Euro NCAP 2017: Subaru XV – Pět hvězd i pro druhou generaci

 

Subaru XV v testech Euro NCAP získalo plný počet hvězd a dosaženými výsledky navazuje na svou první generaci.

Subaru XV se testů Euro NCAP účastnilo poprvé na konci roku 2011 a organizace Euro NCAP výsledky jeho testů v podobě pětihvězdičkového hodnocení vztahuje k modelovému roku 2012.

Druhá generace tohoto modelu, která se představila začátkem letošního roku, se vzhledově silně přibližuje svému předchůdci, na nějž navazuje i dosaženými výsledky v letošních testech organizace Euro NCAP.

Předmětem testu bylo Subaru XV 2.0i-S EyeSight      s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1462 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Romer KidFix XP a pro desetileté dítě sedačka Graco Junior.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu všech kritických částí těl řidiče i spolujezdce. Subaru XV prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku dostatečná a došlo k podklouznutí jeho pánve pod bezpečnostním pásem.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana kritických částí těla řidiče dobrá a Subaru XV získalo maximální počet bodů.

V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostatečná a u ostatních částí jeho těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění při testování v nízkých rychlostech typických pro městský provoz zabránil srážkám.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,86,815,82,4335,894%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá až na krk, kde byla ochrana dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná, zatímco u krku i hlavy jako dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech kritických části těl figurín šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na sedadla Subaru XV lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15891244,089%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků karoserie, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá, jen na některých místech dostatečná a slabá.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při všech zkušebních scénářích v různých rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,95,265,335,484%

Asistenční systémy

Subaru XV je standardně vybaveno systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém sledování jízdních pruhu upozorňuje řidiče, když vozidlo vyjede bez spuštění ukazatele směru mimo svůj jízdní pruh a jemně pomáhá upravit směr jízdy.

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených při dálničních rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy032,72,68,368%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru XV dosáhlo v testech organizace Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento zástupce značky Subaru i v ochraně chodců a kategorii asistenčních systémů, kde jeho hodnocení snižuje absence omezovače rychlosti.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%4489%3584%8,368%86%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Subaru XV (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Policie v Číně zabavila stovky zařízení na těžbu bitcoinu Policie v Číně zabavila stovky zařízení na těžbu bitcoinu

Policie v severočínském městě Tchien-ťin zkonfiskovala…

Zbraně budoucnosti. Americká armáda vyvíjí dělostřelectvo, které se obejde bez GPS Zbraně budoucnosti. Americká armáda vyvíjí dělostřelectvo, které se obejde bez GPS

Americké dělostřelectvo připravuje revoluční systém…

VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes

Když v květnu před jedenácti lety hořelo na legendární…

Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum

Velmi dobrá ekonomická kondice České republiky a silná…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Subaru Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou

Japonská automobilka do toho v posledních týdnech šlape.…

Poprvé na silnici s novým Subaru XV. Fantastický kompromis! Poprvé na silnici s novým Subaru XV. Fantastický kompromis!

Módní crossovery jsou vždy kompromis, ať výrobci říkají,…

 



 
Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Facelift pro Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Dnes 11:52

Hyundai i20, konkurent mladoboleslavské Fabie v segmentu B prošel omlazovací kůrou a osvěžením designu. Po čtyřech letech na ni má generace IB plné právo.




Blesk.cz

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

»Jsme hlídka nabouchanců«! Takhle pózovala banda turistů, kteří zmlátili v centru Prahy číšníka do bezvědomí

»Jsme hlídka nabouchanců«! Takhle pózovala banda…

Bezstarostná fotografie party kamarádů na dovolené v Praze. Tak může na první pohled působit tento snímek, který…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Vztek hvězdy Chelsea! Courtois žaluje bývalého trenéra za pomluvu

Vztek hvězdy Chelsea! Courtois žaluje bývalého…

Dva roky po fotbalovém mistrovství Evropy ve Francii se mezi brankářem Thibautem Courtoisem a koučem Belgie…

 

Reflex.cz

Evropská unie jde do války s fake news na internetu. Jaký je plán Bruselu?

Evropská unie jde do války s fake news na internetu.…

Šíření dezinformací online představuje v současnosti jedno z největších nebezpečí, které může mít v konečném…

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…