Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 812 Superfast: Model může být dražší než skutečné auto!

Aleš Dragoun
Diskuze (2)

Vlastnit ferrari je snem každého fanouška. Ti, kteří na něj nemají, se pak spokojí s nějakou tou zmenšeninou... Ale pozor, jedna vás vyjde na ještě víc než reálný stroj v životní velikosti!

Ferrari slaví kulatých 70 let od premiéry prvního vozu tohoto jména. Aktuální 812 Superfast, modernizace předchozího modelu F12berlinetta si své vzkříšené jméno skutečně zaslouží. Je totiž superrychlý a hlavně výkonný. Osmička totiž znamená výkon v koních. Ve stovkách, aby bylo jasno, tedy správně normovaně 588 kW. Vidlicový dvanáctiválec 6,5 l má síly dost a dělá z 812 jeden z nejrychlejších současných vozů naší planety. Stovka mu z klidu trvá jen 2,9 s a maximálně umí 340 km/h.

Při jeho vývoji se uplatnily i modely modely. Ručně vyrobené, z uhlíkových vláken a dalších moderních „kosmických“ prototypových materiálů. Ferrari nenechává nic náhodě a dbá také na optimalizaci aerodynamiky, neboť i ona zlepšuje výkon a rychlost aut. Termínem číslo jedna je přítlak: auto musí držet na silnici i při vysokých rychlostech a být stabilní. Fyziku totiž prostě neokecáte. A také zážitek z jízdy je jedním z hlavních faktorů...

Právě jeden takový model bude zanedlouho vydražen. Skutečně se používal v různých fázích vývoje. Na aukci Legenda e Passione přímo v Maranellu jej v sobotu 9. září 2017 vydraží síň RM Sotheby's. Rozmezí stanovila na 280-320 tisíc eur (7,3-8,4). Je tedy dražší než normální a funkční Superfast, který přijde na 6,8 milionu. Pro porovnání byl použit aktuální přepočet z britských liber, na českém trhu se ceny v dubnu 2017 při uvedení pohybovaly kolem 8 milionů za kus. Sběratele automobilových modelů, kteří si potrpí na detaily v určitém měřítku, nenadchne, protože prostě nejde o zmenšeninu skutečného vozu, nýbrž o vývojový exemplář, byť s prvky a spárami mu odpovídajícími.

Prostě kus karbonu ve tvaru reálného Superfastu na podstavci, ale také obří, poloviční zmenšeninu (1:2). Měří přesně 232,85 cm na délku, 98,55 cm na šířku a 63,8 cm na výšku. Do úplně běžné vitríny se tedy nevejde. Sami ji také nepřemístíte, pokud zrovna nejste vzpěrači, váží dva metráky. Nicméně je to pořádná rarita – a cena tomu odpovídá.

Foto: Ferrari S.p.A./Andrea Giovanelli/LaPresse

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
3. 9. 2017 17:21
Model do tunelu?
Tak tím bych asi u takového článku začal.
Vzhledem k tomu, že model na obrázku stojí před budovou, která je s největší pravděpodobností "větrný tunel" tak by se hodilo možná trochu víc googlit a tuto poměrně podstatnou informaci přidat.
Výroba modelů na aerodynamické testy je extrémně drahá, jelikož je třeba vysoká přesnost povrchu aby získaná data byla co nejblíže teoretickým modelům proudění .... anyway, tohle cenu dává do perspektivy a v téhle velikosti se nejedná o nic vyjímečného ;)
Na obrázku jsou mimochodem vidět zalepená místa pro odběry tlaků při měření ...
Avatar - Brumbal
30. 8. 2017 16:02
Clanek o nicem a amaterska neinformovanost na jednom miste p
Tuhle blbost o nejakym modylku Ferrari v meritku 1:2 napsat musite ale ze sem uz nekolikrat dnes tady zminil ze se predstavila 2. gen. Bentley Continental GT, pak facelift Nissanu 370Z, nebo Mini E-Conceptt na to podstatne hazete bobek. Uz se tady redaktori probudte !!!