Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Alfa 159, Hyundai Tucson, Kia Cerato, Peugeot 207, Suzuki SX4

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Únorové výsledky testů Euro NCAP přišly těsně před ženevským autosalonem, což jistě není náhoda. Na stupních vítězů tentokrát stojí Peugeot 207 a Alfa Romeo 159 s pěti hvězdami za ochranu cestujících, čtyřhvězdí spatřily SUV značek Hyundai a Suzuki.

Únorové výsledky testů Euro NCAP přišly těsně před ženevským autosalonem, což jistě není náhoda. Na stupních vítězů tentokrát stojí Peugeot 207 a Alfa Romeo 159 s pěti hvězdami za ochranu cestujících, čtyřhvězdí spatřily SUV značek Hyundai a Suzuki. K propadlíkům patří pouze tříhvězdičková Kia Cerato. Katastrofální výsledek předvedl nový Chevrolet Aveo.

Alfa Romeo 159

Euro NCAP povolilo opakování testu čelního nárazu po tom, co při prvním testu pracoval omezovač síly v bezpečnostním pásu nesprávně. Alfa Romeo zkontrolovala všechny vyrobené vozy a odstranila chybu u nově vyrobených vozů. Kolenní aibag ochránil dobře dolní končetiny řidiče, volant zaznamenal minimální změnu polohy (17 mm směrem k řidiči, 2 mm vzhůru a 2 mm doprava). Testovaná Alfa Romeo 159 1.9JTD Progression vážící 1552 kg byla penalizována za nezajištěné druhé boční dveře při bočním nárazu, ale přesto dosáhla na pětihvězdičkové hodnocení, resp. 34 bodů za ochranu cestujících.

Po prvním testu Euro NCAP byla také přemístěna kontrolka připomínače bezpečnostního pásu ze střechy na přístrojový panel před řidičem, což Euro NCAP také v hodnocení zohledňuje.

Příď Alfy 159 s výraznými hranami není podle Euro NCAP optimální tvar z hlediska ochrany chodců. Alfy nezískala žádné body za konstrukci nárazníku.

Alfa Romeo 159 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89 %
  • Připomínač pásů: 2 bod
  • Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězd)
  • Bezpečnost dětí: 38 bodů / 78 % (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 9 bodů / 53 % (jedna hvězda)

Hyundai Tucson

Tucson se vyznamenal při testu bočního nárazu, ve kterém plně uspokojil bezpečnostní kriteria Euro NCAP a získal plný počet bodů. Při čelním nárazu bylo zaznamenáno vyšší zatížení kolen a stehen, které se střetly s tvrdými díly přístrojové desky, sloupku řízení, spínací skříně atd.

Hyundai je kritizováno za nemožnost deaktivace airbagu spolujezdce a zejména ze nedostatečné varování před umístěním sedačky s dítětem proti směru jízdy, takže za tuto část nebyly uděleny žádné body.

Tucson nemá žádný připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů a proto nezískal žádné body ani v této disciplíně. Velmi špatné hodnocení si odneslo úspěšné korejské SUV také za ochranu chodců všech postav.

Hyundai Tucson - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 0 bodů
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 32 bodů / 61 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 4 body / 61 % (jedna hvězda)

Kia Cerato

Podprůměrný výsledek 1275 kg těžkého hatchbacku v čelním i bočním nárazu je způsoben mj. vyššími silami od bezpečnostních pásů na místě spolujezdce, které byly podle metodiky Euro NCAP vzaty jako směrodatné pro vyhodnocení ochrany cestujících. Posun pedálové skupiny směrem do kabiny (132 mm podélně a 56 mm vzhůru) znamenal další penalizaci, resp. další zvýšení rizika poranění cestujících. Tvrdé díly kolem kolen a stehen cestujících jsou také kritickým místem, zvyšujícím riziko poranění dolních končetin.

Při bočním nárazu zaznamenaly snímače síly, přenesené nerealistickým způsobem, když se figurína při nárazu natočila. Za ochranu hrudě a pánve nebyly uděleny žádné body. Ačkoli vůz by mohl pravděpodobně získat lepší hodnocení při bočním nárazu na sloup, automobilka odmítla sponzorovat tento test, který by prokázal účinnost okenního airbagu.

