Ferrari 812 Superfast: Model může být dražší než skutečné auto!
Vlastnit ferrari je snem každého fanouška. Ti, kteří na něj nemají, se pak spokojí s nějakou tou zmenšeninou... Ale pozor, jedna vás vyjde na ještě víc než reálný stroj v životní velikosti!
Ferrari slaví kulatých 70 let od premiéry prvního vozu tohoto jména. Aktuální 812 Superfast, modernizace předchozího modelu F12berlinetta si své vzkříšené jméno skutečně zaslouží. Je totiž superrychlý a hlavně výkonný. Osmička totiž znamená výkon v koních. Ve stovkách, aby bylo jasno, tedy správně normovaně 588 kW. Vidlicový dvanáctiválec 6,5 l má síly dost a dělá z 812 jeden z nejrychlejších současných vozů naší planety. Stovka mu z klidu trvá jen 2,9 s a maximálně umí 340 km/h.
Při jeho vývoji se uplatnily i modely modely. Ručně vyrobené, z uhlíkových vláken a dalších moderních „kosmických“ prototypových materiálů. Ferrari nenechává nic náhodě a dbá také na optimalizaci aerodynamiky, neboť i ona zlepšuje výkon a rychlost aut. Termínem číslo jedna je přítlak: auto musí držet na silnici i při vysokých rychlostech a být stabilní. Fyziku totiž prostě neokecáte. A také zážitek z jízdy je jedním z hlavních faktorů...
Právě jeden takový model bude zanedlouho vydražen. Skutečně se používal v různých fázích vývoje. Na aukci Legenda e Passione přímo v Maranellu jej v sobotu 9. září 2017 vydraží síň RM Sotheby's. Rozmezí stanovila na 280-320 tisíc eur (7,3-8,4). Je tedy dražší než normální a funkční Superfast, který přijde na 6,8 milionu. Pro porovnání byl použit aktuální přepočet z britských liber, na českém trhu se ceny v dubnu 2017 při uvedení pohybovaly kolem 8 milionů za kus. Sběratele automobilových modelů, kteří si potrpí na detaily v určitém měřítku, nenadchne, protože prostě nejde o zmenšeninu skutečného vozu, nýbrž o vývojový exemplář, byť s prvky a spárami mu odpovídajícími.
Prostě kus karbonu ve tvaru reálného Superfastu na podstavci, ale také obří, poloviční zmenšeninu (1:2). Měří přesně 232,85 cm na délku, 98,55 cm na šířku a 63,8 cm na výšku. Do úplně běžné vitríny se tedy nevejde. Sami ji také nepřemístíte, pokud zrovna nejste vzpěrači, váží dva metráky. Nicméně je to pořádná rarita – a cena tomu odpovídá.
Foto: Ferrari S.p.A./Andrea Giovanelli/LaPresse