reklama


Euro NCAP 2011:  Dacia Duster – Tři hvězdy

Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy

 
 

Za slabý výsledek vděčí Duster penalizacím za prohřešky a nedostatečnému nasazení asistenčních systémů.

Z testů Euro NCAP si Dacia Duster odváží pouze 3 hvězdy, které by navíc v roce 2012 neuhájila díky chodcům a asistenčním systémům.

Asistenční systémy a penalizace za otevřené dveře během dynamických zkoušek jsou patrně hlavní příčinou celkově slabšího hodnocení. Zlepšit by se mohla především mezní ochrana hrudníku při čelním nárazu a nárazu na kůl a ochrana chodců (pánev, hlava dospělého).

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Dacia Duster 1.5 DCi Lauréate s karosérií SUV o hmotnosti 1180 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavový airbag. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Roemer BabySafe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, došlo ale k otevření pátých dveří zavazadlového prostoru, což komisaři potrestali penalizací.

Na základě hodnot míry stlačení žeber zkušební figuríny byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako mezní. Podle údajů naměřených figurínami nejsou kolena a stehna primárně ohrožena, nicméně konstrukce přístrojové desky na straně řidiče byla shledána jako nebezpečná s ohledem na potenciálně různé tělesné parametry cestujících a na různou pozici, kterou mohou při sezení zaujmout. Takže výsledkem je pouze mezní ochrana této partie těla na straně řidiče.

 [555×192]

Při bočním nárazu došlo k otevření dveří řidiče a na řadu přišla opět penalizace.

Při agresivnějším nárazu na kůl se sice žádné dveře neotevřely, ale ochrana hrudníku je dle míry stlačení žeber slabá.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1169%7,290%675%2,563%2774%

Ochrana dětí

Při dynamických testech byla oceněna ochrana mladší figuríny maximem bodů. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči však není dostatečně zřetelná. Na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce je sice jasně poukázáno, ale varovná samolepka není trvanlivě upevněna na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%323%--
36 měsíční1192%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je nedostatečná, vůz nezískal v této oblasti ani bod.

Rovněž ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je nedostatečná.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1042%00%00%1028%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační sytém je k dispozici v rámci mimořádné výbavy, ale nekvalifikoval se pro vyhodnocení. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů je k dispozici pro řidiče jako základní výbava. Pro spolujezdce je k mání jako mimořádná výbava, ale očekává se, že ve finále budou tento prvek mít téměř všechny prodané Dustery, takže Euro NCAP mohlo udělit patřičné body.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Dacia Duster podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získala v celkovém hodnocení na dnešní poměry pouze slabé tři hvězdy.

Ne že by chování vozu bylo při testech extra tragické, ale svou negativní roli bohužel sehrály zejména penalizace udělené za otevření dveří během zkoušek.

Zlepšit by se ale mohla především ochrana dospělých při čelním nárazu a nárazu na kůl, dále pak ochrana nohou chodců. Kupodivu ale například ochrana dětí je na velice solidní úrovni.

Současné 3 hvězdy by v roce 2012 neobhájila kvůli ochraně chodců a asistenčním systémům.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2774%3878%1028%229%61%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Dacia Duster (2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Exotické dacie: Je libo sportovní Sandero? Nebo drsný Duster? Exotické dacie: Je libo sportovní Sandero? Nebo drsný Duster?

Vozy Dacia se na jihoamerických trzích prodávají se znaky…

Dacia Duster: Druhá generace příští rok Dacia Duster: Druhá generace příští rok

Rumunské SUV je na trhu téměř šest let a stále slaví…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce nasbíraly děti

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce…

Za rok 2016 se jenom na území Prahy 4 odevzdaly více než dvě tuny vybitých baterií. Obrovské číslo je velkou…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama