Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford C-Max Energi má celkový dojezd 885 kilometrů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Ford oficiálně potvrdil dojezd svého prvního plug-in hybridu C-Max Energi a zveřejnil i vzdálenost, kterou je tento model schopen ujet v čistě elektrickém režimu.

Ford C-Max Energi se jako první plug-in hybrid v nabídce modrého oválu představil na loňském lednovém autosalonu v Detroitu. Prodej tohoto modelu se má na severoamerickém trhu rozběhnout na podzim letošního roku.

Při představení C-Max Energi se pouze spekulovalo o možném dojezdu tohoto modelu a uváděl se údaj okolo 800 km. Nyní Ford zveřejnil oficiální vzdálenosti, které tento plug-in hybrid ujede na jedno nabití baterií a plnou nádrž.

V čistě elektrickém režimu má C-Max Energi zvládnout vzdálenost 20 mil (32,2 km) a Ford nezapomíná připomenout, že je to téměř dvakrát tolik než u konkurenční Toyoty Plug-in Hybrid, u niž je v USA uváděn dojezd 11 mil (17,7 km). Celkový dojezd Fordu C-Max Energii je podle oficiálních materiálů 550 mil (885 km) a automobilka uvádí, že na jednu nádrž lze dojet ze Sacramenta do San Diega.

Spotřeba paliva a elektrické energie má představovat ekvivalent k 2,48 litrům benzinu na 100 km v kombinovaném provozu město/dálnice.

V přídi Fordu C-Max Energi je uložen zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s Atkinsonovým cyklem, který spolupracuje s elektromotorem. Hybridní soustava má dosahovat celkového výkonu 136 kW (185 k), maximální točivý moment pak má být 176 Nm.

Elektromotor čerpá energii z lithium-iontových baterií uložených v zadní části vozu pod podlahou interiéru. Lithium-iontové baterie jsou podle Fordu účinnější, menší a lehčí než nikl-metal hydridové baterie, používané mnohými hybridními vozy.

Akumulátory lze nabíjet díky zástrčce a kabelu z běžné domácí sítě. Vzhledem k uvedení na půdě USA je uváděno, že z domácí 120V nabíječky lze baterie dobít na 100 % přes noc. Akumulátory ale bude možné nabíjet i pomocí 240V nabíječky.

Spolu s oficiálními údaji o dojezdu modelu C-Max Energi zveřejnil Ford i cenu sesterské C-Max Hybrid a ta začíná na částce 29.995 amerických dolarů (zhruba 770.000 Kč).

Zároveň modrý ovál připomíná, že má ve své nabídce Focus Electric a na podzim zahájí prodej nových modelů Fusion Hybrid a Fusion Energi. U modelů C-Max Hybrid a Fusion Hybrid uvádí Ford předpokládanou spotřebu paliva 5,0 l benzinu na 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
24. 7. 2012 15:00
Atkinson
[odkaz]

uz se tesim na prvni svolavacky a na ty vyvalene oci servismanu, co se to po nich chce >:D
24. 7. 2012 12:53
Re: náklady?
V robote vyhodis predlzovacku cez okno a cena bude 0€/kWh :-)
Avatar - wladyk
24. 7. 2012 12:32
náklady?
Už někdy uvedli kolik spotřebuje kWh na jedno úplné nabití baterie? To je třeba také přičítat k ceně za ujeté kilometry a ne jen projetý benzín.
Avatar - Ondore
24. 7. 2012 11:54
Obamova záhrada
Tak a máme tu plody z Obamovej eko-záhrady. Aj keď súčasný fordovský interiér moc nemusím, tak dobrý dizajn rozvinuli v lepší (nové Mondeo je úúúžasnééé!) a novou technikou dosahujú TOP vo svojich triedach. Zabudni na ospevované pseudo-super-hyper-giga-tera-mainstreamy… toto je technika budúcnosti, vivat Ford! ;-)
24. 7. 2012 10:40
..proč ne Grand?
...škoda že to neudělají ve verzi Grand C-Max ....takhle to bude mít malý kufr pro rodinu.....a zas tak náročné by to nebylo....