Fisker Karma se vrátí v podobě z roku 2012
Čínská společnost Wanxiang, která v aukci získala americkou automobilku Fisker za necelých 150 milionů dolarů, se již několikrát nechala oficiálně i neoficiálně slyšet, že hodlá oživit výrobu původního modelu a následně přidat další modelové řady.
Nejnovější informace o blízké budoucnosti značky Fisker, které se týkají především modelu Karma, získala nyní agentura Reuters. Sportovně luxusní plug-in hybrid se má vrátit se stejným designem karoserie i interiéru, s nímž opustily v roce 2012 výrobní linku poslední ze sériových exemplářů.
To samé ovšem nemá platit o technice vozu, výrobní lince a některých dodavatelích komponentů. Právě v jejich případě musí nový majitel obnovit zpřetrhané vazby, což se s ohledem na dřívější finanční potíže Fiskeru nemusí vždy podařit a někteří dodavatelé v současnosti ani neexistují.
Již díky tomu se v budoucnosti vyráběné Karmy dočkají řady nových komponentů. V případě výrobního podniku musí být důkladně zrekonstruována výrobní linka ve Spojených státech, i když pro zahájení produkce se počítá s finskou společností Valmet Automotive.
Navíc hodlá Wanxiang na trhu uvést Fisker Karma, který nebude trpět dětskými nemoci a jeho dílenské zpracování i spolehlivost bude plně odpovídat ceně i exkluzivitě vozu. Díky tomu se mají budoucí zájemci o tento model dočkat vozů, které budou mít vzhled původního Fiskeru Karma, ale s modernější a lépe prověřenou technikou ve svých útrobách.
Všechny výše zmíněné informace mohou působit pozitivní dojmem na příznivce značky, ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že nový majitel Fiskeru má před sebou hodně práce s jeho oživením a pokud chce na trh uvést kvalitní výrobek, pak působí opětovné zahájení výroby plánované na únor roku 2015 poněkud nereálně.
Fisker Automotive založil Henrik Fisker spolu s Bernhardem Koehlerem v kalifornském Irvine v roce 2007. Původní koncept sportovně luxusního plug-in hybridu Karma se objevil v Detroitu 2008, předprodukční verze měla výstavní premiéru v Ženevě 2009 a sériová produkce se rozběhla v roce 2011 a po vyrobení zhruba 2500 vozů byla z finančních důvodů ukončena v roce 2012.
Původní Fisker Karma z let 2011 a 2012 nabízí prostor čtveřici cestujících a zážehový přeplňovaný čtyřválec Ecotec objemu 2,0 l jej ve spolupráci s trakčním elektromotorem o výkonu 300 kW (408 k) rozjede až na 200 km/h. Na poloviční rychlost zrychlí automobil za 5,9 s. Přitom spotřeba měla klesnout až k hodnotě 2,4 l/100 km.