FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby

 

Motocyklovou značku FGR Miroslava Felgra z Ústí nad Orlicí známe hlavně ze závodních tratí. Pamatujete se na prototyp Midalu s obřím vidlicovým šestiválcem? Bude se nakonec přece jen vyrábět.

Zdálo se, že kolem projektu luxusního naháče s dvouapůllitrovým V6 je nějak ticho po pěšině. Omyl. FGR Factory, jak zní oficiální název firmy, prezentovala svou vizi luxusní sportovní jednomístné motorky poprvé před skoro šesti lety, už v lednu 2011. Už hmotnou, šlo o jezdící prototyp. Následovaly testy a vývoj...

(Malo)sériová podoba stroje byla odhalena v Ústí nad Orlicí 27. září 2016. Změnilo se toho hodně. Byla by určitě škoda neukázat, že mašina je částečně z uhlíkových vláken, takže úvodní produkční exemplář postrádá lakování. Karbonový je kromě samonosné osmnáctilitrové nádrže třeba i držák registrační značky. Výfukové potrubí dostalo tři spojené koncovky na každé straně. Větrný štítek se zmenšil a obsahuje efektněji tvarované světlo místo původního kulatého.

Základ konstrukce pochopitelně zůstal. To znamená v masivním ocelovém trubkovém rámu uložený kapalinou chlazený vidlicový šestiválec vlastní konstrukce objemu 2442 cm3. Véčko má devadesátistupňový úhel, agregát je podčtvercový (90 x 64 mm), čtyřventilový s rozvodem DOHC a už nutným vstřikováním a pracuje při kompresi 9,9:1. Výkon oficiálně u FGR neudávají, alespoň prozatím, určitě se pohybuje přes 200 koní (147 kW), u prototypu se dokonce odhadoval na 240 koní (177 kW).

Nezměnil se ani řetězový převod na zadní sedmnáctipalcové kolo (přední vyznává stejný průměr, jen je užší), rychlostní skříň má šest stupňů. Odpružení a tlumiče od Öhlinsu včetně toho centrálního na zadní hliníkové kyvné vidlici se dají plně nastavit. Brzdy se čtyřpístkovými třmeny od Bremba mají vpředu dva 320mm kotouče, vzadu stačí jediný s průměrem 215 mm. Kožené sedlo je od asfaltu vzdáleno do výšky 786 mm. Midalu váží i přes aplikaci lehkých materiálů 262 kg. Základní silueta ani design nádrže se neměnily. Na promo videu se za řídítky objevil Karel Abraham.

Předpokládaná cena? Kolem tří milionů korun za kus. Nikdo přece nemůže počítat s tím, že malosériová mašina bude levná. Kolik jich vznikne, to záleží na konkrétních objednávkách movitých zájemců. Pro ty, kdo si funkční midalu v životní velikosti nemůžou dovolit, má FGR k dispozici kalendář s novinkou na příští rok. Stojí 15 eur (405 korun) a je jich k dispozici jen 300.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
Zdroj: Midalu.eu, ČMN

Štítky Motorky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…