Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: BMW X5 – Pět hvězd s jistými nedostatky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
BMW X5 ve své čtvrté generaci získalo plný počet hvězd, ale má jistý prostor pro zlepšení v ochraně dospělých cestujících i chodců.

BMW X5 bylo organizací Euro NCAP testováno v letošním roce podruhé ve své historii. Prvním zástupcem této modelové řady v nárazových testech byla v roce 2003 první generace, která podle tehdejšího hodnocení získala jednu hvězdu za ochranu chodců a čtyři, resp. po přehodnocení pět hvězd za ochranu dospělých cestujících.

Předmětem testu bylo BMW X5 xDrive30d s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2185 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující s výjimkou kolen a stehen, kde byla s ohledem na špatnou funkci kolenního airbagu slabá. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana hrudníku a stehen řidiče i hrudníku spolujezdce na zadním sedadle dostačující a u ostatních sledovaných částí jejich těl byla dobrá.

crashtest bmw euroncap novemodely video crashtest bmw euroncap novemodely video

Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých5,87,515,21,6434,289%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostatečná. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,98711,242,686%

Ochrana chodců

Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Ochrana u přední hrany kapoty motoru je slabá, ale tradičně problematická oblast, kterou představuje okolí A sloupků, zde byla hodnocena jako dobrá.

Ochrana pánve chodců byla v téměř celé šíři přídě vozu vyhodnocena jako nedostačující, zatímco nohy chodců jsou prakticky v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,305,91236,375%

Asistenční systémy

BMW X5 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,82,51,82,89,875%

Celkový výsledek: Pět hvězd

BMW X5 i přes jisté nedostatky v ochraně chodců a dospělých cestujících vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Největší prostor pro zlepšení představuje především ochrana pánve chodců při nárazu do přední hrany kapoty motoru.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%42,686%3675%9,875%83%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)