reklama


Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

 

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta. Fiat ale v současnosti testuje prototyp auta, který by legendární název mělo dostat.

O vzkříšení jména Topolino se naposledy mluvilo na jaře 2008, ale nebylo to zdaleka poprvé. Informace sice záhy odvál čas, Fiat se však poslední dobou do historie rád vrací. Blog Passione Auto Italiane přinesl stručnou informaci o tom, že v okolí továrny Pomigliano d'Arco byla zachycena testovací mula poslední Pandy, ale s nápadně kratším rozvorem.

Jak se zdá, Fiat skutečně chystá menší auto. Upřímně, bylo už načase. Od ukončení výroby Seicenta v roce 2010 totiž automobilka, kterou miniauta proslavila, nic podobně malého nevyrábí. Z Turína oficiálně na rozdíl od minulosti nic nezaznělo. Italský web však zmiňuje informaci, že novinka se představí možná už za rok, na přelomu letopočtů 2016 a 2017. Počítejme s délkou okolo 3,4 m a trojicí dveří, pravděpodobné jsou i dva páry. Pro Fiat by to znamenalo spoustu potřebných peněz do kasičky. Kanibalizace v rámci nabídky značky opravdu nehrozí, prostě si ho koupí ti, kterým přijde o čtvrt metru delší Panda moc velká a pětistovka příliš drahá.

Slavné veledílo Danteho Giacosy se poprvé objevilo v roce 1936. Topolino (myška) byla ovšem přezdívka, maličké autíčko se prodávalo pod obchodním názvem Fiat 500. Bylo tak vlastně prvním cinquecentem v řadě. Řadový kapalinou chlazený čtyřválec SV 569 cm3 byl umístěn v přídi a dával 9,6 kW, tedy 13 koní. Dospělé, i když jen 3215 mm krátké miniauto mělo čtyřstupňovou manuální převodovku a zadní pohon. Po druhé světové válce se ze „spodového“ motoru stal „vrchový“, tedy s tyčkovým rozvodem OHV a výkonem razantně zvýšeným na 12 kW (16 koní).

Po mezitypu 500 B (1948) ještě se starou karoserií přišla verze 500 C, která dostala nový, modernizovaný vzhled a vyráběla se až do poloviny 50. let. Topolino existovalo ve spoustě karosářských variant včetně třídveřových kombíků a dodávek, obzvláště populární byly dvoudveřové verze se shrnovací plátěnou střechou. Zagato postavil slavné kupé Panoramica. Za devatenáct let vzniklo 520 tisíc roztomilých fiátků, vyráběly se licenčně v Německu (NSU-Fiat) a stály na počátku historie francouzské automobilky Simca. Životopisu první pětistovky jsme se podrobně věnovali zde. A uznejte, jak by se měla novinka jmenovat, když trojčíslí 500 je už blokované? 500 Topolino, případně 500T? Ale toto písmeno patřilo kdysi dávno malým dodávkám...

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Zdroj: Passione Auto Italiane, SM
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

FCA čelí žalobě kvůli spotřebě Fiatu Panda, každému majiteli má zaplatit 239 eur FCA čelí žalobě kvůli spotřebě Fiatu Panda, každému majiteli má zaplatit 239 eur

Podle organizace Altroconsumo spotřebovává Fiat Panda asi…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama