Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Honda HR-V – Pět hvězd pro malý crossover

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Honda HR-V v evropské specifikaci dosáhla v testech Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně cestujících, ale špatně si nevedla ani ve zbývajících kategoriích.

Nová Honda HR-V samozřejmě nemá se svým stejnojmenným předchůdcem z let 1999-2006 nic společného. Na rozdíl od něj se navíc stala i předmětem zájmu organizace Euro NCAP a jejích testů, z nichž vyšel malý japonský crossover s plným počtem hvězd.

Předmětem testu byla Honda HR-V 1.6 i-DTEC s pětidveřovou karosérií a pohotovostní hmotností 1259 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla, čelní, boční, pánevní a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven systémy ESC a AEB City.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX proti směru jízdy a pro tříleté dítě autosedačka Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest honda euroncap novemodely video crossover crashtest honda euroncap novemodely video crossover

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Honda prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku, jehož ochrana byla dostatečná, ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku a krku byla dostatečná.

Při testu obou typů bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Honda HR-V získala za oba plný počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění (AEB city) plně funguje při nižších rychlostech běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází. Systém si vedl dobře, ale vzhledem k tomu, že ochrana krční páteře na předních sedadlech (Whiplash) nebyla vyhodnocena jako dobrá, nemohl být zahrnut do celkového výsledku hodnocení ochrany dospělých cestujících.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,47,3162,1250%32,986%

Ochrana dětí

Vůz dosáhl maximálního počtu bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte.

Pohyb dopředu tříleté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit, kromě univerzálních sedaček skupiny I, které na prostředním zadním sedadle nejsou stabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí128,5711,739,279%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů, naproti tomu ochrana pánevní oblasti chodců byla dobrá nebo špatná.

Kapota a čelní sklo vykazují převážně mezní až dobrou ochranu, s nedostatečnou až špatnou ochranou kolem A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,63,6626,272%

Asistenční systémy

Standardním vybavením HR-V je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední a zadní sedadla.

Systém varování před vyjetím z jízdního pruhu a omezovač rychlosti jsou oba za příplatek, ale předpokládá se, že budou součástí většiny prodaných vozů a proto byly zařazeny do hodnocení Euro NCAP.

Systém autonomního brzdění fungující při vysokých rychlostech není pro HR-V k dispozici.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,333109,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Honda HR-V předvedla v letošních testech Euro NCAP dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a špatně si nevedla ani v kategoriích asistenčních systémů a ochrany chodců, i když zde má podobně jako většina současných vozů nejvíce prostoru pro zlepšení.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%39,279%2672%971%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)