Ford EcoSport: Nová příď, turbodiesel, dvoubarevný lak a ST-Line pro Evropu

 

Evropské prodeje malého SUV EcoSport vzrůstají a konečně se rozběhne jeho produkce i zde, v Rumunsku. Půjde už o modernizovaný model 2018...

EcoSport je globálním malým crossoverem. Už je na trhu pět let, vyvíjeli jej v Brazílii a vyrábí nejen tam, ale i v Číně, Thajsku, Rusku a hlavně Indii. Evropské modely totiž na starý kontinent počínaje závěrem roku 2013 až doteď putovaly právě z Čennaí, ale představovaný MY2018 nahradí na linkách závodu v rumunské Craiově končící malé MPV B-Max. Modernizace továrny si vyžádala investici ve výši 200 milionů eur (5,22 miliardy korun). V České republice se druhá generace EcoSportu (první z let 2003-2012 byla bestsellerem v Latinské Americe) neprodává.

Už na konci letopočtu 2015 přišla její první modernizace, kdy současný model přišel o náhradní kolo na zádi a musel být přitvrzen podvozek. Nyní je na řadě další. Největší změny se odehrály na přídi, pryč je dříve zdvojená maska chladiče, tedy hlavně její horní část – štěrbiny, které propojovaly logo výrobce. Přiblížila se stylu modernizované Kugy i velkého amerického Edge. Proměnil se také nárazník s mlhovkami, dřívější kulaté zmizely, zatímco úpravy boků a zádě bychom mohli hledat spíše lupou... Hlavní světla představují samočinná HID s denními diodami.

EcoBlue a EcoBoost

Největší novinkou pod kapotou EcoSportu je čtyřválcový turbodiesel EcoBlue 1.5 l (92 kW/125 k/300 N.m) v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Dle norem spálí na každých 100 km 4,5 l nafty. Motor má nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, pro lepší chlazení výměník voda-vzduch, integrované sací potrubí a vysokotlaké vstřikováni paliva. Intelligent All Wheel Drive rozděluje točivý moment podle potřeby až na poloviční poměr během 20 milisekund, podklouzne-li jedno z kol. Verze s předním pohonem se do prodejen dostane ale až v polovině příštího roku.

Starší diesel 1.5 TDCi (74 kW/100 k) nekončí, stejně jako široká škála přeplňovaných litrových tříválcových EcoBoostů, na své si tedy přijdou i příznivci benzinu. Portfolio obsahuje verze se 125 k (92 kW) i 140 k (103 kW), v létě 2018 přijde na řadu nejslabší stokoňová (tedy 74kW). Prostřední z nich bude k dostání i se šestistupňovým automatem a řazením páčkami pod volantem.

Armáda vzduchových vaků obsahuje kromě čelních, bočních a okenních i řidičův kolenní. Jízdní asistenty zastupují třeba hlídač mrtvého úhlu, tempomat s nastavitelným rychlostním limitem a zadní kamera. Dotyková obrazovka infotainmentu Sync 3 v kabině může mít 6,5, ale i 8 palců a ovládání gesty. Podpora Apple CarPlay a Android Auto už je samozřejmostí, o dvou USB portech nemluvě. Palubní deska před řidičem vyznává částečně digitální věk. Proměnila se středová konzola s menším počtem tlačítek a vestavěnou bederní opěrkou včetně úložného prostoru, plasty jsou konečně měkčené, sedačky pohodlnější. Osvětlení kabiny lze seřizovat a vybrat si z až sedmi barev.

Dvě barvy i sport

Vyšší výbavy se těší z automatických stěračů i klimatizace, vyhřívaného volantu i elektrických zrcátek, audia Bang & Olufsen s deseti reproduktory včetně subwoooferu, s podlahou kufru o objemu 334 l lze hýbat. Do nabídky přibyla možnost dvoubarevného lakování, odstínů karoserie je jinak 12 včetně rudého, modrého a oranžového, a také sportovní verze ST-Line. Kola v různých designech jsou v průměru sedmnácti- a osmnáctipalcová, za stylovou rezervu na pátých dveřích se připlácí.

