Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando – Pět hvězd letos, tři v roce 2012

Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando – Pět hvězd letos, tři v roce 2012

 
 

Pokud by vyslal Chevrolet své Orlando k testu Euro NCAP až v roce 2012, pět hvězd by si neodvezl.

Chevrolet Orlando dosáhlo v testech Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je ochrana chodců. 49 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale kompaktní MPV získalo jen 4 hvězdy.

Testovaným vozem bylo pětidveřové MPV Chevrolet Orlando 1.8 s pohotovostní hmotností 1544 kg a levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče, spolujezdce i na zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen i bérců řidiče i spolujezdce.

Dodatečné testy prokázaly, že cestujícím nehrozí nebezpečí bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich polohu při sezení.

Orlando dosáhlo maximálního počtu bodů za ochranu při bočním nárazu.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) byla zhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%8100%7,290%3,588%3495%

Ochrana dětí

Orlando získalo maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte a 92 % maxima u hodnocení ochrany 36měsíčního pasažéra. Na rodinný automobil jsou to tedy vítaná čísla.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční10,588%4100%2100%16,592%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Celá přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu chodců.

Kapota poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dítěte ale převážně špatnou v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Za ochranu chodců tedy posbíralo Orlando jen 18 bodů, tj. 49 % maximálního počtu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,155%00%4,575%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je standardním vybavením Orlanda a splňuje požadavky testů Euro NCAP. Vůz má připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Orlando není k dispozici s omezovačem rychlosti

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Přestože Chevrolet poskytuje svým pasažérům vysokou míru ochrany, měla by se zlepšit ochrana chodců a bezpečnostní výbava. V roce 2012 by dosáhl tento Chevrolet jen na 3 hvězdy. Kvůli chodcům.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%3979%1849%571%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Chevrolet Orlando (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace

Velké MPV za malé peníze od Chevroletu prošlo…

Chevrolet Orlando: Nabídku motorů rozšiřuje 1,4 Turbo (103 kW) Chevrolet Orlando: Nabídku motorů rozšiřuje 1,4 Turbo (103 kW)

Přeplňovaná čtrnáctistovka je už známá z několika Opelů.

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…