Fiat 500 1,2 Pop – Populární u slečen

Fiat 500 1,2 Pop – Populární u slečen

 
 

Má sympatický Fiat 500 smysl i ve své základní výbavě a motorizaci? Nabízí majiteli něco víc než jen líbivé pozlátko?

Ti, kdo vidí v automobilu pouhý dopravní prostředek s co možná nejlepším poměrem cena/užitná hodnota, ať raději nečtou dál.

Dámy, dívky a slečny, pro které je pětistovka především určena, vidí totiž ve svých automobilech něco zcela jiného. Fungují pro ně jako roztomilé doplňky image, nákupní tašky a pochopitelně nekomplikované nástroje pro přepravu z periferie do centra měst.

Ne, opravdu není náhoda, že se pokoušíme rozebrat ženskou automobilovou filozofii zrovna v testu Fiatu 500. Pochopitelně se nám to nemůže nikdy povést (pochopit ženy je na nás příliš složitý úkol), tak se alespoň pokusme zhodnotit v pořadí třetí Fiat 500, který prošel naším redakčním testem, optikou tří výše zmíněných kritérií. A začněme těžkým kalibrem, zaměřme se nejprve na image.

Image

Auto je jednou z našich největších investic a málokdo je dokonale imunní vůči mínění okolí. Fiat 500 má, jako ostatně většina retromodelů, startovní pozici velmi ulehčenou tím, že je na co navazovat.

Stačí tedy oprášit jednoduchý, milý design, přidat vtipně vyřešené detaily a vysněný dopravní prostředek pro spoustu žen (ale i mužů) je na světě. To se lehko řekne, ale těžko udělá. Fiat 500 s vrozenou nenuceností balancuje na ostří mezi retrem a současností. Jeho příznivý obraz ve společnosti (a nejen u nás v Česku) je neoddiskutovatelný fakt, na kterém je budování pozitivní image poměrně snadnou záležitostí. Nebyly potřeba masivní reklamní kampaně, Fiat 500 se jaksi přirozeně zařadil mezi smetánku na poli minivozů. Nebude se jednat o tak masivní prodeje, jakých dosahovala jeho historická předloha, i tak ale v Polsku ukojit evropskou poptávku nestíhají. Že jich zatím u nás nepotkáváte příliš? Při vší úctě k našim velkoměstům (a trhu) jsou v Evropě mnohem větší a důležitější centra (trhy), v nichž je pětistovka už teď jako doma.

obrázek [555 x 300]
 

Chromovaná zpětná zrcátka či blýskavé retro poklice na kolech, doplněné o nějakou veselou, pastelovou barvu exteriéru dělají z malého Fiatu jasnou volbu pro mnoho lidí, kteří jsou již unaveni moderními, agresivními, mračícími se auty. I spousta mužů propadla jeho kouzlu a tak nemůžeme tvrdit, že se jedná o čistě dámský automobil. Silný retro odkaz dokáže zlákat téměř každého. Pětistovka se zkrátka líbí. A vůbec nevadí, že například sdružený ukazatel rychlosti, otáček, paliva...zkrátka všeho podstatného je špatně čitelný. Vypadá totiž opravdu stylově. A o to jde.

Nákupní taška

Pokud budete chtít nakoupit pro celou rodinu a zjistíte, že se vám do miniauta nic nevejde, image bude na nic. To naštěstí není případ Fiatu 500, protože jeho zavazadlový prostor má uspokojivý základní objem 185 litrů, po sklopení zadní lavice (za příplatek dělené) je to již 610 litrů prostoru. Nakupovat tedy můžete do sytosti. Na rovnou plochu bez schodu si ovšem nechte zajít chuť, stěhovák z Fiatu 500 opravdu nikdy nebude.

Když už mluvíme o velkých nákupech, je potřeba zmínit další drobnou nevýhodu Fiatu 500. Ten má sice velmi malou šířku a délku, takže nalezení vhodného místa na zaparkování není obtížné, problémem jsou ale velké a masivní dveře. Ty mohou při neopatrné manipulaci zle potrápit lak vozu, zaparkovaného na vedlejším místě.

Městský expres

Jak už bylo řečeno, jeho kompaktní rozměry (3546 mm na délku a 1627 mm na šířku) jsou pro pohyb v městské džungli naprosto dokonalé. Velmi užitečný je i malý průměr otáčení 9,2 metru, protože se tak parkování, otáčení nebo objíždění různých překážek stává o mnoho snazším úkolem Jízdní komfort je i na kostkách akceptovatelný, mezi konkurenty ovšem najdeme celou řadu pohodlnějších vozů. Důvodem je sportovněji naladěný podvozek, který se nezalekne ani prudšího jízdního manévru. Pohodlí šlo zkrátka o kousek stranou, zato se řidiči dostává do rukou malý vůz, schopný i ostřejší jízdy nebo rychlejších dálničních přesunů. V rámci testu jsme s Fiatem 500 absolvovali také dálniční výlet, při kterém se vyzrálost podvozku jen a jen potvrdila. Aerodynamický hluk je velmi nízký i při vyšších rychlostech, díky kvalitnímu povozku se vůz na nerovnostech nevlní a je velmi málo citlivý na boční vítr. Podélné i příčné nerovnosti nejsou vážným problémem a člověk si s Fiatem jízdu opravdu užívá. Jen hrstka třídních konkurentů je i při vysokých dálničních rychlostech schopna neztratit nadhled.

obrázek [555 x 378]
 

Velmi příjemná byla dosažená spotřeba atmosférické jednadvojky. S vypnutou klimatizací jsme při reálné stokilometrové rychlosti zaznamenali spotřebu 4,5 litru Naturalu na 100 kilometrů, při stotřicítce to bylo potěšujících 6,2 litru benzinu. Zapnutí klimatizace přidalo k těmto hodnotám tři desetinky, ovšem i tak se jedná o velmi dobrý výsledek.

