Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Alfa Romeo Giulietta - Italské krásce chybí k dokonalosti dvě hvězdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
Alfa Romeo Giulietta ve své modernizované podobě dosáhla v testech organizace Euro NCAP pouze na tři hvězdy.

Alfa Romeo Giulietta se ve svém původním provedení účastnila testů organizace Euro NCAP v roce 2010 a tehdy získala pětihvězdičkové hodnocení. V letošních testech bohužel její modernizované provedení již tak úspěšné nebylo.

Předmětem testu byla Alfa Romeo Giulietta s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1355 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních sedadlech a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle slabá a to samé platí i pro krk řidiče.

crashtest alfaromeo euroncap video nizsistredni crashtest alfaromeo euroncap video nizsistredni

Při bočním nárazovém testu nárazovém testu nefungoval boční airbag řidiče správně. Ochrana byla sice vyhodnocena jako dostačující, ale pro špatně fungující boční airbag byla Alfa Romeo Giulietta v bočních nárazových testech penalizována.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,25,7131,7027,672%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte slabá ochrana krku a mezní ochrana hrudníku i krku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.

Airbag předního spolujezdce sice lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12807,527,556%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou hrany u čelního skla. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců a převážně dobrá ochrana je poskytována i oblasti pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,65,46025,059%

Asistenční systémy

Alfa Romeo Giulietta byla v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Další asistenční systémy v její standardní výbavě chybí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03003,025%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Alfa Romeo Giulietta v modernizovaném provedení měla v ochraně dospělých cestujících potíže s funkcí bočního airbagu při bočních nárazových testech. V případě dětských cestujících i chodců nabízí průměrnou ochranu. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2872%27,556%2559%3,025%57%
Počet hvězd***

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2017 19:37
Re: Poslední sérií testů
Pokud by bylo testováno s více než dvěma airbagy, mohl by aspoň výsledek ochrany cestujících být podstatně lepší.
15. 12. 2017 14:13
Re: Poslední sérií testů
No, ale při hodnocení na počtu airbagů zase tak nezáleží pokud má 0 boduů za asistenty dostane automaticky 0 hvězd jako Punto. Pokud by tomu tak nebylo0 Punto by mělo 2 hvězdy za nárazové zkoušky.
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2017 13:39
Re: Poslední sérií testů
To asi ne, pořád jich má víc než Punto. Ale předpokládám, že wolff reagoval na "I airbagů mělo tehdy víc (další airbagy jsou volitelné, ale testuje se základ)," ne na nějaké asistenty.
Avatar - Jaros71
15. 12. 2017 10:33
Re: Vidím, že redakcia ide po Sergiovi...
A nyní test LaFerrari...že by nula? >:-[]
Avatar - Jaros71
15. 12. 2017 10:27
Re: Dole vodou
Kreténská kriteria nových testů jsou k ničemu !