FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby

 

Motocyklovou značku FGR Miroslava Felgra z Ústí nad Orlicí známe hlavně ze závodních tratí. Pamatujete se na prototyp Midalu s obřím vidlicovým šestiválcem? Bude se nakonec přece jen vyrábět.

Zdálo se, že kolem projektu luxusního naháče s dvouapůllitrovým V6 je nějak ticho po pěšině. Omyl. FGR Factory, jak zní oficiální název firmy, prezentovala svou vizi luxusní sportovní jednomístné motorky poprvé před skoro šesti lety, už v lednu 2011. Už hmotnou, šlo o jezdící prototyp. Následovaly testy a vývoj...

(Malo)sériová podoba stroje byla odhalena v Ústí nad Orlicí 27. září 2016. Změnilo se toho hodně. Byla by určitě škoda neukázat, že mašina je částečně z uhlíkových vláken, takže úvodní produkční exemplář postrádá lakování. Karbonový je kromě samonosné osmnáctilitrové nádrže třeba i držák registrační značky. Výfukové potrubí dostalo tři spojené koncovky na každé straně. Větrný štítek se zmenšil a obsahuje efektněji tvarované světlo místo původního kulatého.

Základ konstrukce pochopitelně zůstal. To znamená v masivním ocelovém trubkovém rámu uložený kapalinou chlazený vidlicový šestiválec vlastní konstrukce objemu 2442 cm3. Véčko má devadesátistupňový úhel, agregát je podčtvercový (90 x 64 mm), čtyřventilový s rozvodem DOHC a už nutným vstřikováním a pracuje při kompresi 9,9:1. Výkon oficiálně u FGR neudávají, alespoň prozatím, určitě se pohybuje přes 200 koní (147 kW), u prototypu se dokonce odhadoval na 240 koní (177 kW).

Nezměnil se ani řetězový převod na zadní sedmnáctipalcové kolo (přední vyznává stejný průměr, jen je užší), rychlostní skříň má šest stupňů. Odpružení a tlumiče od Öhlinsu včetně toho centrálního na zadní hliníkové kyvné vidlici se dají plně nastavit. Brzdy se čtyřpístkovými třmeny od Bremba mají vpředu dva 320mm kotouče, vzadu stačí jediný s průměrem 215 mm. Kožené sedlo je od asfaltu vzdáleno do výšky 786 mm. Midalu váží i přes aplikaci lehkých materiálů 262 kg. Základní silueta ani design nádrže se neměnily. Na promo videu se za řídítky objevil Karel Abraham.

Předpokládaná cena? Kolem tří milionů korun za kus. Nikdo přece nemůže počítat s tím, že malosériová mašina bude levná. Kolik jich vznikne, to záleží na konkrétních objednávkách movitých zájemců. Pro ty, kdo si funkční midalu v životní velikosti nemůžou dovolit, má FGR k dispozici kalendář s novinkou na příští rok. Stojí 15 eur (405 korun) a je jich k dispozici jen 300.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Zdroj: Midalu.eu, ČMN

Štítky Motorky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…