Euro NCAP 2011:  Dacia Duster – Tři hvězdy

Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy

 
 
28.2. 2011 SK

Za slabý výsledek vděčí Duster penalizacím za prohřešky a nedostatečnému nasazení asistenčních systémů.

Z testů Euro NCAP si Dacia Duster odváží pouze 3 hvězdy, které by navíc v roce 2012 neuhájila díky chodcům a asistenčním systémům.

Asistenční systémy a penalizace za otevřené dveře během dynamických zkoušek jsou patrně hlavní příčinou celkově slabšího hodnocení. Zlepšit by se mohla především mezní ochrana hrudníku při čelním nárazu a nárazu na kůl a ochrana chodců (pánev, hlava dospělého).

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Dacia Duster 1.5 DCi Lauréate s karosérií SUV o hmotnosti 1180 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavový airbag. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Roemer BabySafe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, došlo ale k otevření pátých dveří zavazadlového prostoru, což komisaři potrestali penalizací.

Na základě hodnot míry stlačení žeber zkušební figuríny byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako mezní. Podle údajů naměřených figurínami nejsou kolena a stehna primárně ohrožena, nicméně konstrukce přístrojové desky na straně řidiče byla shledána jako nebezpečná s ohledem na potenciálně různé tělesné parametry cestujících a na různou pozici, kterou mohou při sezení zaujmout. Takže výsledkem je pouze mezní ochrana této partie těla na straně řidiče.

 [555×192]

Při bočním nárazu došlo k otevření dveří řidiče a na řadu přišla opět penalizace.

Při agresivnějším nárazu na kůl se sice žádné dveře neotevřely, ale ochrana hrudníku je dle míry stlačení žeber slabá.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1169%7,290%675%2,563%2774%

Ochrana dětí

Při dynamických testech byla oceněna ochrana mladší figuríny maximem bodů. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči však není dostatečně zřetelná. Na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce je sice jasně poukázáno, ale varovná samolepka není trvanlivě upevněna na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%323%--
36 měsíční1192%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je nedostatečná, vůz nezískal v této oblasti ani bod.

Rovněž ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je nedostatečná.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1042%00%00%1028%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační sytém je k dispozici v rámci mimořádné výbavy, ale nekvalifikoval se pro vyhodnocení. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů je k dispozici pro řidiče jako základní výbava. Pro spolujezdce je k mání jako mimořádná výbava, ale očekává se, že ve finále budou tento prvek mít téměř všechny prodané Dustery, takže Euro NCAP mohlo udělit patřičné body.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Dacia Duster podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získala v celkovém hodnocení na dnešní poměry pouze slabé tři hvězdy.

Ne že by chování vozu bylo při testech extra tragické, ale svou negativní roli bohužel sehrály zejména penalizace udělené za otevření dveří během zkoušek.

Zlepšit by se ale mohla především ochrana dospělých při čelním nárazu a nárazu na kůl, dále pak ochrana nohou chodců. Kupodivu ale například ochrana dětí je na velice solidní úrovni.

Současné 3 hvězdy by v roce 2012 neobhájila kvůli ochraně chodců a asistenčním systémům.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2774%3878%1028%229%61%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Dacia Duster (2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
Armáda nakoupí letouny CASA a další techniku za více než sto miliard Armáda nakoupí letouny CASA a další techniku za více než sto miliard

Česká armáda počítá s nákupem dvou dalších letounů CASA.…

Burza vydělala nejméně za dekádu, chybí jí dividenda z nejziskovější části byznysu Burza vydělala nejméně za dekádu, chybí jí dividenda z nejziskovější části byznysu

Pražská burza loni vydělala necelých 54 milionů korun…

Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Nizozemská platební horečka Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Nizozemská platební horečka

Platební společnosti dnes zažívají neskutečný boom.…

Merkelová: Vracet migranty rovnou z německých hranic? Jsem připravena se státy jednat Merkelová: Vracet migranty rovnou z německých hranic? Jsem připravena se státy jednat

Jednostranné kroky v oblasti migrace by podle německé…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Dacia Duster Euro NCAP

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 






 
V Česku je k mání raritní Tatra 700. Z požadované částky se vám protočí panenky

V Česku je k mání raritní Tatra 700. Z požadované částky se vám protočí panenky

Dnes 15:56

Pokud chcete domů pořídit vzácnou a kompletně zrestaurovanou Tatrovku, nyní máte možnost. Ale plácnete se přes kapsu.




Blesk.cz

Holešovská regata vyplouvá: Navštivte největší rodinný festival u nás!

Holešovská regata vyplouvá: Navštivte největší…

Spousta dobré muziky a zábavy pro celou rodinu. To je Holešovská Regata. Největší rodinný festival u nás už…

Roman Šebrle vyvedl manželku! Vidět je spolu je vzácnost!

Roman Šebrle vyvedl manželku! Vidět je spolu je vzácnost!

Konečně zase vyvedl manželku! Primácký moderátor Roman Šebrle (43) se se svou paní Evou ukazuje jen zřídka.…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hašek věštil po remíze Brazilců: Video změní bránění rohů také v české lize

Hašek věštil po remíze Brazilců: Video změní bránění…

Další překvapivý výsledek na MS. A také hodně diskuzí. Fotbalisté Brazílie jako největší favorité turnaje po…

 

Reflex.cz

Dva parašutisty, kteří proti nacistické přesile bojovali v kryptě kostela, historici patrně roky zaměňovali

Dva parašutisty, kteří proti nacistické přesile…

Sedm parašutistů, zhruba 800 nacistů boj, který trval několik hodin. Takový byl 18. červen 1942. Gestapo se…

Bulharsko je zemí jogurtu. Populární mléčný výrobek tu má i své muzeum

Bulharsko je zemí jogurtu. Populární mléčný výrobek…

V bulharské vesnici Studen Izvor mají jako jediní na světě muzeum jogurtu. V obci se totiž narodil Dr. Stamen…