Euro NCAP 2017: Suzuki Swift – Tři, nebo čtyři hvězdy?

 

Organizace Euro NCAP pro Suzuki Swift zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.

Suzuki Swift nabízí systém automatického nouzového brzdění jen za příplatek. Proto si podle současných pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Suzuki Swift je jedním z vozidel, kterého se toto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model tři hvězdičky, zatímco při doplnění výše zmíněných systémů získává čtyři hvězdy.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu bylo Suzuki Swift 1.2L GL s karoserií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 855 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy automatického nouzového brzdění, které byly ve výbavě vozu oceněné čtyřmi hvězdami, zatímco omezovač rychlosti, který je rovněž v nabídce příplatkové výbavy, nebyl v žádném z testovaných vozů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Graco Junior III.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Swift prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče i cestujícího na zadním sedadle vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních kritických části jejich těl byla hodnocena dobrá nebo dostatečná.

 [555×192]

Nový Swift dosáhl maximálního počtu bodů v obou bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech, ale na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Suzuki Swift má pouze v rámci příplatkového paketu Radar Brake Support dostupný systém automatického nouzového brzdění, což se promítlo do celkového hodnocení. Euro NCAP pak uvádí, že u vozu, jenž jím byl vybaven, tento systém v rychlostech typických pro městský provoz fungoval přiměřeně.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,77,1161,70/231,5/33,583/88

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte vyhodnocena v oblasti hrudníku jako špatná a v případě krku slabá. U figuríny desetiletého dítěte pak byla mezní ochrana krku, dostatečná ochrana hrudníku a dobrá ochrana hlavy.

Při testu bočního nárazu ukázalo měření při zpomalení špatné hodnoty v oblasti hrudníku figuríny desetiletého dítěte, ale u ostatních častí jejího těla a rovněž u figuríny šestiletého dítěte bylo dosaženo dobrých výsledků.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,9771236,975%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků.

Nárazník Suzuki Swift získal maximální počet bodů a na všech testovaných místech poskytoval dobrou ochranu nohám chodců.

K ochraně pánve chodců při srážce s novou generací modelu Swift uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá, ale především ve střední části přídě byly zaznamenány i slabé a špatné výsledky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,54,96029,469

Asistenční systémy

Standardní výbavou Suzuki Swift je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění je k dispozici pouze v rámci příplatkového paketu Radar Brake Support a jeho výsledky v testech provedených při dálničních rychlostech označuje Euro NCAP jako dobré.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je k dispozici v rámci příplatkové výbavy a nebyl v žádném z testovaných vozů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy030/2,70/2,43/8,725/44

Celkový výsledek: Tři a čtyři hvězdy

Euro NCAP testoval Suzuki Swift ve standardním provedení i s příplatkovým paketem Radar Brake Support, zahrnujícím systémy automatického nouzového brzdění. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

Suzuki Swift předvedlo poměrně vyrovnané výkony v oblasti ochrany dospělých cestujících, zatímco v ochranně dětských cestujících byly výrazné nedostatky při čelním i bočním nárazu. V ochraně chodců pak došlo na poměrně standardní výsledky.

Dosažení plného počtu pěti hvězd se ovšem nakonec postavily výsledky v kategorii asistenční systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky31,5/33,583/8836,975%29693/8,725/4467/72,6
Počet hvězd***/****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Suzuki Swift – Tři hvězdy (2017)

Euro NCAP Suzuki Swift – Čtyři hvězdy (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem... Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem...

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po…

Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není! Suzuki Swift Sport ve Frankfurtu doslova září. A jenom žlutou barvou to není!

Suzuki odhalilo ve Frankfurtu dlouho očekávaný Swift…

 



 
Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Dnes 08:02

Obě kapesní autíčka přijíždějí v novém. Divoce vyhlížející Toyota Aygo neohroženě útočí na seriózní Škodu Citigo.




Blesk.cz

Test mozzarell: Kupujete si »bláto«, »gumu«, nebo minisýr?

Test mozzarell: Kupujete si »bláto«, »gumu«, nebo minisýr?

Na první pohled vypadají oblíbené bílé »bochánky« původem z Itálie stejně. Podle údajů na obale mají dokonce…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

Zenit smazal manko 0:4 a po výhře 8:1 jde dál, Vaclík vyzve Olomouc

Zenit smazal manko 0:4 a po výhře 8:1 jde dál,…

Fotbalisté Olomouce si o místo v základní skupině Evropské ligy zahrají se Sevillou. Španělský celek v dnešní…

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Kdo má největší šanci zastavit dominantní Juventus a Bayern? V Serii A i bundeslize touží fanoušci po…

 

Reflex.cz

Německé úřady pomohly uprchnout dvěma členkám Islámského státu z Iráku, kde jim hrozil trest smrti

Německé úřady pomohly uprchnout dvěma členkám…

Mezi Irákem a Německem se vyhrotily vztahy kvůli akci německých úřadů, které pomohly z Iráku uprchnout dvěma…

Blázen se zelenou koloběžkou. Pan Jarda strávil na cestě 750 kilometrů kvůli kostýmu Zeleného Raoula

Blázen se zelenou koloběžkou. Pan Jarda strávil na…

Co by byl svět bez krásných bláznů? Bez lidí, kteří se pro něco dokážou nadchnout natolik, že nehledí na rozum,…