ST-Line se sportovnějšími nárazníky a nástavci prahů jezdí na tmavých sedmnáctkách, její střešní podélníky jsou černé, nechybějí nezbytná loga. Volant s plochou spodní částí i páka parkovací brzdy pokrývá kůže, stejně jako částečně čalounění sedadel s rudým prošíváním, pedály zase vyrobili z nerezové oceli.

Modernizovaný EcoSport přijde na evropské trhy ještě letos. Prodeje malého crossoveru se přece jen loni rozběhly, vozům z indické továrny byl v minulosti vytýkán zastaralý design, velmi nejisté jízdní vlastnosti i tragická kvalita materiálů v kabině. Krásy moc nepobraly ani teď, postupnou cizelací ale zrají... Ford už prodal navíc od února 2014 150 tisíc vozů, i když na lídry segmentu to stále nestačí. Na nástupce čas ještě nedozrál, modrý ovál chystá jen „drsnou“ Fiestu Active.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Prodej majetku ČEZ otřásá bulharskou politikou, ministryně rezignovala Prodej majetku ČEZ otřásá bulharskou politikou, ministryně rezignovala

Bulharská ministryně pro energetiku rezignovala kvůli…

Politico: Rozšířením Dukovan riskují Češi hněv Evropské unie Politico: Rozšířením Dukovan riskují Češi hněv Evropské unie

Kvůli chystané výstavbě nového bloku jaderné elektrárny…

CME splatila z půjček více než miliardu CME splatila z půjček více než miliardu

Majitel televize Nova – Central European Media…

 
Zdroj: Ford

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Nejmenší SUV s modrým oválem ve znaku přichází na český…

Vyzkoušeli jsme Ford EcoSport v omlazeném balení. Konečně vypadá k světu! Jak jezdí? Vyzkoušeli jsme Ford EcoSport v omlazeném balení. Konečně vypadá k světu! Jak jezdí?

Nejmenší SUV v nabídce Modrého oválu prošlo pečlivou…

 



 
Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro…

TEST: Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro…

Dnes 08:00

Nepamatuju si, kdy by měl jeden ze srovnávaných vozů tak jednoznačnou převahu. A že se tak stane v luxusní třídě, mezi automobilovou elitou…




Blesk.cz

VIDEO: Hoří mrazírny v Mochově! Škoda je 100 milionů, D11 zahalil hustý dým

VIDEO: Hoří mrazírny v Mochově! Škoda je 100…

Obrovský požár zachvátil jednu z plechových hal mrazíren v Mochově poblíž Prahy. Na místě zasahuje už 25…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř rozhodl za 27 vteřin

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř…

Čeští hokejisté se v olympijském semifinále v Pchjongčchangu statečně bili s výběrem Ruska, ale na postup mezi…

ZOH 2018, ONLINE 15. den: Česko čeká boj o bronz, štafeta štafeta skončila sedmá

ZOH 2018, ONLINE 15. den: Česko čeká boj o bronz,…

Čeští hokejisté si o zlaté medaile na olympijských hrách nezahrají. V semifinále podlehli Rusku 0:3 a v sobotu…

 

Reflex.cz

Před 100 lety se v Sovětském svazu zrodila Rudá armáda

Před 100 lety se v Sovětském svazu zrodila Rudá armáda

Během zasedání ústředního výboru Komunistické strany Ruska (bolševiků) dorazila zpráva, že 18. února 1918 ve 12…

Česko vs. Rusko 0:3. Přímý přenos hokejového semifinále na olympiádě jsme sledovali online

Česko vs. Rusko 0:3. Přímý přenos hokejového…

Zápas českých hokejistů s týmem Olympijských sportovců z Ruska od osmi hodin komentuje osvědčená dvojice -…