Dětské sedačky by neměly být umisťovány na sedadle spolujezdce umisťovány proti směru jízdy, na což podle Euro NCAP výrobce neupozorňuje dostatečně. Chodci by se před Ceratem měli mít na pozoru, nebyly mu totiž za jejich ochranu uděleny žádné body.

Kia Cerato - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 1O bodů / 63 %
  • Boční náraz: 8 bodů / 45 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 19 bodů (tři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 35 bodů / 72 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 8 body / 22 % (jedna hvězda)

Peugeot 207

1163 kilogramů těžký Peugeot 207 1.4 Trendy získal francouzské automobilce další skvělý výsledek, který bude jistě dobře marketingově zužitkován při ženevské světové premiéře. Užitek však tento výsledek přinese milionům uživatelů budoucího bestselleru, což je nakonec nejdůležitější!

K dokonalosti v oblasti ochrany cestujících schází dvěstěsedmičce jen několik bodů odebraných za tvrdé díly v prostorech kolem nohou. Dětská sedačka může být umístěna proti směru jízdy, ale ani u Peugeotu není označení přesně podle představ a hlavně metodiky Euro NCAP.

Peugeot dostal plný počet bodů za připomínače bezpečnostních pásů. Ochrana chodců se v případě předního nárazníku Peugeotu také povedla, za což bylo uděleno maximum bodů.

Peugeot 207 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 3 body
  • Bezpečnost posádky: 19 bodů (pět hvězd)
  • Bezpečnost dětí: 37 bodů / 76 % (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdy)

Suzuki SX4

1185 kilogramů těžké Suzuki SX4 1.6 GL-A, s pohonem jediné nápravy se statečně utkalo s deformovatelnou bariérou. Řidičova hlava však přesně nezasáhla airbag, stlačení jeho hrudě bylo vyšší než u spolujezdce a proto bylo vzato jako hodnota pro výpočet hodnocení ochrany obou cestujících. V bočním nárazu sklidilo Suzuki absolutní úspěch.

Dětské sedačky by neměly být umisťovány na sedadle spolujezdce umisťovány proti směru jízdy, na což podle Euro NCAP výrobce neupozorňuje dostatečně. Suzuki slíbilo, že se tímto jednoduchým bezpečnostním opatřením bude zabývat.

Je-li ventilátor větrání nastaven na maximální otáčky, není podle Euro NCAP akustický signál připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů dostatečně slyšitelný.Suzuki přislíbilo nápravu.

Nárazník Suzuki SX4 odpovídá představě Euro NCAP o dobré úrovni ochrany chodců, podobně jako většina povrchu kapoty.

Suzuki SX4 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 0 bod
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdy)
  • Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdy)
  • Bezpečnost chodců: 22 bodů / 61 % (tři hvězdy)

Komentář k výsledku Chevroletu Aveo naleznete v článku: Euro NCAP: Chevrolet Aveo propadl

Chevrolet Aveo 2006 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 3 body / 19 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 21 bodů (dvě hvězdičky, z nichž jedna přeškrtnutá)
  • Bezpečnost dětí: 31 bodů / 63 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdičky)

Ondřej Láník
Diskuze (24)
26. 2. 2006 17:35
Re: REDAKCE - DOTAZ
Vím, máš se mnou lehkej problém. Takhle ho neřeš. Zkus léčbu. Myslím to upřímně. Máš intelekt lehce pod průměrem a tyhle lidi, to je přirozené, obtížně zvládají úkoly, které na ně klade život v celé své šíři a hloubce. Tedy u tebe se o hloubce moc hovořit nedá... tak v té šíři. Uvidíš, že se zklidníš... pochopíš a přijmeš tak nějak svou žovotní roli... Která to je... ty víš... vím to i já... leč... natolik krutý veřejně nebudu. Mimochodem, to, cos byl v kolektivu ve školce... to jsi stále, byť dnes asi dospělý. Pokud ti to nikdo zatím neřekl... tak teď to víš.
26. 2. 2006 17:27
Re: KOMPROMISNÍ POPRAVA
Asi tak :-)
26. 2. 2006 16:33
Re: REDAKCE - DOTAZ
Díky :yes: