Euro NCAP 2017: DS 7 Crossback – Pět hvězd pro dokonalého ochránce dětí
Značka DS se snaží zaujmout především designem svých vozů, použitými materiály v interiérech i jejich řemeslným zpracováním. Díky výsledkům modelu DS 7 Crossback v testech Euro NCAP si může budovat rovněž image založenou na vysoké míře pasivní i aktivní bezpečnosti.
Předmětem testu byl DS 7 Crossback 1.5 BlueHDI s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1420 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a rovněž systémem sledování jízdního pruhu.
Pro testy ochrany dětí byla použita pro šestileté dítě sedačka Britax Römer Kidfix XP a pro desetileté dítě sedačka Graco Booster.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu všech kritických částí těl řidiče i spolujezdce. DS 7 Crossback prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.
crashtest euroncap novemodely video
Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těl figurín řidiče a spolujezdce dobrá s výjimkou hrudníku řidiče, u nějž byla vyhodnocena jako dostatečná.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana kritických částí těla řidiče dobrá a DS 7 Crossback získal maximální počet bodů.
V náročnějším testu nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako slabá.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.
Standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění předvedl při testování v nízkých rychlostech typických pro městský provoz dobré výkony, když dokázal zabránit srážce nebo výrazně snížil rychlost a zmírnil její následky.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,6 | 7,8 | 14,5 | 2,5 | 2,6 | 35,0 | 94% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i bočním nárazovém testu byla ochrana všech kritických části těl figurín šestiletého i desetiletého dítěte dobrá a DS 7 Crossback získal v těchto testech maximální počet bodů.
Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.
Na sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a u spodní hrany čelního okna, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.
Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu a získal maximální počet bodů, což se vztahuje i na ochranu pánve chodců.
Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců identifikoval chodce i jiná vozidla a při všech zkušebních scénářích v různých rychlostech zabránil kolizi nebo přispěl ke zmírnění jejích následků.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 14 | 6 | 6 | 4,8 | 30,8 | 73% |
Asistenční systémy
DS 7 Crossback je standardně vybaven systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.
Vůz je vybaven omezovačem rychlosti, který informuje řidiče o rychlostních omezeních, aby se jim mohl okamžitě přizpůsobit. Systém varování před vyjetím z jízdního pruhu při testech vždy informoval řidiče o opuštění jízdního pruhu.
Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 3 | 1,7 | 2 | 9,2 | 76% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
DS 7 Crossback se v testech Euro NCAP předvedl jako bezpečný automobil. Vynikajících výsledků dosáhl v ochraně dětských cestujících. Dobrých výsledků, i když s jistým prostorem pro další zdokonalení dosahuje tento model v ochraně dospělých cestujících.
Dobré výsledky pak předvedl tento zástupce mladé francouzské značky i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 94% | 43 | 87% | 31 | 73% | 9,2 | 76% | 85% |
Počet hvězd | ***** |
Jak se hodnotí v roce 2017?
Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.
Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.
Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017) | ||||
2017 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy |
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 50% |
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% |
Pro *** | 60% | 30% | 40% | 25% |
Pro ** | 50% | 25% | 30% | 15% |
Pro * | 40% | 15% | 20% | 10% |