Ford EcoSport: Nová příď, turbodiesel, dvoubarevný lak a ST-Line pro Evropu

 

Evropské prodeje malého SUV EcoSport vzrůstají a konečně se rozběhne jeho produkce i zde, v Rumunsku. Půjde už o modernizovaný model 2018...

EcoSport je globálním malým crossoverem. Už je na trhu pět let, vyvíjeli jej v Brazílii a vyrábí nejen tam, ale i v Číně, Thajsku, Rusku a hlavně Indii. Evropské modely totiž na starý kontinent počínaje závěrem roku 2013 až doteď putovaly právě z Čennaí, ale představovaný MY2018 nahradí na linkách závodu v rumunské Craiově končící malé MPV B-Max. Modernizace továrny si vyžádala investici ve výši 200 milionů eur (5,22 miliardy korun). V České republice se druhá generace EcoSportu (první z let 2003-2012 byla bestsellerem v Latinské Americe) neprodává.

Už na konci letopočtu 2015 přišla její první modernizace, kdy současný model přišel o náhradní kolo na zádi a musel být přitvrzen podvozek. Nyní je na řadě další. Největší změny se odehrály na přídi, pryč je dříve zdvojená maska chladiče, tedy hlavně její horní část – štěrbiny, které propojovaly logo výrobce. Přiblížila se stylu modernizované Kugy i velkého amerického Edge. Proměnil se také nárazník s mlhovkami, dřívější kulaté zmizely, zatímco úpravy boků a zádě bychom mohli hledat spíše lupou... Hlavní světla představují samočinná HID s denními diodami.

EcoBlue a EcoBoost

Největší novinkou pod kapotou EcoSportu je čtyřválcový turbodiesel EcoBlue 1.5 l (92 kW/125 k/300 N.m) v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Dle norem spálí na každých 100 km 4,5 l nafty. Motor má nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, pro lepší chlazení výměník voda-vzduch, integrované sací potrubí a vysokotlaké vstřikováni paliva. Intelligent All Wheel Drive rozděluje točivý moment podle potřeby až na poloviční poměr během 20 milisekund, podklouzne-li jedno z kol. Verze s předním pohonem se do prodejen dostane ale až v polovině příštího roku.

Starší diesel 1.5 TDCi (74 kW/100 k) nekončí, stejně jako široká škála přeplňovaných litrových tříválcových EcoBoostů, na své si tedy přijdou i příznivci benzinu. Portfolio obsahuje verze se 125 k (92 kW) i 140 k (103 kW), v létě 2018 přijde na řadu nejslabší stokoňová (tedy 74kW). Prostřední z nich bude k dostání i se šestistupňovým automatem a řazením páčkami pod volantem.

Armáda vzduchových vaků obsahuje kromě čelních, bočních a okenních i řidičův kolenní. Jízdní asistenty zastupují třeba hlídač mrtvého úhlu, tempomat s nastavitelným rychlostním limitem a zadní kamera. Dotyková obrazovka infotainmentu Sync 3 v kabině může mít 6,5, ale i 8 palců a ovládání gesty. Podpora Apple CarPlay a Android Auto už je samozřejmostí, o dvou USB portech nemluvě. Palubní deska před řidičem vyznává částečně digitální věk. Proměnila se středová konzola s menším počtem tlačítek a vestavěnou bederní opěrkou včetně úložného prostoru, plasty jsou konečně měkčené, sedačky pohodlnější. Osvětlení kabiny lze seřizovat a vybrat si z až sedmi barev.

Dvě barvy i sport

Vyšší výbavy se těší z automatických stěračů i klimatizace, vyhřívaného volantu i elektrických zrcátek, audia Bang & Olufsen s deseti reproduktory včetně subwoooferu, s podlahou kufru o objemu 334 l lze hýbat. Do nabídky přibyla možnost dvoubarevného lakování, odstínů karoserie je jinak 12 včetně rudého, modrého a oranžového, a také sportovní verze ST-Line. Kola v různých designech jsou v průměru sedmnácti- a osmnáctipalcová, za stylovou rezervu na pátých dveřích se připlácí.

