reklama


Abarth 695 Tributo Ferrari: Pocta vzpínajícímu se koníkovi

Abarth 695 Tributo Ferrari: Pocta vzpínajícímu se koníkovi

 
 

Fiat neustále pracuje na vzkříšení značky Abarth. Štír si do Frankfurtu přichystal novou lahůdku – model 695 Tributo Ferrari.

Označení modelu hovoří jasně – jedná se o poctu značce Ferrari, což prozrazuje i rudá barva. Spolupráce obou dvou značek vznikla již v roce 1953. Tehdy Carlo Abarth oblékl a vyladil Ferrari 166/250 pro slavných italských 1000 mil, tedy závod Mille Miglia. Později Abarth pro maranellské vozy vyvíjel výfukové systémy. Nedávno se pak objevila limitovaná a číslovaná série Abarthů 500, určená exkluzivně pro evropské dealery Ferrari. A kde se vzalo číslo 695? Ti dříve narození si vzpomenou na Abarthy 695 SS, které se proháněly po evropských závodních tratích v šedesátých letech minulého století a jako základ jim sloužila slavná pětistovka.

Abarth 695 Tributo Ferrari vznikl na bázi novodobého Fiatu 500, který se vyrábí od roku 2007. Ani u něj již číslo nekoresponduje se zdvihovým objemem motoru, jako tomu bylo v minulosti. Řadový čtyřventilový čtyřválec T-Jet má objem 1368 cm3. Z něj se podařilo italským technikům díky přeplňování turbodmychadlem Garrett 1446 dostat 132 kW (180 k) v 5750 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm ve 3300 min-1. Poháněna jsou samozřejmě přední kola, a to přes pětistupňovou elektromechanickou převodovku C510 MTA (Manual Transmission Automated) s řazením pádly pod volantem.

Výkonu motoru byl přizpůsoben i podvozek. Zavěšení je vpředu klasické McPherson, vzadu jsou torzní tyče, na obou nápravách pak příčné zkrutné stabilizátory. Šasi bylo ovšem sníženo a přitvrzeno, dostalo také speciálně vyvinuté tlumiče. Stranou úprav nezůstaly ani brzdy, ty dodalo Brembo. Přední odvětrávané kotouče o průměru 285 mm mají pevné čtyřpístkové třmeny, zadní brzdy jsou samozřejmě menší, s průměrem 240 mm a plovoucími třmeny s jedním pístkem. Elektrický posilovač řízení má režim Sport pro rychlejší zpětnou vazbu od kol. Výfuk nese název Record Monza a dle slov výrobce se z něj line po překročení hranice 3000 otáček velmi působivý zvuk.

Úpravami prošel i exteriér vozu. Ten jezdí na sedmnáctipalcových kolech v barvě Racing Grey, jejichž design byl inspirován závodními vozy Ferrari. Pneumatiky mají rozměr 205/40 ZR17. Zpětná zrcátka jsou karbonová, karoserie dostala odstín laku s příznačným názvem Scuderia Red. Řidiči (či spíše pilotovi) svítí na cestu xenonové výbojky, které jsou dílem divize Automotive Lighting firmy Magnetti Marelli.

Uvnitř nalezneme kožená sportovní sedadla Abarth Corsa od Sabeltu, jejichž opěrná a sedací část je z karbonu. Tím se podařilo ušetřit nezanedbatelných 10 kg hmotnosti. Černou kůží je obšitý také volant, který je doplněn červeným odstínem a trikolórou. Přístroje pocházejí od firmy Jaeger a jejich design je opět inspirován vozy Ferrari. Opěrka řidičovy levé nohy je z hliníku, závodní pedály mají vyryté logo štíra. Samozřejmě nesmí chybět ani kovový štítek s pořadovým číslem vozu v limitované sérii.

Abarth 695 Tributo Ferrari dosahuje největší rychlosti 225 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí za méně než 7 s.

Italská firma za zhruba rok a půl prodala již 15.000 vozů. Ve Frankfurtu se na jejím stánku objeví kromě výše popisovaného vozu také kompletní výrobní program včetně ostrých verzí 500 Assetto Corse a Trophy pro značkový pohár, nebo Grande Punto SS. Jako třešnička na dortu budou vystaveny dva stroje, které s automobily tak úplně nesouvisí. Prvním je studie motocyklu Yamaha FZ1 Abarth Assetto Corse, druhým závodní motorový člun Powershore Abarth SP.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí

Bernie Ecclestone skončil po více než 40 letech v čele…

Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Abarth 595: Facelift přináší více koní Abarth 595: Facelift přináší více koní

Modernizace sportovního Abarthu 595 přináší mimo jiné i…

Abarth 695 biposto: Nejrychlejší silniční štír všech dob Abarth 695 biposto: Nejrychlejší silniční štír všech dob

Abarth představuje v Ženevě dvoumístný model 695 biposto,…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Včera

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Rumunská vláda navrhuje zmírnění protikorupčního zákona, prezident chce referendum

Rumunská vláda navrhuje zmírnění protikorupčního…

Rumunský prezident Klaus Iohannis chce vypsat referendum, ve kterém by se občané mohli vyjádřit ke…

Pátrání po Míše směřuje na temný kopec Střížák: Záhadně tam uhořel David (†17)

Pátrání po Míše směřuje na temný kopec Střížák:…

Je to nejbližší zalesněné místo od Míšina bydliště. Možná právě proto se Střížovický vrch na okraji Ústí nad…

 

iSport.cz

Mladý český sudí se popere o NHL. V USA předvedu to nejlepší, věří si

Mladý český sudí se popere o NHL. V USA předvedu to…

Pískat zápas NHL dokázali v historii jen tři rozhodčí z Evropy, ten další může být Čech. Čárový sudí Libor…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama