FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby

 

Motocyklovou značku FGR Miroslava Felgra z Ústí nad Orlicí známe hlavně ze závodních tratí. Pamatujete se na prototyp Midalu s obřím vidlicovým šestiválcem? Bude se nakonec přece jen vyrábět.

Zdálo se, že kolem projektu luxusního naháče s dvouapůllitrovým V6 je nějak ticho po pěšině. Omyl. FGR Factory, jak zní oficiální název firmy, prezentovala svou vizi luxusní sportovní jednomístné motorky poprvé před skoro šesti lety, už v lednu 2011. Už hmotnou, šlo o jezdící prototyp. Následovaly testy a vývoj...

(Malo)sériová podoba stroje byla odhalena v Ústí nad Orlicí 27. září 2016. Změnilo se toho hodně. Byla by určitě škoda neukázat, že mašina je částečně z uhlíkových vláken, takže úvodní produkční exemplář postrádá lakování. Karbonový je kromě samonosné osmnáctilitrové nádrže třeba i držák registrační značky. Výfukové potrubí dostalo tři spojené koncovky na každé straně. Větrný štítek se zmenšil a obsahuje efektněji tvarované světlo místo původního kulatého.

Základ konstrukce pochopitelně zůstal. To znamená v masivním ocelovém trubkovém rámu uložený kapalinou chlazený vidlicový šestiválec vlastní konstrukce objemu 2442 cm3. Véčko má devadesátistupňový úhel, agregát je podčtvercový (90 x 64 mm), čtyřventilový s rozvodem DOHC a už nutným vstřikováním a pracuje při kompresi 9,9:1. Výkon oficiálně u FGR neudávají, alespoň prozatím, určitě se pohybuje přes 200 koní (147 kW), u prototypu se dokonce odhadoval na 240 koní (177 kW).

Nezměnil se ani řetězový převod na zadní sedmnáctipalcové kolo (přední vyznává stejný průměr, jen je užší), rychlostní skříň má šest stupňů. Odpružení a tlumiče od Öhlinsu včetně toho centrálního na zadní hliníkové kyvné vidlici se dají plně nastavit. Brzdy se čtyřpístkovými třmeny od Bremba mají vpředu dva 320mm kotouče, vzadu stačí jediný s průměrem 215 mm. Kožené sedlo je od asfaltu vzdáleno do výšky 786 mm. Midalu váží i přes aplikaci lehkých materiálů 262 kg. Základní silueta ani design nádrže se neměnily. Na promo videu se za řídítky objevil Karel Abraham.

Předpokládaná cena? Kolem tří milionů korun za kus. Nikdo přece nemůže počítat s tím, že malosériová mašina bude levná. Kolik jich vznikne, to záleží na konkrétních objednávkách movitých zájemců. Pro ty, kdo si funkční midalu v životní velikosti nemůžou dovolit, má FGR k dispozici kalendář s novinkou na příští rok. Stojí 15 eur (405 korun) a je jich k dispozici jen 300.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit

Bitcoin v rozmezí jednoho týdne vstupuje na největší…

Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení

Praha podala trestní oznámení na neznámého pachatele…

Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin

Evropská komise schválila plánované převzetí části…

 
Zdroj: Midalu.eu, ČMN

Štítky Motorky Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…