Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 812 Superfast: Nový dvanáctiválec oficiálně! Je tohle poslední nehybrid z Maranella?

David Bureš
Diskuze (32)

Očekávaný nástupce Ferrari F12berlinetta zůstává věrný atmosférickému dvanáctiválci, jeho objem však vzrostl na 6,5 litru.

Ferrari představuje avizovaného nástupce modelu F12berlinetta, který se prodával od roku 2012. Automobil pojmenovaný 812 Superfast se stává nejvýkonnějším modelem značky s motorem umístěným vpředu. Poprvé jej spatříme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Stejně jako v případě předchůdce, pracuje pod dlouhou kapotou 812 Superfast atmosférický vidlicový dvanáctiválec. Podle některých názorů je to naposledy, co Ferrari představuje automobil bez hybridního pohonu. Slovy svého šéfa Sergia Marchionneho chce firma od roku 2019 nabízet výhradně auta, která budou mít nějakou formu hybridního pohonu.

Než však doba hybridů přijde, máme tu novou verzi vidlicového motoru. Objem dvanáctiválce totiž vzrostl z 6262 cm3 na 6496 cm3. Spolu s dalšími změnami, např. aplikací přímého vstřikování pracujícího s tlakem až 350 bar, je výsledkem opravdu závratná síla. Novinka dosahuje výkonu 800 koní (588 kW) v 8500 otáčkách a točivého momentu 718 N.m při 7000 otáčkách, což je o 60 koní a 28 N.m více než u F12berlinetta. Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou, která byla upravena tak, aby řadila ještě rychleji než dosud.

Novinka o suché hmotnosti 1.525 kilogramů je díky tomu opravdu velmi rychlá, což se projevilo i v jejím názvu (Superfast znamená v angličtině superrychlý). 812 Superfast z 0-100 km/h zrychlí za 2,9 sekundy a jede více než rychlostí 340 km/h. To předchozí model byl na stovce o 0,2 sekundy pomaleji.

Větší a silnější motor není to jediné nové, co na 812 Superfast najdeme. Jedná se o vůbec první ferrari se sportovním elektrickým posilovačem řízení, které podle výrobce nadále zajistí skvělé zážitky za volantem. Autu nechybí ani druhá generace natáčecí zadní nápravy, což je vylepšená verze systému poprvé prezentovaného v modelu F12tdf.

Co se týče tvarů, tak designérské centrum Ferrari pokračuje v trendu agresivně pojatých automobilů. Výrazně tvarovanou karoserií s full-LED světlomety vpředu a čtyřmi kulatými koncovými světly chtěl výrobce zdůraznit schopnosti vozu. Jak už u něj bývá zvykem, křivky ovlivnila i snaha o co nejlepší aerodynamiku, která je patrná na aktivních klapkách v přední části podvozku nebo na zadním spoileru zvyšujícím přítlak na zadní nápravě. Uvnitř pak kupodivu nenajdeme obří dotykovou obrazovku, jak je dnes zvykem, ale vlastně klasicky pojatou palubní desku.

Ohodnoťte design nového Ferrari 812 Superfast jako ve škole:
  • 1
    54%
  • 2
    8,4%
  • 3
    13%
  • 4
    10,4%
  • 5
    14,2%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 730 čtenářů.

David Bureš
Diskuze (32)
Avatar - speedfred
18. 2. 2017 09:14
Re: Tak to čumím aká krása
s DPH či bez ?? Len aby som vedel >:D
Avatar - speedfred
18. 2. 2017 09:12
Re: Úchvatná brutalita s klasickým nádechem
>:D >:D >:D
17. 2. 2017 10:03
Re: Úchvatná brutalita s klasickým nádechem
Poslední generace Corvette okopírovala relativně sprostě celý profil a linie 599 GTO a F12, Ferrari rozhodně není ta automobilka, která by kradla myšlenky a nápady. Naopak je to značka, kterou se ostatní snaží následovat a držet s ní krok.
Avatar - praděda7
17. 2. 2017 09:12
Re: Úchvatná brutalita s klasickým nádechem
....hezky jsi to napsal...hezky.....Jj, úplná nádhera, dokonalé línie, dlhočizná kapota, kratučký zadok, vypiplané do detailov .....to je přesně popis mojí soudružky manželky když ji bylo 17.. :-)
Avatar - praděda7
17. 2. 2017 09:07
Re: Úchvatná brutalita s klasickým nádechem
Limit je tam, kde začíná další výzva... :-! Jezdil jsem na vojně s T-54 v manuálu (automat nebyl v nabídce... >:D ) a po té zkušenosti je každý další manuál paráda... >:D