Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Karma se vrátí v podobě z roku 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Nový majitel plánuje návrat značky Fisker mezi výrobce automobilů prostřednictvím jejího prvního modelu Karma, ukrývajícího pod nezměněným vzhledem řadu úprav.

Čínská společnost Wanxiang, která v aukci získala americkou automobilku Fisker za necelých 150 milionů dolarů, se již několikrát nechala oficiálně i neoficiálně slyšet, že hodlá oživit výrobu původního modelu a následně přidat další modelové řady.

Nejnovější informace o blízké budoucnosti značky Fisker, které se týkají především modelu Karma, získala nyní agentura Reuters. Sportovně luxusní plug-in hybrid se má vrátit se stejným designem karoserie i interiéru, s nímž opustily v roce 2012 výrobní linku poslední ze sériových exemplářů.

To samé ovšem nemá platit o technice vozu, výrobní lince a některých dodavatelích komponentů. Právě v jejich případě musí nový majitel obnovit zpřetrhané vazby, což se s ohledem na dřívější finanční potíže Fiskeru nemusí vždy podařit a někteří dodavatelé v současnosti ani neexistují.

Již díky tomu se v budoucnosti vyráběné Karmy dočkají řady nových komponentů. V případě výrobního podniku musí být důkladně zrekonstruována výrobní linka ve Spojených státech, i když pro zahájení produkce se počítá s finskou společností Valmet Automotive.

Navíc hodlá Wanxiang na trhu uvést Fisker Karma, který nebude trpět dětskými nemoci a jeho dílenské zpracování i spolehlivost bude plně odpovídat ceně i exkluzivitě vozu. Díky tomu se mají budoucí zájemci o tento model dočkat vozů, které budou mít vzhled původního Fiskeru Karma, ale s modernější a lépe prověřenou technikou ve svých útrobách.

Všechny výše zmíněné informace mohou působit pozitivní dojmem na příznivce značky, ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že nový majitel Fiskeru má před sebou hodně práce s jeho oživením a pokud chce na trh uvést kvalitní výrobek, pak působí opětovné zahájení výroby plánované na únor roku 2015 poněkud nereálně.

Fisker Automotive založil Henrik Fisker spolu s Bernhardem Koehlerem v kalifornském Irvine v roce 2007. Původní koncept sportovně luxusního plug-in hybridu Karma se objevil v Detroitu 2008, předprodukční verze měla výstavní premiéru v Ženevě 2009 a sériová produkce se rozběhla v roce 2011 a po vyrobení zhruba 2500 vozů byla z finančních důvodů ukončena v roce 2012.

Původní Fisker Karma z let 2011 a 2012 nabízí prostor čtveřici cestujících a zážehový přeplňovaný čtyřválec Ecotec objemu 2,0 l jej ve spolupráci s trakčním elektromotorem o výkonu 300 kW (408 k) rozjede až na 200 km/h. Na poloviční rychlost zrychlí automobil za 5,9 s. Přitom spotřeba měla klesnout až k hodnotě 2,4 l/100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
7. 10. 2014 23:52
Re: cena
Páni zakladatelé jsou úplně v háji, protože byli naivní. A musí se dívat, co se jim to z jejich snu stalo.
7. 10. 2014 23:50
Re: cena
No tak, na závazky toho moc nepůjde, protože se jedná o čínsko-hongongský deal. Oni si to mezi s sebou jen přerozdělí. A dodavatelé to budou muset nějak spolknout. A 150 Milionů za patenty, které nikdo jiný nemá (ale teď už je má Čína), a za automobilku, co pan nový majitel vždycky chtěl mít, aby ji pojmenoval po sobě, tak to je dobrý obchod.
7. 10. 2014 23:47
Pořád ty samé nesmysly
Bohužel. Konstatovat, že Fisker bude možná jednou něco jako Tesla, to je fakt urážka všech, co na tom autě kdy pracovali. Tesla je mnohem jednodušší technologie, vůbec se to nedá srovnávat, navíc už teď mají s těmi bateriemi problémy. No, ale naštěstí už jeden z hlavních inženýrů před několika měsíci zemřel, protože na tom autě prostě nechal svoje zdraví, takže už kvůli tomu brečet nebude. Brzo bude oznámeno nové jméno a to je dobře, protože tím už bude konečně konec jasný všem okolo. A možná jednou konečně všem dojde, jak se Tesla na konci Fisker podepsala, a stálo je to a Boba hodně dolarů, jen ti bloggeři a novináři, to muselo být fakt dost drahý. No, ale jak Fisker padl, tak akcie šli nahoru a od té doby zázrak, žádné články o tom, jak je Fisker špatné auto.
24. 9. 2014 14:51
Re: cena
To určitě ne, spíš si říkám, jaký potenciál v tom někdo vidí, když je ochotný zaplatit za brand, který vyrobí málo, sice exlusivnějšího, ale málo a že to pro pány zakladatele asi nemuselo dopadnout ve finále vůbec špatně.
Avatar - romgator
24. 9. 2014 12:15
Fiskeru fandím
pokud to dají do pucu a bude prosperovat, může nakonec být třeba něco jako Tesla 2. Bude trvat, nemožné to není. Počkám si na spuštění výroby. To bude pro mne signál, že automobilka je naživu.