Euro NCAP 2017: Mini Countryman – Pět hvězd pro nový britský crossover

 

Mini Countryman zamířilo do testů Euro NCAP již po druhé a opět z nich odjíždí s plným počtem hvězd, i když s lehkým zaváháním v oblasti ochrany řidiče.

Mini Countryman se testů Euro NCAP poprvé účastnilo v roce 2010 a podle tehdejšího systému hodnocení získalo plný počet hvězd, i když mělo několik nedostatků v ochranně dospělých cestujících i chodců.

Nová generace modelu Countryman předvedla dobré výsledky především v oblasti ochrany dospělých i dětských cestujících, zatímco v ochraně chodců i asistenčních systémech má ještě prostor pro zlepšení.

Předmětem testu bylo Mini Countryman Cooper s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1430 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven aktivní kapotou, systémy automatického nouzového brzdění pro nízké i vysoké rychlosti a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Graco.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Countryman prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dostatečná, zatímco v případě cestujícího na zadním sedadle byla vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních kritických části jejich těl byla hodnocena dobrá nebo dostatečná.

Nový Countryman dosáhl maximálního počtu bodů v obou bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

 [555×192]

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Mini Countryman je standardně vybaveno systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dostatečnou.

<

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,87,1162,4234,390%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín obou dětských cestujících vyhodnocena jako dobrá v případě hlav a dostatečná u hrudníku s výjimkou krku desetiletého dítěte, u nějž je uvedena mezní ochrana.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá a Countryman získal maximum bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy, ale informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nesplňovaly požadavky Euro NCAP a systém nebyl hodnocen.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14,88511,539,380%

Ochrana chodců

Mini Countryman je vybaveno aktivní kapotou, ta se v případě, že senzory v nárazníku detekují kontakt s chodcem, zvedne, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Systém prokazatelně funguje v široké škále situací. Výsledky testu byly téměř vždy dobré nebo dostatečné po celé ploše kapoty.

Nárazník získal maximální počet bodů a na všech testovaných místech poskytoval dobrou ochranu nohám chodců.

K ochraně pánve chodců při srážce s novou generací modelu Countryman uvádí Euro NCAP, že byla převážně špatná.

Euro NCAP uvádí, že pro Mini Countryman je k dispozici samostatný systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců, ale nebyl hodnocen, protože se jedná o prvek příplatkové výbavy.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,91,36027,264%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Mini Countryman je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění je k dispozici v rámci standardní výbavy a jeho výsledky v testech provedených při dálničních rychlostech označuje Euro NCAP jako dostatečné.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je k dispozici rovněž v rámci standardní výbavy.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5301,76,251%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mini Countryman vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících.

V kategorii ochrana chodců představuje podobně jako u řady dalších současných automobilů největší problém pánevní oblast. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, které není standardem.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3490%39,380%2764%6,251%75%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mini Countryman (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Koalici v Praze 10 vytvoří sdružení Vlasta, Piráti a ODS Koalici v Praze 10 vytvoří sdružení Vlasta, Piráti a ODS

Koalici v Praze 10 vytvoří koalice Vlasta (KDU-ČSL, STAN,…

Praha mě nakopla, ale nelituji téměř ničeho, říká Stuchlík Praha mě nakopla, ale nelituji téměř ničeho, říká Stuchlík

Tvář, kterou jste mohli potkat na mnoha místech Prahy.…

Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, podlehl rakovině Zemřel spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, podlehl rakovině

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel ve věku…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid

Britské Mini představuje novou generaci malého crossoveru…

Mini chystá nové modely, možná i MPV spřízněné s BMW 2 Active Tourer Mini chystá nové modely, možná i MPV spřízněné s BMW 2 Active Tourer

Představení praktičtější verze Clubman již máme za sebou,…

 



 
Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní data

Dnes 08:52

Silný dvoulitr nahrazuje zážehová šestnáctistovka. Co umí?




Blesk.cz

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku! Zničený náhrobek paní Vlastě (63) firma opraví

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku!…

Vlasta Hoffmannová (63) doplatila na kácení stromů na přerovském hřbitově. Jeden z kmenů spadl na její hrob a…

Plakal jako malé dítě! Šokující svědectví kamaráda myslivce, kterého potrhal medvěd

Plakal jako malé dítě! Šokující svědectví kamaráda…

Myslel si, že to bude pohodový lov zvěře v lese s přáteli. Výlet Pavla (54) do hvozdu v Zabiedově v okrese…

 

iSport.cz

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se MMA bojovnice Lucie Pudilové

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se…

Do největší světové MMA organizace vlétla jako uragán. Jediná Češka v UFC Lucie Pudilová má za sebou dvě výhry a…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby vznikaly v dnešní korektní době

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby…

Všichni je známe. Spousta z nás na nich vyrůstala. Ve své době na nich nebylo nic špatného. Dnes je však jiná…

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských válek. Napoleon tam dostal na frak a musel na Elbu

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských…

Došlo k ní ve dnech 16.–19. října 1813. Před 105 lety vznikl na počest této významné události monumentální…