BMW X5 ve své čtvrté generaci získalo plný počet hvězd, ale má jistý prostor pro zlepšení v ochraně dospělých cestujících i chodců.
BMW X5 bylo organizací Euro NCAP testováno v letošním roce podruhé ve své historii. Prvním zástupcem této modelové řady v nárazových testech byla v roce 2003 první generace, která podle tehdejšího hodnocení získala jednu hvězdu za ochranu chodců a čtyři, resp. po přehodnocení pět hvězd za ochranu dospělých cestujících.
Předmětem testu bylo BMW X5 xDrive30d s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2185 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující s výjimkou kolen a stehen, kde byla s ohledem na špatnou funkci kolenního airbagu slabá. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana hrudníku a stehen řidiče i hrudníku spolujezdce na zadním sedadle dostačující a u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.
+
Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test
Čelní - deformace
Čelní - celá šíře
Boční
Whiplash
AEB city
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
body
%
Ochrana dospělých
5,8
7,5
15,2
1,6
4
34,2
89%
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostatečná. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test
Čelní náraz
Boční náraz
Bezpečnostní výbava
Upevnění
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
%
Ochrana dětí
15,9
8
7
11,2
42,6
86%
Ochrana chodců
Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Ochrana u přední hrany kapoty motoru je slabá, ale tradičně problematická oblast, kterou představuje okolí A sloupků, zde byla hodnocena jako dobrá.
Ochrana pánve chodců byla v téměř celé šíři přídě vozu vyhodnocena jako nedostačující, zatímco nohy chodců jsou prakticky v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test
Hlava
Pánev
Nohy
AEB
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
%
Ochrana chodců
18,3
0
5,9
12
36,3
75%
Asistenční systémy
BMW X5 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-
Omezovač rychl.
Připomínač pásů
Jízdní pruhy
AEB Interurban
Celkem
-
body
body
body
body
body
%
Asistenční systémy
2,8
2,5
1,8
2,8
9,8
75%
Celkový výsledek: Pět hvězd
BMW X5 i přes jisté nedostatky v ochraně chodců a dospělých cestujících vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Největší prostor pro zlepšení představuje především ochrana pánve chodců při nárazu do přední hrany kapoty motoru.
Druhá generace novodobého Superbu je zcela jiným autem než ta původní. Z hlediska techniky tvoří jakýsi propojovací článek mezi VW Passat B6 a novějším B7.
Stáli jste někdy před rozhodnutím, zda si pořídit kočku, a kvůli pocitu, že zavřená v bytě bude jen trpět, jste…
Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti
Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby maximálně vyhovovaly Vašim představám. Nastavení můžete kdykoliv změnit v zápatí pomocí odkazu cookies.