Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando – Pět hvězd letos, tři v roce 2012

Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando – Pět hvězd letos, tři v roce 2012

 
 

Pokud by vyslal Chevrolet své Orlando k testu Euro NCAP až v roce 2012, pět hvězd by si neodvezl.

Chevrolet Orlando dosáhlo v testech Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je ochrana chodců. 49 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale kompaktní MPV získalo jen 4 hvězdy.

Testovaným vozem bylo pětidveřové MPV Chevrolet Orlando 1.8 s pohotovostní hmotností 1544 kg a levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče, spolujezdce i na zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen i bérců řidiče i spolujezdce.

Dodatečné testy prokázaly, že cestujícím nehrozí nebezpečí bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich polohu při sezení.

Orlando dosáhlo maximálního počtu bodů za ochranu při bočním nárazu.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) byla zhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%8100%7,290%3,588%3495%

Ochrana dětí

Orlando získalo maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte a 92 % maxima u hodnocení ochrany 36měsíčního pasažéra. Na rodinný automobil jsou to tedy vítaná čísla.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční10,588%4100%2100%16,592%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Celá přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu chodců.

Kapota poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dítěte ale převážně špatnou v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Za ochranu chodců tedy posbíralo Orlando jen 18 bodů, tj. 49 % maximálního počtu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,155%00%4,575%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je standardním vybavením Orlanda a splňuje požadavky testů Euro NCAP. Vůz má připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Orlando není k dispozici s omezovačem rychlosti

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Přestože Chevrolet poskytuje svým pasažérům vysokou míru ochrany, měla by se zlepšit ochrana chodců a bezpečnostní výbava. V roce 2012 by dosáhl tento Chevrolet jen na 3 hvězdy. Kvůli chodcům.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%3979%1849%571%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Chevrolet Orlando (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Chevrolet Euro NCAP MPV

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace

Velké MPV za malé peníze od Chevroletu prošlo…

Chevrolet Orlando: Nabídku motorů rozšiřuje 1,4 Turbo (103 kW) Chevrolet Orlando: Nabídku motorů rozšiřuje 1,4 Turbo (103 kW)

Přeplňovaná čtrnáctistovka je už známá z několika Opelů.

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…