I pro muže?

Jako vůz pro něžnější pohlaví se tedy Fiat 500 jeví jako téměř dokonalý. Co je na něm ovšem tak výjimečné, je to, že má nabídnout i řidiči hledajícímu za volantem také nějakou tu zábavu. Přesné řazení má středně dlouhé dráhy a pozice za volantem je uvolněná. Brzdy se mohou pochlubit rychlým nástupem a dokážou pětistovku velmi účinně zpomalit. Atmosférický čtyřválec o objemu 1,2 litru sice není žádný zabiják, když jej ale držíte ve vysokých otáčkách, dokáže svých skromných 51 kW použít velmi dobře a Fiat 500 s ním rozhodně není brzdou provozu. Naopak, jeho projev byl pocitově velmi dobrý a vůz s ním díky malé pohotovostní hmotnosti dokáže docela pěkně zrychlovat. Osmiventilová jednadvojka je do města či na kratší výlety ideální a plně dostačující motorizace.

Jediné, co trochu kazí dojem, je lehké a málo komunikativní řízení. Nechybí tlačítko „City“, po kterém se řízení stane doslova gumovým, ale myslím, že vzhledem k velkému účinku posilovače jej ani nebylo třeba. Spíše bychom uvítali tlačítko „Sport“ ze stejnojmenného stupně výbavy, po kterém by do volantu začaly proudit alespoň nějaké informace od kol a zlepšila by se odezva a pocit z řízení krásného auta.

obrázek [555 x 412]
 

Panda jako základ i jako konkurent?

V posledním odstavci se blíže podívejme na ceny Fiatu 500 a porovnejme je s osvědčeným matadorem tohoto segmentu, s Fiatem Pandou. Pokud vedle sebe postavíme vozy se shodnými motorizacemi (jediným takovým agregátem je 1,4 16V, Fiat 500 jinak disponuje modernější motorovou paletou) a vybavíme je na přibližně stejnou úroveň, zjistíme zajímavou věc. Cenová výhoda ve prospěch Pandy je přibližně 35 tisíc korun, Fiat 500 má ovšem v každé verzi v základu (!) kromě předních, bočních a okenních airbagů i kolenní airbag řidiče, který k Pandě dokoupit (narozdíl od bočních a okenních airbagů) nelze. K tomu přidejte navíc ještě pět hvězdiček pětistovky od Euro NCAP (Panda má za ochranu dospělé posádky hvězdy tři), modernější motorizace, atraktivní vzhled a možnost široké individualizace vozu pomocí dlouhého seznamu polepů a veselých barev...výsledkem nemůže být nic jiného než vítězství modelu 500. Fiat 500 je dobrý vůz – výborně jezdí, nabízí špičkovou bezpečnostní výbavu a hlavně...moc mu to sluší.

První cena vozu283.900,-Kč (Fiat 500 1,2, 51 kW, Pop)
První cena vozu s testovanou motorizací283.900,-Kč (Fiat 500 1,2, 51 kW, Pop)
Základní cena testovaného vozu283.900,-Kč (Fiat 500 1,2, 51 kW, Pop)
Cena testovaného vozu vč. příplatků320.400,-Kč (Fiat 500 1,2, 51 kW, Pop)

Plusy

  • stylový design karoserie
  • originální a kvalitně zpracovaný interiér
  • přesné řazení
  • ostré brzdy s rychlým nástupem

Minusy

  • volant stavitelný pouze výškově
  • nepřehledný přístrojový panel
  • horší komfort jízdy na špatném povrchu
  • nekomunikativní řízení
  • málo místa na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat 500 1,2 Pop

Cena v základní výbavě: 283 900 Kč Cena v testované výbavě: 320 400 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, atermická okna, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení Dualdrive, dálkové ovládání centrálního zamykání, ABS + EBD, airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy, hlavové airbagy, autorádio s CD a MP3, vyhřívané zadní okno se stěračem, ocelová kola R14 s integrálními kryty

Výbava testovaného vozu:Manuální klimatizace s pylovým filtrem (+ 26.000,-), chromované kryty vnějších zpětných zrcátek (+ 3.000,-), lak Cha Cha Cha (+ 5.000,-), výškově nastavitelné sedadlo řidiče (+2.500,-)

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky Fiat Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Fiat 500 1,2 Pop
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 102 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.3 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 185 / 610
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 865 / 525
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3546
b) šířka (mm): 1627
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1413
f) rozchod vzadu (mm): 1407
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):850
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 410
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Fiat 500 1,2 Pop
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky Amerika má nové nejlevnější auto. Měsíčně stojí jako značkové tenisky

Co může být lepší než pořízení drahého elektromobilu?…

Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo

Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…