ST-Line se sportovnějšími nárazníky a nástavci prahů jezdí na tmavých sedmnáctkách, její střešní podélníky jsou černé, nechybějí nezbytná loga. Volant s plochou spodní částí i páka parkovací brzdy pokrývá kůže, stejně jako částečně čalounění sedadel s rudým prošíváním, pedály zase vyrobili z nerezové oceli.

Modernizovaný EcoSport přijde na evropské trhy ještě letos. Prodeje malého crossoveru se přece jen loni rozběhly, vozům z indické továrny byl v minulosti vytýkán zastaralý design, velmi nejisté jízdní vlastnosti i tragická kvalita materiálů v kabině. Krásy moc nepobraly ani teď, postupnou cizelací ale zrají... Ford už prodal navíc od února 2014 150 tisíc vozů, i když na lídry segmentu to stále nestačí. Na nástupce čas ještě nedozrál, modrý ovál chystá jen „drsnou“ Fiestu Active.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Na odchodnou Zápisník Jana Stuchlíka: Na odchodnou

Před odchodem z úřadu dala vláda Bohuslava Sobotky pár…

Příklon k Západu? Ázerbájdžán koupil české houfnice Dana, vyvezli je Izraelci Příklon k Západu? Ázerbájdžán koupil české houfnice Dana, vyvezli je Izraelci

Kavkazská země dosud získávala těžké zbraně hlavně…

Džínový krejčí Patrik Diamant: „Džíny perte až po 6 měsících nošení“ Džínový krejčí Patrik Diamant: „Džíny perte až po 6 měsících nošení“

Patrik Diamant, první muž, který v Česku začal šít džíny…

 
Zdroj: Ford

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Ford EcoSport přichází na český trh: Že si ale dali na čas! Ford EcoSport přichází na český trh: Že si ale dali na čas!

Druhá generace Fordu EcoSport se vyrábí už od roku 2013 v…

Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova Evropským rodištěm Fordu EcoSport se stane rumunská Craiova

Ford EcoSport se sice již nabízí v některých evropských…

 



 
Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Včera

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v praxi moc neplatí. Ve švýcarském testu výhledu z aut skončili zástupci SUV vůbec nejhůře.




Blesk.cz

Velká láska ho dostala na ulici. Teď je tam podruhé, přesto pan Václav (65) doufá ve světlé zítřky

Velká láska ho dostala na ulici. Teď je tam podruhé,…

Václav už žije několik měsíců v azylovém domě. Alkohol ho na ulici nedostal. O střechu nad hlavou přišel…

Popírač holokaustu musí povinně navštívit „koncentráky“ a napsat o tom

Popírač holokaustu musí povinně navštívit…

Netradiční trest za výroky zlehčující nebo popírající holokaust dostal minulý týden bývalý belgický poslanec…

 

iSport.cz

Češi znají program ZOH. Budou hrát ráno i po poledni, proti Kanadě v noci

Češi znají program ZOH. Budou hrát ráno i po…

Mezinárodní hokejová federace (IIHF) v pondělí zveřejnila program olympijského hokejového turnaje v Jižní…

CELÝ SESTŘIH: Liberec - Slovácko 1:1. Domácí srazila Váchova chyba

CELÝ SESTŘIH: Liberec - Slovácko 1:1. Domácí srazila…

Fotbalisté Liberce v dohrávce 8. ligového kola doma jen remizovali se Slováckem 1:1. Severočechy poslal do…

 

Reflex.cz

Babiš a Faltýnek: Vesele krademe dál a nenecháme se zastavit!

Babiš a Faltýnek: Vesele krademe dál a nenecháme se…

Český volič je nejodolnější tvor na planetě. Jak ukazuje současná předvolební kampaň, vydrží český občan takové…

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…