Euro NCAP 2017: Alfa Romeo Giulietta - Italské krásce chybí k dokonalosti dvě hvězdy
Alfa Romeo Giulietta se ve svém původním provedení účastnila testů organizace Euro NCAP v roce 2010 a tehdy získala pětihvězdičkové hodnocení. V letošních testech bohužel její modernizované provedení již tak úspěšné nebylo.
Předmětem testu byla Alfa Romeo Giulietta s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1355 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních sedadlech a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle slabá a to samé platí i pro krk řidiče.
crashtest alfaromeo euroncap video nizsistredni
Při bočním nárazovém testu nárazovém testu nefungoval boční airbag řidiče správně. Ochrana byla sice vyhodnocena jako dostačující, ale pro špatně fungující boční airbag byla Alfa Romeo Giulietta v bočních nárazových testech penalizována.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,2 | 5,7 | 13 | 1,7 | 0 | 27,6 | 72% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte slabá ochrana krku a mezní ochrana hrudníku i krku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.
Airbag předního spolujezdce sice lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 12 | 8 | 0 | 7,5 | 27,5 | 56% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou hrany u čelního skla. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců a převážně dobrá ochrana je poskytována i oblasti pánve.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 13,6 | 5,4 | 6 | 0 | 25,0 | 59% |
Asistenční systémy
Alfa Romeo Giulietta byla v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Další asistenční systémy v její standardní výbavě chybí.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 0 | 3 | 0 | 0 | 3,0 | 25% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
Alfa Romeo Giulietta v modernizovaném provedení měla v ochraně dospělých cestujících potíže s funkcí bočního airbagu při bočních nárazových testech. V případě dětských cestujících i chodců nabízí průměrnou ochranu. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačujícího standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 28 | 72% | 27,5 | 56% | 25 | 59% | 3,0 | 25% | 57% |
Počet hvězd | *** |