Euro NCAP 2017: Subaru XV – Pět hvězd i pro druhou generaci

 

Subaru XV v testech Euro NCAP získalo plný počet hvězd a dosaženými výsledky navazuje na svou první generaci.

Subaru XV se testů Euro NCAP účastnilo poprvé na konci roku 2011 a organizace Euro NCAP výsledky jeho testů v podobě pětihvězdičkového hodnocení vztahuje k modelovému roku 2012.

Druhá generace tohoto modelu, která se představila začátkem letošního roku, se vzhledově silně přibližuje svému předchůdci, na nějž navazuje i dosaženými výsledky v letošních testech organizace Euro NCAP.

Předmětem testu bylo Subaru XV 2.0i-S EyeSight      s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1462 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Romer KidFix XP a pro desetileté dítě sedačka Graco Junior.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu všech kritických částí těl řidiče i spolujezdce. Subaru XV prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku dostatečná a došlo k podklouznutí jeho pánve pod bezpečnostním pásem.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana kritických částí těla řidiče dobrá a Subaru XV získalo maximální počet bodů.

V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostatečná a u ostatních částí jeho těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění při testování v nízkých rychlostech typických pro městský provoz zabránil srážkám.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,86,815,82,4335,894%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá až na krk, kde byla ochrana dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná, zatímco u krku i hlavy jako dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech kritických části těl figurín šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na sedadla Subaru XV lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15891244,089%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků karoserie, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá, jen na některých místech dostatečná a slabá.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při všech zkušebních scénářích v různých rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,95,265,335,484%

Asistenční systémy

Subaru XV je standardně vybaveno systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém sledování jízdních pruhu upozorňuje řidiče, když vozidlo vyjede bez spuštění ukazatele směru mimo svůj jízdní pruh a jemně pomáhá upravit směr jízdy.

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených při dálničních rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy032,72,68,368%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru XV dosáhlo v testech organizace Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento zástupce značky Subaru i v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů, kde jeho hodnocení snižuje absence omezovače rychlosti.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%4489%3584%8,368%86%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Subaru XV (2017)

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel televize Barrandov Jaromír Soukup zakládá vlastní hnutí Majitel televize Barrandov Jaromír Soukup zakládá vlastní hnutí

Mediální podnikatel Jaromír Soukup zakládá politické…

Banka Creditas opět zvyšuje kapitál Banka Creditas opět zvyšuje kapitál

Český finanční ústav Creditas s kapitálem byznysmena a…

Česko se chystá na nejhorší variantu brexitu Česko se chystá na nejhorší variantu brexitu

Drtivá prohra britské vlády při pokusu o prosazení…

ONLINE: Drama se nekoná. Vláda Theresy Mayové ustála hlasování o důvěře ONLINE: Drama se nekoná. Vláda Theresy Mayové ustála hlasování o důvěře

Britská vláda premiérky Theresy Mayové dnes večer podle…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Subaru Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky

V pořadí již 26. řada Top Gearu se odhaluje v první…

 



Subaru přichází s prvním plug-in hybridem. Vznikl i díky Toyotě Prius Subaru přichází s prvním plug-in hybridem. Vznikl i díky Toyotě Prius

Plug-in hybridní verze kompaktního crossoveru kombinuje…

Subaru XV 1.6i-S AWD vs. Toyota C-HR 1.2 Turbo AWD – Mimozemšťané Subaru XV 1.6i-S AWD vs. Toyota C-HR 1.2 Turbo AWD – Mimozemšťané

Subaru XV a Toyota C-HR se neřadí ani mezi hatchbacky,…

 



 
Autosalon Detroit 2019: Velká fotogalerie novinek přímo z výstaviště

Autosalon Detroit 2019: Velká fotogalerie novinek přímo z výstaviště!

Včera

Největší hvězdou letošního detroitského autosalonu je nepochybně nová Toyota Supra. V Cobo Centru je toho ale k vidění vícero.




Blesk.cz

Život na svobodě jí chutná: Uprchlá Saúdka (18) si užívá sukní a snídá zakázanou slaninu

Život na svobodě jí chutná: Uprchlá Saúdka (18) si…

Saúdka Rahaf Kunúnová (18) si užívá svobodu v Kanadě. Podařilo se jí utéct před krutostí rodiny, doma podle…

Babiše vítali sličné Thajky i vojáci. Pohostili ho krevetami či krabími knedlíčky

Babiše vítali sličné Thajky i vojáci. Pohostili ho…

Andreje Babiše přivítali s vojenskými poctami v Thajsku. Premiér Prayut Chan-o-cha je ostatně sám generál,…

 

iSport.cz

Rennes prohrálo na půdě posledního, Koubek pustil dvě střely

Rennes prohrálo na půdě posledního, Koubek pustil dvě střely

Český brankář Rennes Tomáš Koubek nenavázal na nulu z nedělního utkání proti Nantes a v dohrávce 18. kola…

Vedení Pardubic čelilo fanouškům: Hrobaři! Vy jezdíte zfetovanej?

Vedení Pardubic čelilo fanouškům: Hrobaři! Vy…

Kapitán Tomáš Rolinek, trenér Ladislav Lubina, generální manažer Dušan Salfický a provozně-ekonomický ředitel…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup založil politické hnutí. Jmenuje se originálně: List Jaromíra Soukupa

Jaromír Soukup založil politické hnutí. Jmenuje se…

Ztrácíte přehled o tom, zda Jaromír Soukup na své TV Barrandov moderuje pořadů 10 nebo už 13? Vaše tápání se…

Patrik Hartl: Proč se hraje o to, zda se přimkneme k Západu, nebo opět k východním mocnostem?

Patrik Hartl: Proč se hraje o to, zda se přimkneme k…

Patrik Hartl se dočkal nevídaného úspěchu: všechny čtyři jeho romány se v loňském roce umístily v desítce…