Euro NCAP 2011:  Dacia Duster – Tři hvězdy

Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy

 
 

Za slabý výsledek vděčí Duster penalizacím za prohřešky a nedostatečnému nasazení asistenčních systémů.

Z testů Euro NCAP si Dacia Duster odváží pouze 3 hvězdy, které by navíc v roce 2012 neuhájila díky chodcům a asistenčním systémům.

Asistenční systémy a penalizace za otevřené dveře během dynamických zkoušek jsou patrně hlavní příčinou celkově slabšího hodnocení. Zlepšit by se mohla především mezní ochrana hrudníku při čelním nárazu a nárazu na kůl a ochrana chodců (pánev, hlava dospělého).

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Dacia Duster 1.5 DCi Lauréate s karosérií SUV o hmotnosti 1180 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavový airbag. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Roemer BabySafe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, došlo ale k otevření pátých dveří zavazadlového prostoru, což komisaři potrestali penalizací.

Na základě hodnot míry stlačení žeber zkušební figuríny byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako mezní. Podle údajů naměřených figurínami nejsou kolena a stehna primárně ohrožena, nicméně konstrukce přístrojové desky na straně řidiče byla shledána jako nebezpečná s ohledem na potenciálně různé tělesné parametry cestujících a na různou pozici, kterou mohou při sezení zaujmout. Takže výsledkem je pouze mezní ochrana této partie těla na straně řidiče.

 [555×192]

Při bočním nárazu došlo k otevření dveří řidiče a na řadu přišla opět penalizace.

Při agresivnějším nárazu na kůl se sice žádné dveře neotevřely, ale ochrana hrudníku je dle míry stlačení žeber slabá.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1169%7,290%675%2,563%2774%

Ochrana dětí

Při dynamických testech byla oceněna ochrana mladší figuríny maximem bodů. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči však není dostatečně zřetelná. Na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce je sice jasně poukázáno, ale varovná samolepka není trvanlivě upevněna na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%323%--
36 měsíční1192%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je nedostatečná, vůz nezískal v této oblasti ani bod.

Rovněž ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je nedostatečná.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1042%00%00%1028%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační sytém je k dispozici v rámci mimořádné výbavy, ale nekvalifikoval se pro vyhodnocení. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů je k dispozici pro řidiče jako základní výbava. Pro spolujezdce je k mání jako mimořádná výbava, ale očekává se, že ve finále budou tento prvek mít téměř všechny prodané Dustery, takže Euro NCAP mohlo udělit patřičné body.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Dacia Duster podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získala v celkovém hodnocení na dnešní poměry pouze slabé tři hvězdy.

Ne že by chování vozu bylo při testech extra tragické, ale svou negativní roli bohužel sehrály zejména penalizace udělené za otevření dveří během zkoušek.

Zlepšit by se ale mohla především ochrana dospělých při čelním nárazu a nárazu na kůl, dále pak ochrana nohou chodců. Kupodivu ale například ochrana dětí je na velice solidní úrovni.

Současné 3 hvězdy by v roce 2012 neobhájila kvůli ochraně chodců a asistenčním systémům.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2774%3878%1028%229%61%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Dacia Duster (2011)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo

Do České republiky v posledních týdnech oznámily expanzi…

Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli

Ve chvíli, kdy záchranáři dosud pokračují v prohledávání…

Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Dacia Duster Euro NCAP

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Dacia Duster – Tři hvězdy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Dacia Duster poprvé naživo: Prošla revolucí, inspiraci snad hledala i u Audi Dacia Duster poprvé naživo: Prošla revolucí, inspiraci snad hledala i u Audi

Stánek Dacie ve Frankfurtu se celý nesl ve znamení nového…

Dacia Duster: Rumunský horal je úplně nový, ale pořád se tváří drsně Dacia Duster: Rumunský horal je úplně nový, ale pořád se tváří drsně

Očekávaná frankfurtská světová premiéra i u nás oblíbené…

 



 
Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Dnes 15:07

Ferrari F12berlinetta je jedním z nejúžasnějších modelů posledních let. Nedávno jedno shořelo na německé dálnici. Kvůli čemu?




Blesk.cz

Babí léto dorazí, říká meteoroložka. Začátek astronomického podzimu však proprší

Babí léto dorazí, říká meteoroložka. Začátek…

Začátek astronomického podzimu proprší. V týdnu se ale počasí zlepší a lidé, kteří plánují prodloužený víkend,…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

Hvězdy vládly! Federer i Nadal nezaváhali, Evropa versus Svět 7:1

Hvězdy vládly! Federer i Nadal nezaváhali, Evropa…

Švýcar Roger Federer předvedl fanouškům v pražské O2 areně, proč je devatenáctinásobným grandslamovým šampionem.…

Jílek o vzestupu Olomouce i Hřebíkovi: Setkání s ním bylo zásadní

Jílek o vzestupu Olomouce i Hřebíkovi: Setkání s ním…

Jeho jméno začíná na prvoligové scéně budit pozornost. Václav Jílek sice byl u loňského sestupu olomoucké Sigmy,…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…

Parašutista na Dnu armády v Praze nezvládl přistání. Dopadl mezi diváky a jednoho zranil

Parašutista na Dnu armády v Praze nezvládl přistání.…

Při závěrečném seskoku osmi parašutistů na Dnu armády na pražské Letné se jeden z nich netrefil do určeného…