Ferrari 599XX Evoluzione: Evoluční 599 pro závodící klienty
Základní 599 GTB Fiorano se pomalu chystá do automobilového důchodu, to ale technikům v Maranellu nebrání, aby vylepšili jeho hardcore verzi, která nemá homologaci pro běžný provoz. Nezúčastňuje se ale ani závodů, je určena pouze klientům, kteří se přihlásili do firemního výzkumného a vývojového programu (Ferrari Corse Clienti). Tato zbraň je určena pro sezony 2012 a 2013.
Co je nového? Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec posílil oproti letošní specifikaci o 15 kW (20 k) na 552 kW (750 k)/9000 min-1. Maximální točivý moment byl zvýšen na 700 Nm. Novou verzi poznáte na první pohled například podle výfuků vyvedených do boků, původní měla dvojici koncovek klasicky vzadu. Auto 35 kg zhublo a dostalo nový aerodynamický balíček, který je integrován s elektronickými systémy. Ať už se jedná o ABS, stabilizaci, adaptivní podvozek SCM nebo kontrolu trakce F1-Trac.
Nejvýznamnější novinkou je obří aktivní zadní křídlo. Funguje podobně jako DRS (Drag Reduction System) ve formuli 1. Má dvě klapky, které se automaticky za přispění moderní elektroniky otevírají a mění tak přítlak mezi přední a zadní nápravou podle potřeby. Výsledkem je to, že auto drží i v zatáčkách jako přibité. Logika je založena na úhlu natočení volantu, podélné a příčné akceleraci a aktuální rychlosti. Na suché trati mu v tom pomáhají i lepivé slicky pocházející od Pirelli.
Součástí aerodynamického paketu jsou upravené přední lízátko a nový větší zadní difuzor. Úpravami se zvýšil přítlak při rychlosti 200 km/h na 330 kg, jsou-li klapky otevřené. V uzavřené konfiguraci dosahuje dokonce 440 kg.
Rychlostní skříň dostala kratší stálý převod, zlepšila se tak akcelerace na středně rychlých a vysokorychlostních technických okruzích. Na testovací trati ve Fioranu dosáhl nový vůz času 1:15 min.