Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 599XX Evoluzione: Evoluční 599 pro závodící klienty

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Okruhový speciál 599XX měl premiéru v Ženevě 2009. Neuplynuly ani tři roky a máme tu evoluční verzi.

Základní 599 GTB Fiorano se pomalu chystá do automobilového důchodu, to ale technikům v Maranellu nebrání, aby vylepšili jeho hardcore verzi, která nemá homologaci pro běžný provoz. Nezúčastňuje se ale ani závodů, je určena pouze klientům, kteří se přihlásili do firemního výzkumného a vývojového programu (Ferrari Corse Clienti). Tato zbraň je určena pro sezony 2012 a 2013.

Co je nového? Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec posílil oproti letošní specifikaci o 15 kW (20 k) na 552 kW (750 k)/9000 min-1. Maximální točivý moment byl zvýšen na 700 Nm. Novou verzi poznáte na první pohled například podle výfuků vyvedených do boků, původní měla dvojici koncovek klasicky vzadu. Auto 35 kg zhublo a dostalo nový aerodynamický balíček, který je integrován s elektronickými systémy. Ať už se jedná o ABS, stabilizaci, adaptivní podvozek SCM nebo kontrolu trakce F1-Trac.

Nejvýznamnější novinkou je obří aktivní zadní křídlo. Funguje podobně jako DRS (Drag Reduction System) ve formuli 1. Má dvě klapky, které se automaticky za přispění moderní elektroniky otevírají a mění tak přítlak mezi přední a zadní nápravou podle potřeby. Výsledkem je to, že auto drží i v zatáčkách jako přibité. Logika je založena na úhlu natočení volantu, podélné a příčné akceleraci a aktuální rychlosti. Na suché trati mu v tom pomáhají i lepivé slicky pocházející od Pirelli.

Součástí aerodynamického paketu jsou upravené přední lízátko a nový větší zadní difuzor. Úpravami se zvýšil přítlak při rychlosti 200 km/h na 330 kg, jsou-li klapky otevřené. V uzavřené konfiguraci dosahuje dokonce 440 kg.

Rychlostní skříň dostala kratší stálý převod, zlepšila se tak akcelerace na středně rychlých a vysokorychlostních technických okruzích. Na testovací trati ve Fioranu dosáhl nový vůz času 1:15 min.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Sonny Crockett
3. 12. 2011 09:08
Re: Barva
Motor není vidět, tak rozdíl nikdo nepozná >:D
Avatar - jenik1
2. 12. 2011 19:40
Barva
Hele to Ferrari má barvu jako moje Grande Punto :-) Až na ten motor :-(