Ferrari FF: Jak funguje italská čtyřkolka? (video)
Ferrari FF se stalo jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Designem své karoserie s výklopnou zadní stěnou a pohonem všech kol společně boří doposud zažité představy o velkém cestovním modelu maranellské značky.
Novinka s typovým označením F151 po sedmi letech nahrazuje ve výrobě odcházející model 612 Scaglietti (typ F137). Design karoserie dlouhé 4907 mm, široké 1953 mm a vysoké 1379 mm jsou samozřejmě dílem studia Pininfarina.
Ferrari FF: První dojmy
Pod atraktivními a svalnatými tvary karoserie se ukrývá dvanáctiválec o objemu 6,3 litru s výkonem 485 kW (660 k) při 8000 min-1 a točivým momentem 683 Nm při 6000 min-1. S tímto motorem spolupracuje patentovaný systém 4RM (Ruote Motrici), který je o 50% lehčí než současná konvenční řešení pohonu všech kol.
Systém 4RM je napojen přímo na klikovou hřídel a prostřednictvím dvojice vícelamelových spojek je točivý moment přenášen přímo na přední kola. Připojení pohonu předních kol probíha o 30 % rychleji než u konvenčního provedení a nezávislé rozdělení točivého momentu mezi kola přispívá k lepší stabilitě vozu na kluzké vozovce.