, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti a připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy Fair G0/1 (pomocí úchytů ISOFIX), pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací ve směru jízdy.

crashtest suzuki euroncap novemodely crossover crashtest suzuki euroncap novemodely crossover

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Suzuki prokázala stejnou ochranu pro cestující různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testování bočního nárazu získala Suzuki SX4 maximální počet bodů. Při testování nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku a břicha dostatečná a ochrana hlavy a pánve dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,389%8100%7,695%3,588%3392%

Ochrana dětí

Suzuki SX4 získala maximum bodů za ochranu 1,5letého dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, a řidič nemá jasný přehled o jeho stavu. Ve voze jsou umístěna srozumitelná varování před používáním dětské autosedačky na předním sedadle bez předchozího vypnutí airbagu.

Uživatelská příručka vozu neuvádí informaci, že pro správné umístění dětské autosedačky na přední sedadlo je třeba sedadlo maximálně zvednout. Sedačky skupiny 2/3 jsou na zadním prostředním sedadle nestabilní. Jinak lze dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí22,293%675%11,471%4080%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Naproti tomu přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu pánevní oblasti chodců a nezískala bod ani jeden.

Povrch kapoty poskytuje převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu, špatnou ochranu poskytuje pouze v oblasti základny A- sloupků.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců20,284%00%6100%2672%

Asistenční systémy

Suzuki SX4 je standardně vybavena systémem elektronické kontroly stability, který splňuje požadavky Euro NCAP. Dále má vůz manuálně nastavitelný omezovač rychlosti a připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Suzuki SX 4 dosáhla v testech velmi dobrých výsledků, prostor pro zlepšení se nabízí zejména ve sféře umístění dětských sedadel. Vysloveně riziková je pro chodce přední hrana kapoty.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%4080%2672%781%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
24. 10. 2013 21:38
Re: Ovšem...
Auto této třídy musí mít rezervu (dojezdová je už kompromis) a také slušný kufr 400 - 500 litru. Obávám se že škoda Yeti to nesplňuje. Navíc ta spotřeba u benzínového motoru je alespoň podle testů daleko lepší než u škodovky.
Avatar - Jaros71
24. 10. 2013 17:36
Suzuki
dobrý.. :yes:
Jen ten design světel.. ;-\
24. 10. 2013 16:13
Re: Ovšem...
Hahaha ;-)
24. 10. 2013 12:57
Re: Ovšem...
Me se libi ..
Avatar - chup44
24. 10. 2013 11:10
Re: Ovšem...
Ty tu ešte si ? Dlho som nič od teba nevidel (chvalabohu) tak som myslel že si to vzdal.
A k článku...Výsledok dobrý,len tak ďalej :-)