Euro NCAP 2017: Suzuki Swift – Tři, nebo čtyři hvězdy?

 

Organizace Euro NCAP pro Suzuki Swift zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.

Suzuki Swift nabízí systém automatického nouzového brzdění jen za příplatek. Proto si podle současných pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Suzuki Swift je jedním z vozidel, kterého se toto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model tři hvězdičky, zatímco při doplnění výše zmíněných systémů získává čtyři hvězdy.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu bylo Suzuki Swift 1.2L GL s karoserií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 855 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy automatického nouzového brzdění, které byly ve výbavě vozu oceněné čtyřmi hvězdami, zatímco omezovač rychlosti, který je rovněž v nabídce příplatkové výbavy, nebyl v žádném z testovaných vozů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Graco Junior III.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Swift prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče i cestujícího na zadním sedadle vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních kritických části jejich těl byla hodnocena dobrá nebo dostatečná.

 [555×192]

Nový Swift dosáhl maximálního počtu bodů v obou bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech, ale na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Suzuki Swift má pouze v rámci příplatkového paketu Radar Brake Support dostupný systém automatického nouzového brzdění, což se promítlo do celkového hodnocení. Euro NCAP pak uvádí, že u vozu, jenž jím byl vybaven, tento systém v rychlostech typických pro městský provoz fungoval přiměřeně.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,77,1161,70/231,5/33,583/88

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte vyhodnocena v oblasti hrudníku jako špatná a v případě krku slabá. U figuríny desetiletého dítěte pak byla mezní ochrana krku, dostatečná ochrana hrudníku a dobrá ochrana hlavy.

Při testu bočního nárazu ukázalo měření při zpomalení špatné hodnoty v oblasti hrudníku figuríny desetiletého dítěte, ale u ostatních častí jejího těla a rovněž u figuríny šestiletého dítěte bylo dosaženo dobrých výsledků.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,9771236,975%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků.

Nárazník Suzuki Swift získal maximální počet bodů a na všech testovaných místech poskytoval dobrou ochranu nohám chodců.

K ochraně pánve chodců při srážce s novou generací modelu Swift uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá, ale především ve střední části přídě byly zaznamenány i slabé a špatné výsledky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,54,96029,469

Asistenční systémy

Standardní výbavou Suzuki Swift je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění je k dispozici pouze v rámci příplatkového paketu Radar Brake Support a jeho výsledky v testech provedených při dálničních rychlostech označuje Euro NCAP jako dobré.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je k dispozici v rámci příplatkové výbavy a nebyl v žádném z testovaných vozů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy030/2,70/2,43/8,725/44

Celkový výsledek: Tři a čtyři hvězdy

Euro NCAP testoval Suzuki Swift ve standardním provedení i s příplatkovým paketem Radar Brake Support, zahrnujícím systémy automatického nouzového brzdění. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

Suzuki Swift předvedlo poměrně vyrovnané výkony v oblasti ochrany dospělých cestujících, zatímco v ochranně dětských cestujících byly výrazné nedostatky při čelním i bočním nárazu. V ochraně chodců pak došlo na poměrně standardní výsledky.

Dosažení plného počtu pěti hvězd se ovšem nakonec postavily výsledky v kategorii asistenční systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky31,5/33,583/8836,975%29693/8,725/4467/72,6
Počet hvězd***/****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Suzuki Swift – Tři hvězdy (2017)

Euro NCAP Suzuki Swift – Čtyři hvězdy (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Nové Suzuki Swift odhaluje české ceny. Kolik stojí pohon 4x4? Nové Suzuki Swift odhaluje české ceny. Kolik stojí pohon 4x4?

Také nejnovější generace sviště je dostupná s pohonem…

Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem Nový Suzuki Swift: Bez dieselu, zato s hybridem

Jednou z těch zajímavějších premiér letošní Ženevy je…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Droppa míří do Slovanu! Jarolím na něj dal dobré reference, tvrdí klub

Droppa míří do Slovanu! Jarolím na něj dal dobré…

Člen širšího reprezentačního kádru Lukáš Droppa má po konci v Turecku opět angažmá. Se Slovanem Bratislava se…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…