Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando – Pět hvězd letos, tři v roce 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Pokud by vyslal Chevrolet své Orlando k testu Euro NCAP až v roce 2012, pět hvězd by si neodvezl.

Chevrolet Orlando dosáhlo v testech Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je ochrana chodců. 49 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale kompaktní MPV získalo jen 4 hvězdy.

Testovaným vozem bylo pětidveřové MPV Chevrolet Orlando 1.8 s pohotovostní hmotností 1544 kg a levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče, spolujezdce i na zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen i bérců řidiče i spolujezdce.

Dodatečné testy prokázaly, že cestujícím nehrozí nebezpečí bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich polohu při sezení.

crashtest chevrolet euroncap mpv crashtest chevrolet euroncap mpv

Orlando dosáhlo maximálního počtu bodů za ochranu při bočním nárazu.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) byla zhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%8100%7,290%3,588%3495%

Ochrana dětí

Orlando získalo maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte a 92 % maxima u hodnocení ochrany 36měsíčního pasažéra. Na rodinný automobil jsou to tedy vítaná čísla.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční10,588%4100%2100%16,592%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Celá přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu chodců.

Kapota poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dítěte ale převážně špatnou v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.

Za ochranu chodců tedy posbíralo Orlando jen 18 bodů, tj. 49 % maximálního počtu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,155%00%4,575%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je standardním vybavením Orlanda a splňuje požadavky testů Euro NCAP. Vůz má připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Orlando není k dispozici s omezovačem rychlosti

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Přestože Chevrolet poskytuje svým pasažérům vysokou míru ochrany, měla by se zlepšit ochrana chodců a bezpečnostní výbava. V roce 2012 by dosáhl tento Chevrolet jen na 3 hvězdy. Kvůli chodcům.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%3979%1849%571%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
12. 9. 2011 16:55
Re: Coby, kdyby
Tiež by som ti mohol odpísať, že nemáš reagovať na môj príspevok, pokiaľ s ním nesúhlasíš. Ale akosi Ti to nedalo a ozval si sa, však? Tak ako sa ozvem aj ja, keď sa mi niečo nepáči. Tomu sa vraví pluralita názorov a je to OK. Posielať ma na slovenské servery je v tomto kontexte detinské, ale aj to niečo vypovedá o autorovi príspevku. Ja som nekritizoval auto.cz preto, že ide o český server, ale z dôvodu nesúhlasu s posunom mnohých článkov a testov od objektívnosti k subjektívnosti.
12. 9. 2011 13:27
Re: Coby, kdyby
Tak sem nechoď a nemáš problém. O autech se píše vysoce fundovaně třeba zde...a seš v klidu. Pokud se mi něco nelíbí, prostě tam nelezu.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
12. 9. 2011 07:46
Re: Ochrana chodcov ?
To se mýlíš, těm rozhodujícím svítí dobře. Moc dobře vědí, že řidič je výborná dojná kráva, ze které se dá neustále ždímat více a více peněz. Co by si tak asi vzali na chodcích?
11. 9. 2011 22:35
Re: Coby, kdyby
Auto.cz skrátka už nie je to čo bývalo. Pamätám si ešte na časy, keď sa tu objavovali nezaujaté, objekltívne články a testy. To už je ale minulosť. Čo sa týka nadpisu tohto konkrétneho článku, chcel by som poradiť autorovi, ako sa dá ešte viac okoreniť. Nech článok premenuje na: "Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando - Pět hvězd letos, asi žádná v roce 2030". :no:
11. 9. 2011 20:17
Re: Ochrana chodcov ?
Asi tak :'-(