Euro NCAP: Alfa 159, Hyundai Tucson, Kia Cerato, Peugeot 207, Suzuki SX4

Euro NCAP: Alfa 159, Hyundai Tucson, Kia Cerato, Peugeot 207, Suzuki SX4

 
 

Únorové výsledky testů Euro NCAP přišly těsně před ženevským autosalonem, což jistě není náhoda. Na stupních vítězů tentokrát stojí Peugeot 207 a Alfa Romeo 159 s pěti hvězdami za ochranu cestujících, čtyřhvězdí spatřily SUV značek Hyundai a Suzuki.

Únorové výsledky testů Euro NCAP přišly těsně před ženevským autosalonem, což jistě není náhoda. Na stupních vítězů tentokrát stojí Peugeot 207 a Alfa Romeo 159 s pěti hvězdami za ochranu cestujících, čtyřhvězdí spatřily SUV značek Hyundai a Suzuki. K propadlíkům patří pouze tříhvězdičková Kia Cerato. Katastrofální výsledek předvedl nový Chevrolet Aveo.

Alfa Romeo 159
Euro NCAP povolilo opakování testu čelního nárazu po tom, co při prvním testu pracoval omezovač síly v bezpečnostním pásu nesprávně. Alfa Romeo zkontrolovala všechny vyrobené vozy a odstranila chybu u nově vyrobených vozů. Kolenní aibag ochránil dobře dolní končetiny řidiče, volant zaznamenal minimální změnu polohy (17 mm směrem k řidiči, 2 mm vzhůru a 2 mm doprava). Testovaná Alfa Romeo 159 1.9JTD Progression vážící 1552 kg byla penalizována za nezajištěné druhé boční dveře při bočním nárazu, ale přesto dosáhla na pětihvězdičkové hodnocení, resp. 34 bodů za ochranu cestujících.

Po prvním testu Euro NCAP byla také přemístěna kontrolka připomínače bezpečnostního pásu ze střechy na přístrojový panel před řidičem, což Euro NCAP také v hodnocení zohledňuje.

Příď Alfy 159 s výraznými hranami není podle Euro NCAP optimální tvar z hlediska ochrany chodců. Alfy nezískala žádné body za konstrukci nárazníku.

Alfa Romeo 159 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89 %
  • Připomínač pásů: 2 bod
  • Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězd)
  • Bezpečnost dětí: 38 bodů / 78 % (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 9 bodů / 53 % (jedna hvězda)

Hyundai Tucson
Tucson se vyznamenal při testu bočního nárazu, ve kterém plně uspokojil bezpečnostní kriteria Euro NCAP a získal plný počet bodů. Při čelním nárazu bylo zaznamenáno vyšší zatížení kolen a stehen, které se střetly s tvrdými díly přístrojové desky, sloupku řízení, spínací skříně atd.

Hyundai je kritizováno za nemožnost deaktivace airbagu spolujezdce a zejména ze nedostatečné varování před umístěním sedačky s dítětem proti směru jízdy, takže za tuto část nebyly uděleny žádné body.

Tucson nemá žádný připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů a proto nezískal žádné body ani v této disciplíně. Velmi špatné hodnocení si odneslo úspěšné korejské SUV také za ochranu chodců všech postav.

Hyundai Tucson - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 0 bodů
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 32 bodů / 61 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 4 body / 61 % (jedna hvězda)

Kia Cerato

Podprůměrný výsledek 1275 kg těžkého hatchbacku v čelním i bočním nárazu je způsoben mj. vyššími silami od bezpečnostních pásů na místě spolujezdce, které byly podle metodiky Euro NCAP vzaty jako směrodatné pro vyhodnocení ochrany cestujících. Posun pedálové skupiny směrem do kabiny (132 mm podélně a 56 mm vzhůru) znamenal další penalizaci, resp. další zvýšení rizika poranění cestujících. Tvrdé díly kolem kolen a stehen cestujících jsou také kritickým místem, zvyšujícím riziko poranění dolních končetin.

Při bočním nárazu zaznamenaly snímače síly, přenesené nerealistickým způsobem, když se figurína při nárazu natočila. Za ochranu hrudě a pánve nebyly uděleny žádné body. Ačkoli vůz by mohl pravděpodobně získat lepší hodnocení při bočním nárazu na sloup, automobilka odmítla sponzorovat tento test, který by prokázal účinnost okenního airbagu.

Dětské sedačky by neměly být umisťovány na sedadle spolujezdce umisťovány proti směru jízdy, na což podle Euro NCAP výrobce neupozorňuje dostatečně. Chodci by se před Ceratem měli mít na pozoru, nebyly mu totiž za jejich ochranu uděleny žádné body.

Kia Cerato - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 1O bodů / 63 %
  • Boční náraz: 8 bodů / 45 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 19 bodů (tři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 35 bodů / 72 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 8 body / 22 % (jedna hvězda)

Peugeot 207
1163 kilogramů těžký Peugeot 207 1.4 Trendy získal francouzské automobilce další skvělý výsledek, který bude jistě dobře marketingově zužitkován při ženevské světové premiéře. Užitek však tento výsledek přinese milionům uživatelů budoucího bestselleru, což je nakonec nejdůležitější!

K dokonalosti v oblasti ochrany cestujících schází dvěstěsedmičce jen několik bodů odebraných za tvrdé díly v prostorech kolem nohou. Dětská sedačka může být umístěna proti směru jízdy, ale ani u Peugeotu není označení přesně podle představ a hlavně metodiky Euro NCAP.

Peugeot dostal plný počet bodů za připomínače bezpečnostních pásů. Ochrana chodců se v případě předního nárazníku Peugeotu také povedla, za což bylo uděleno maximum bodů.

Peugeot 207 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 3 body
  • Bezpečnost posádky: 19 bodů (pět hvězd)
  • Bezpečnost dětí: 37 bodů / 76 % (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdy)

Suzuki SX4
1185 kilogramů těžké Suzuki SX4 1.6 GL-A, s pohonem jediné nápravy se statečně utkalo s deformovatelnou bariérou. Řidičova hlava však přesně nezasáhla airbag, stlačení jeho hrudě bylo vyšší než u spolujezdce a proto bylo vzato jako hodnota pro výpočet hodnocení ochrany obou cestujících. V bočním nárazu sklidilo Suzuki absolutní úspěch.

Dětské sedačky by neměly být umisťovány na sedadle spolujezdce umisťovány proti směru jízdy, na což podle Euro NCAP výrobce neupozorňuje dostatečně. Suzuki slíbilo, že se tímto jednoduchým bezpečnostním opatřením bude zabývat.

Je-li ventilátor větrání nastaven na maximální otáčky, není podle Euro NCAP akustický signál připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů dostatečně slyšitelný.Suzuki přislíbilo nápravu.

Nárazník Suzuki SX4 odpovídá představě Euro NCAP o dobré úrovni ochrany chodců, podobně jako většina povrchu kapoty.

Suzuki SX4 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 0 bod
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 22 bodů / 61 % (tři hvězdy)

Komentář k výsledku Chevroletu Aveo naleznete v článku: Euro NCAP: Chevrolet Aveo propadl

Chevrolet Aveo 2006 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 3 body / 19 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 21 bodů (dvě hvězdičky, z nichž jedna přeškrtnutá)
  • Bezpečnost dětí: 31 bodů / 63 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdičky)
Spolupracujeme s TipCars.com
Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát

Brno může pokračovat v přípravě projektu na výstavbu…

Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest

Nejvyšší soud snížil Tomáši Březinovi trest ze šesti let…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý podnik koupil obchodník s luxusními nemovitostmi

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý…

Zchátralý Jonákův Discoland má nového majitele! Jeden ze symbolů 90. let koupil obchodník s luxusními…

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza Paroubek. Hamáček promluvil o strastech ČSSD

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza…

Šéf ČSSD Jan Hamáček se dnes sejde s Andrejem Babišem (ANO), od kterého by chtěl slyšet, kdo byl nominován do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je podceňované, říká Vacek

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je…

Jako vůbec poslední vstupuje do právě probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku tým Polska. A to…

 

Reflex.cz

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Když jsem se šéfa kulturní rubriky Milana Tesaře včera ráno ptala, jaké texty bych měla přivézt z aktuální…

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na severu Afriky a bude vracet ekonomické migranty

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na…

Lídři Evropské unie by se na svém summitu příští týden měli dohodnout na tom, že pro migranty, kteří se snaží…