reklama


Euro NCAP: Renault Trafic – Pouhé dvě hvězdy

 

Renault Trafic se na konci svého životního cyklu podrobil nárazovým testům Euro NCAP a především díky ochraně chodců a asistenčním systémů dosáhl jen na dvě hvězdy.

Lehký užitkový model francouzské automobilky patří mezi dlouhověké automobily. První generace Traficu se vyráběla od roku 1981 až do roku 2000. Druhá generace svého předchůdce sice v dlouhověkosti neporazí, ale dvanáct let na trhu je na dnešní poměry rovněž úctyhodný výkon i mezi dodávkovými automobily.

Testovaným vozem byl v tomto případě Renault Trafic 2,0 dCi Passenger o pohotovostní hmotnosti 1912 kg s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava automobilu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem pro sedadlo řidiče, čelní airbag řidiče a připomenutí nezapnutého pásu řidiče.

Pro testy bezpečnosti dětí byly použity sedačky Britax Baby Safe Plus, umístěná proti směru jízdy pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu, a Britax Duo Plus umístěná pomocí úchytů ISOFIX a top tether ve směru jízdy vozidla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Obě figuríny zaznamenaly stejnou úroveň ochrany, a to i přesto že chyběl airbag spolujezdce. Údaje z figurín ukazují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče a spolujezdce. Přesto některé části palubní desky mohou pro cestující jiných rozměrů a sedících v jiných pozicích než figuríny představovat riziko poranění.

 [555×192]

Při testu bočního nárazu získal Renault Trafic maximální počet bodů. Vzhledem k tomu, že testovanému vozu chyběly airbagy chránící při bočním nárazu hlavu, nebyl proveden test bočního nárazu na sloup.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla hodnocena na základě analýzy geometrie předního a zadního sedadla a opěrky hlavy. Výsledky odhalily špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,880%8100%00%00%2158%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín během dynamických testů získal Renault Trafic maximum bodů za ochranu tříletého dítěte. Pohyb hlavy tříletého dítěte dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu sedačky dobře ochránily obě figuríny před nárazem hlavy do částí interiéru automobilu.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro bezpečné umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy. Řidič však nemá jednoznačnou informaci o jeho stavu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Nárazník nezískal ani jeden bod za ochranu nohou chodců. Ochrana hlavy dětského i dospělého chodce je převážně špatná nebo mezní, ne několika místech i dobrá. Vzhledem k tvaru a výšce vozidla není vhodné hodnotit oblasti přední hrany kapoty.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců8,535%00%00%828%

Asistenční systémy

Renault Trafic není vybaven ESC. Standardem je připomínání nezapnutých pásů řidiče, které, narozdíl od instalovaného omezovače rychlosti, splňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%133%114%

Celkový výsledek: Dvě hvězdy

Za velmi slabým hodnocením stojí především nedostatky v oblasti výbavy prvky pasivní bezpečnosti a nedostatečné výsledky v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů. Slabá je i ochrana dospělých cestujících na předních sedadlech. Dobré výsledky předvedl Trafic prakticky jen v ochraně dětí.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.
Jednotkybody%body%body%body%
Výsledky2158%38,979%828%114%
Počet hvězd**

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Renault Trafic (2012)

Video

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé

Poprvé od éry Jiřího Paroubka zřejmě opět pomohou…

Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně

České ministerstvo financí připravuje nové výběrové…

 
Zdroj: Euro NCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Dnes 14:50

Soud v Hildesheimu nařídil VW, aby od německého zákazníka odkoupil naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s emisemi.




Blesk.cz

Sloni v pražské zoo mají vyhřívaný chodník: Aby v zimě mohli ven a neuklouzli

Sloni v pražské zoo mají vyhřívaný chodník: Aby v…

Zima a současné mrazy ovlivňují v Zoo Praha život spoustě členům této velké živočišné rodiny. Sloni společně se…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Nejlepší den v životě Cristiana Ronalda? Triumf na EURO to nebyl. Ani Zlatý míč

Nejlepší den v životě Cristiana Ronalda? Triumf na…

Cristiano Ronaldo (31) prozradil, který den byl nekrásnější v jeho životě. Přiznal, že vůbec nešlo o minulé…

Plíšková o slávě i Hrdličkovi: Na Michala si zasedli, ale on mi pomáhá

Plíšková o slávě i Hrdličkovi: Na Michala si…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Je jednou z tváří letošního Australian Open. V Melbourne si Karolínu Plíškovou považují,…

 

Reflex.cz

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony dokumentů, týkají se i Československa

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony…

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) zveřejnila na internetu téměř 13 milionů stránek odtajněných…

 
 
reklama