Euro NCAP 2014: Kia čtyři hvězdy, Audi a Jeep po pěti hvězdách

Plný počet hvězd u zástupce německé prémiové značky není příliš velkým překvapením a rovněž nejmenší zástupce Jeepu se může pochlubit pěti hvězdami, i když v ochraně chodců má prostor pro zlepšení.
Jen se čtyřmi hvězdami odjíždí z letošních testů Euro NCAP druhá generace crossoveru Kia Soul. Důvodem absence jedné hvězdy jsou především nedostatky v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů.
Audi A3 Sportback e-tron: Pět hvězd
Testy absolvovalo Audi A3 Sportback e-tron, kombinující motor 1.4 TFSI s elektromotorem, které získalo v ochraně dospělých cestujících 81 % . O body přišlo díky mezní ochraně hrudníku při testu bočního nárazu na sloup. Oblast ochrany dětí byla ohodnocena 78 % a to zejména pro nemožnost umístění některých dětských autosedaček a vypínač předního airbagu spolujezdce, který není součástí standardní výbavy.

Uspokojivých 66 % dosáhlo Audi A3 v ochraně chodců, kde nárazník získal maximum bodů, naproti tomu přední hrana kapoty žádný. Vůz je vybaven tzv. aktivní kapotou, která poskytuje dobrou nebo dostatečnou ochranu, s výjimkou oblasti A sloupků. Bezpečnostní výbava postrádala omezovač rychlosti a získala Audi 68 %.
| Euro NCAP 2014 - Audi A3 Sportback e-tron | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 31 | 82% | 39 | 78% | 24 | 66% | 9 | 68% | 77% |
| Počet hvězd | ***** | ||||||||
Jeep Renegade: Pět hvězd
Jeep Renegade sklízel úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících (87 %) a ochraně dětí v autosedačkách (85 %). Skóre kazil výsledek ochrany krční páteře při nárazu zezadu (mezní) a nemožnost vypnout přední airbag.

V ochraně chodců (65 %) získal nárazník maximum bodů, zatímco kapota poskytovala ochranu dobrou až dostatečnou, jedinou výjimkou byla oblast kolem A sloupků a nepříliš dobré výsledky přední hrany kapoty.
Renegade je vybaven oceněnými systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Druhý jmenovaný však nesplnil požadavky Euro NCAP, protože se nepředpokládá, že by se prodával ve větším měřítku.
| Euro NCAP 2014 - Jeep Renegade | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 33 | 87% | 42 | 85% | 24 | 65% | 10 | 74% | 81% |
| Počet hvězd | ***** | ||||||||
Kia Soul a Kia Soul EV: Čtyři hvězdy
Oba vozy se od sebe liší pouze v ochraně dospělých cestujících, kde Kia Soul získala 75 % a Kia Soul EV 84 %. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Kia na 82 %.

Oba vozy ztratily body v ochraně chodců (59 %), kde kapota poskytuje převážně pouze dostatečnou nebo mezní ochranu a v oblasti A sloupků dokonce ochranu špatnou. V bezpečnostní výbavě obou vozů chybí systémy sledování jízdního pruhu a autonomního brzdění, což se negativně projevilo i na získaných bodech (56 %).
| Euro NCAP 2014 - Kia Soul | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 29 | 75% | 41 | 82% | 21 | 59% | 7 | 56% | 71% |
| Počet hvězd | **** | ||||||||

| Euro NCAP 2014 - Kia Soul EV | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 32 | 84% | 40 | 82% | 21 | 59% | 7 | 56% | 76% |
| Počet hvězd | **** | ||||||||
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
| Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014) | |||||||||
| 2014 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
| Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
| Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
| Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
| Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
| Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% | ||||












