Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat by se mohl zbavit výrobce dílů Magneti Marelli

David Bureš
Diskuze (22)
Italská společnost Magneti Marelli je důležitým distributorem dílů pro mnohé automobilky. Zájem o ní mají minimálně dva kapitálové fondy.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zvažuje, že by prodal dceřinou společnost Magneti Marelli zaměřenou na vývoj a produkci mnohých komponentů pro automobilový průmysl. Italsko-americký koncern reaguje na zájem subjektů, které by tuto firmu rády koupily.

O možném prodeji Magneti Marelli informovala agentura Reuters s odvoláním na zdroje seznámené se situací. O italského výrobce komponentů mají podle této zprávy zájem dva soukromé kapitálové fondy z USA, které v souvislosti s případným nákupem firmy hledají partnera z automobilového průmyslu.

Americký mluvčí FCA Gualberto Ranieri agentuře Reuters sdělil, že Magneti Marelli není na prodej. S odvoláním na zdroje obeznámené s nabídkou však agentura tvrdí, že FCA pouze jedná o ceně. Jeden z amerických fondů údajně nabídl za Magneti Marelli 2,5 miliardy eur (cca 67,5 miliard korun), nabídka ale měla být odmítnuta s tím, že prodejní cena má činit minimálně tři miliardy eur (81 miliard korun).

Ve hře je i případný prodej pouhé části firmy, případně její rozdělení v budoucích letech. Řada fondů má například zájem o divizi starající se o osvětlovací jednotky, která by se mohla od mateřské firmy osamostatnit.

FCA v současnosti hledá možnosti, jak splatit své dluhy a jak sehnat finance na další investice, čemuž by prodej Magneti Marelli mohl pomoci. Dalším plánem, jak získat potřebné finance, je oddělení Ferrari a jeho vstup na burzu. Tento krok se zatím oddaluje, proběhne nejspíše ve čtvrtém čtvrtletí roku.

Firma Magneti Marelli byla založena v roce 1919 jako společný podnik Fiatu a Ercole Marelliho. Dnes zaměstnává 38.000 pracovníků v 19 zemích světa, přičemž se zaměřuje na vývoj a produkci komponentů určených pro motory, převodovky, výfukové systémy nebo zavěšení. Vedle dílů pro sériová auta se zabývá i komponenty pro závodní vozidla. Provozní zisk firmy loni činil 204 milionů eur (v přepočtu 5,5 miliardy korun).

David Bureš
Diskuze (22)
22. 7. 2015 15:08
Re: deja-vu?
To je možné, nicméně pořád je to dnešním pohledem neošizený velmi jednoduchý a nenáročný motor s E3.
Avatar - CommonUser
22. 7. 2015 13:10
Re: deja-vu?
Beriem v kontexte serioveho auta.

Otazka je, co oznacim ako moderny CR ?
22. 7. 2015 08:52
Re: deja-vu?
Pokud FPT nestihli prodat, tak (obě) patří Fiatu. Velmi zjednodušeně řečeno, protože v tom udělali různým dělením a spojováním guláš.
22. 7. 2015 08:43
Re: deja-vu?
CR i PD se myslím v osobních autech zaváděly kvůli emisím. Už ta první generace tedy šla tímhle směrem.
22. 7. 2015 08:32
Re: deja-vu?
Kromě "jedna paní povídala" to má i nějaké konkrétní "úplně jiné info" ?