Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2014: Kia čtyři hvězdy, Audi a Jeep po pěti hvězdách

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Do nejnovější zveřejněné série testů Euro NCAP bylo zařazeno Audi A3 Sportback e-tron, Jeep Renegade a Kia Soul v konvenční verzi i jako elektromobil.

Plný počet hvězd u zástupce německé prémiové značky není příliš velkým překvapením a rovněž nejmenší zástupce Jeepu se může pochlubit pěti hvězdami, i když v ochraně chodců má prostor pro zlepšení.

Jen se čtyřmi hvězdami odjíždí z letošních testů Euro NCAP druhá generace crossoveru Kia Soul. Důvodem absence jedné hvězdy jsou především nedostatky v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů.

Audi A3 Sportback e-tron: Pět hvězd

Testy absolvovalo Audi A3 Sportback e-tron, kombinující motor 1.4 TFSI s elektromotorem, které získalo v ochraně dospělých cestujících 81 % . O body přišlo díky mezní ochraně hrudníku při testu bočního nárazu na sloup. Oblast ochrany dětí byla ohodnocena 78 % a to zejména pro nemožnost umístění některých dětských autosedaček a vypínač předního airbagu spolujezdce, který není součástí standardní výbavy.

crashtest audi jeep kia euroncap novemodely crashtest audi jeep kia euroncap novemodely

Uspokojivých 66 % dosáhlo Audi A3 v ochraně chodců, kde nárazník získal maximum bodů, naproti tomu přední hrana kapoty žádný. Vůz je vybaven tzv. aktivní kapotou, která poskytuje dobrou nebo dostatečnou ochranu, s výjimkou oblasti A sloupků. Bezpečnostní výbava postrádala omezovač rychlosti a získala Audi 68 %.

Euro NCAP 2014 - Audi A3 Sportback e-tron
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%3978%2466%968%77%
Počet hvězd*****


Jeep Renegade: Pět hvězd

Jeep Renegade sklízel úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících (87 %) a ochraně dětí v autosedačkách (85 %). Skóre kazil výsledek ochrany krční páteře při nárazu zezadu (mezní) a nemožnost vypnout přední airbag.

crashtest audi jeep kia euroncap novemodely crashtest audi jeep kia euroncap novemodely

V ochraně chodců (65 %) získal nárazník maximum bodů, zatímco kapota poskytovala ochranu dobrou až dostatečnou, jedinou výjimkou byla oblast kolem A sloupků a nepříliš dobré výsledky přední hrany kapoty.

Renegade je vybaven oceněnými systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Druhý jmenovaný však nesplnil požadavky Euro NCAP, protože se nepředpokládá, že by se prodával ve větším měřítku.

Euro NCAP 2014 - Jeep Renegade
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3387%4285%2465%1074%81%
Počet hvězd*****


Kia Soul a Kia Soul EV: Čtyři hvězdy

Oba vozy se od sebe liší pouze v ochraně dospělých cestujících, kde Kia Soul získala 75 % a Kia Soul EV 84 %. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Kia na 82 %.

crashtest audi jeep kia euroncap novemodely crashtest audi jeep kia euroncap novemodely

Oba vozy ztratily body v ochraně chodců (59 %), kde kapota poskytuje převážně pouze dostatečnou nebo mezní ochranu a v oblasti A sloupků dokonce ochranu špatnou. V bezpečnostní výbavě obou vozů chybí systémy sledování jízdního pruhu a autonomního brzdění, což se negativně projevilo i na získaných bodech (56 %).

Euro NCAP 2014 - Kia Soul
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2975%4182%2159%756%71%
Počet hvězd****


crashtest audi jeep kia euroncap novemodely crashtest audi jeep kia euroncap novemodely

Euro NCAP 2014 - Kia Soul EV
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3284%4082%2159%756%76%
Počet hvězd****


Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - Guttalax
12. 12. 2014 19:04
Test
Extra liga to má za 5. Divize za 4 ,ale tam to vyrovná neskutečně vynikající 7 letá záruka na všecko. >:-[]
Avatar - Emel
12. 12. 2014 09:45
Re: Hvězdy nanic
Podmínky se zpřísňují. Dnešních pět hvězd by bylo pět hvězd i kdykoli v minulosti... a zároveň, pokud by auto neobstálo v nárazových zkouškách, tak bez ohledu na serepetičky 5* nedostane.

Situace je pořád stejná - 5* je záruka, že je všechno v pořádku, tedy v rámci prováděných testů. 4* nutí člověka se podívat, v čem že je vlastně problém. 3* a méně je ostuda.
12. 12. 2014 09:11
volvo
Já se rád koukám a hledám na netu videa testů od Volva různé nehody od střetů ze zvěří po kamión či obytný vůz. Nejvíce se mi líbilo rozhýbání plaťáku s autem vzadu jenž bylo přetíženo než mělo být a jeli 130....
11. 12. 2014 15:53
Re: Hvězdy nanic
Topre, a nepsals náhodou, že 4 hvězdy pro Megana jsou "průser"? Já jen, že ten Megane je šest let starej, na těch pět hvězd se nedostal ani novej soul. Raději bych asi při nehodě seděl v tom Meganu, než v některých novinkách s pěti hvězdama.

To, že tyhle testy už nejsou o bezpečnosti aut, ale o serepetičkách ( jak by asi dopadla ta Audi v základu), to netřeba rozebírat.
Avatar - Blue Sun
11. 12. 2014 14:45
Soul
Zajímavý je ten rozdíl u Soulů... normální docela nářez a EV prakticky bez poskvrnky?