Euro NCAP: Alfa 159, Hyundai Tucson, Kia Cerato, Peugeot 207, Suzuki SX4

Euro NCAP: Alfa 159, Hyundai Tucson, Kia Cerato, Peugeot 207, Suzuki SX4

 
 

Únorové výsledky testů Euro NCAP přišly těsně před ženevským autosalonem, což jistě není náhoda. Na stupních vítězů tentokrát stojí Peugeot 207 a Alfa Romeo 159 s pěti hvězdami za ochranu cestujících, čtyřhvězdí spatřily SUV značek Hyundai a Suzuki.

Únorové výsledky testů Euro NCAP přišly těsně před ženevským autosalonem, což jistě není náhoda. Na stupních vítězů tentokrát stojí Peugeot 207 a Alfa Romeo 159 s pěti hvězdami za ochranu cestujících, čtyřhvězdí spatřily SUV značek Hyundai a Suzuki. K propadlíkům patří pouze tříhvězdičková Kia Cerato. Katastrofální výsledek předvedl nový Chevrolet Aveo.

Alfa Romeo 159
Euro NCAP povolilo opakování testu čelního nárazu po tom, co při prvním testu pracoval omezovač síly v bezpečnostním pásu nesprávně. Alfa Romeo zkontrolovala všechny vyrobené vozy a odstranila chybu u nově vyrobených vozů. Kolenní aibag ochránil dobře dolní končetiny řidiče, volant zaznamenal minimální změnu polohy (17 mm směrem k řidiči, 2 mm vzhůru a 2 mm doprava). Testovaná Alfa Romeo 159 1.9JTD Progression vážící 1552 kg byla penalizována za nezajištěné druhé boční dveře při bočním nárazu, ale přesto dosáhla na pětihvězdičkové hodnocení, resp. 34 bodů za ochranu cestujících.

Po prvním testu Euro NCAP byla také přemístěna kontrolka připomínače bezpečnostního pásu ze střechy na přístrojový panel před řidičem, což Euro NCAP také v hodnocení zohledňuje.

Příď Alfy 159 s výraznými hranami není podle Euro NCAP optimální tvar z hlediska ochrany chodců. Alfy nezískala žádné body za konstrukci nárazníku.

Alfa Romeo 159 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89 %
  • Připomínač pásů: 2 bod
  • Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězd)
  • Bezpečnost dětí: 38 bodů / 78 % (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 9 bodů / 53 % (jedna hvězda)

Hyundai Tucson
Tucson se vyznamenal při testu bočního nárazu, ve kterém plně uspokojil bezpečnostní kriteria Euro NCAP a získal plný počet bodů. Při čelním nárazu bylo zaznamenáno vyšší zatížení kolen a stehen, které se střetly s tvrdými díly přístrojové desky, sloupku řízení, spínací skříně atd.

Hyundai je kritizováno za nemožnost deaktivace airbagu spolujezdce a zejména ze nedostatečné varování před umístěním sedačky s dítětem proti směru jízdy, takže za tuto část nebyly uděleny žádné body.

Tucson nemá žádný připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů a proto nezískal žádné body ani v této disciplíně. Velmi špatné hodnocení si odneslo úspěšné korejské SUV také za ochranu chodců všech postav.

Hyundai Tucson - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 0 bodů
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 32 bodů / 61 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 4 body / 61 % (jedna hvězda)

Kia Cerato

Podprůměrný výsledek 1275 kg těžkého hatchbacku v čelním i bočním nárazu je způsoben mj. vyššími silami od bezpečnostních pásů na místě spolujezdce, které byly podle metodiky Euro NCAP vzaty jako směrodatné pro vyhodnocení ochrany cestujících. Posun pedálové skupiny směrem do kabiny (132 mm podélně a 56 mm vzhůru) znamenal další penalizaci, resp. další zvýšení rizika poranění cestujících. Tvrdé díly kolem kolen a stehen cestujících jsou také kritickým místem, zvyšujícím riziko poranění dolních končetin.

Při bočním nárazu zaznamenaly snímače síly, přenesené nerealistickým způsobem, když se figurína při nárazu natočila. Za ochranu hrudě a pánve nebyly uděleny žádné body. Ačkoli vůz by mohl pravděpodobně získat lepší hodnocení při bočním nárazu na sloup, automobilka odmítla sponzorovat tento test, který by prokázal účinnost okenního airbagu.

Dětské sedačky by neměly být umisťovány na sedadle spolujezdce umisťovány proti směru jízdy, na což podle Euro NCAP výrobce neupozorňuje dostatečně. Chodci by se před Ceratem měli mít na pozoru, nebyly mu totiž za jejich ochranu uděleny žádné body.

Kia Cerato - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 1O bodů / 63 %
  • Boční náraz: 8 bodů / 45 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 19 bodů (tři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 35 bodů / 72 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 8 body / 22 % (jedna hvězda)

Peugeot 207
1163 kilogramů těžký Peugeot 207 1.4 Trendy získal francouzské automobilce další skvělý výsledek, který bude jistě dobře marketingově zužitkován při ženevské světové premiéře. Užitek však tento výsledek přinese milionům uživatelů budoucího bestselleru, což je nakonec nejdůležitější!

K dokonalosti v oblasti ochrany cestujících schází dvěstěsedmičce jen několik bodů odebraných za tvrdé díly v prostorech kolem nohou. Dětská sedačka může být umístěna proti směru jízdy, ale ani u Peugeotu není označení přesně podle představ a hlavně metodiky Euro NCAP.

Peugeot dostal plný počet bodů za připomínače bezpečnostních pásů. Ochrana chodců se v případě předního nárazníku Peugeotu také povedla, za což bylo uděleno maximum bodů.

Peugeot 207 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 3 body
  • Bezpečnost posádky: 19 bodů (pět hvězd)
  • Bezpečnost dětí: 37 bodů / 76 % (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdy)

Suzuki SX4
1185 kilogramů těžké Suzuki SX4 1.6 GL-A, s pohonem jediné nápravy se statečně utkalo s deformovatelnou bariérou. Řidičova hlava však přesně nezasáhla airbag, stlačení jeho hrudě bylo vyšší než u spolujezdce a proto bylo vzato jako hodnota pro výpočet hodnocení ochrany obou cestujících. V bočním nárazu sklidilo Suzuki absolutní úspěch.

Dětské sedačky by neměly být umisťovány na sedadle spolujezdce umisťovány proti směru jízdy, na což podle Euro NCAP výrobce neupozorňuje dostatečně. Suzuki slíbilo, že se tímto jednoduchým bezpečnostním opatřením bude zabývat.

Je-li ventilátor větrání nastaven na maximální otáčky, není podle Euro NCAP akustický signál připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů dostatečně slyšitelný.Suzuki přislíbilo nápravu.

Nárazník Suzuki SX4 odpovídá představě Euro NCAP o dobré úrovni ochrany chodců, podobně jako většina povrchu kapoty.

Suzuki SX4 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 0 bod
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 22 bodů / 61 % (tři hvězdy)

Komentář k výsledku Chevroletu Aveo naleznete v článku: Euro NCAP: Chevrolet Aveo propadl

Chevrolet Aveo 2006 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 3 body / 19 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 21 bodů (dvě hvězdičky, z nichž jedna přeškrtnutá)
  • Bezpečnost dětí: 31 bodů / 63 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdičky)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Europoslanec Ježek končí spolupráci s ANO, nesouhlasí s podporou Zemana Europoslanec Ježek končí spolupráci s ANO, nesouhlasí s podporou Zemana

Europoslanec Petr Ježek končí spolupráci s hnutím ANO.…

Banky zažily dobrý rok, jejich byznys navíc vstupuje do další éry Banky zažily dobrý rok, jejich byznys navíc vstupuje do další éry

Banky v Evropě stojí na prahu nové éry svého byznysu. Po…

Rittigův bývalý advokát čelí obvinění z daňového úniku za desítky milionů Rittigův bývalý advokát čelí obvinění z daňového úniku za desítky milionů

Policie obvinila advokáta Davida Michala z krácení daní,…

Imunitní výbor nechce vydat exprimátora Svobodu k trestnímu stíhání Imunitní výbor nechce vydat exprimátora Svobodu k trestnímu stíhání

Sněmovní mandátový a imunitní výbor doporučil plénu, aby…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Dnes 12:50

V Kansasu se odehrál incident, jenž by klidně mohl posloužit jako výukový materiál v autoškolách. Vysvětluje, proč je podobné otáčení se striktně zakázané.




Blesk.cz

Tragédie v Uhříněvsi: Mladík (†27) spáchal sebevraždu nárazem do stromu!

Tragédie v Uhříněvsi: Mladík (†27) spáchal…

Na jihovýchodě Prahy se v úterý brzy ráno stala tragická dopravní nehoda. Mladý řidič v Uhříněvsi naboural do…

Hororové sanatorium na vlastní oči ve virtuální realitě: Recenze The Inpatient

Hororové sanatorium na vlastní oči ve virtuální…

Kdo jste, si nepamatujete. Nevzpomínáte si ani na to, kde jste a jak jste se tam dostali. Trpíte totiž silnou…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hašek o brankářích pro olympiádu: Líbí se mi, že máme jistotu

Hašek o brankářích pro olympiádu: Líbí se mi, že…

Od zlaté cesty českého hokejového národního týmu na olympijských hrách v Naganu uběhlo už téměř 20 let. „Co se…

 

Reflex.cz

Měla jsem dát Zemanovi facku? Teď už by mě asi líbat nechtěl, říká Dana Drábová

Měla jsem dát Zemanovi facku? Teď už by mě asi líbat…

V roli premiéra s ním vycházela dobře, jako prezident jí ale Miloš Zeman vadí. „Dost se změnil,“ říká…

Leninovi balzamovači: Jak udržet naživu nejvyššího vůdce a další bizarnosti sovětského komunismu

Leninovi balzamovači: Jak udržet naživu nejvyššího…

Velká říjnová socialistická revoluce bylo nejdůležitější výročí celého východního bloku, co na tom, že se…