Ford EcoSport: Nová příď, turbodiesel, dvoubarevný lak a ST-Line pro Evropu

 

Evropské prodeje malého SUV EcoSport vzrůstají a konečně se rozběhne jeho produkce i zde, v Rumunsku. Půjde už o modernizovaný model 2018...

EcoSport je globálním malým crossoverem. Už je na trhu pět let, vyvíjeli jej v Brazílii a vyrábí nejen tam, ale i v Číně, Thajsku, Rusku a hlavně Indii. Evropské modely totiž na starý kontinent počínaje závěrem roku 2013 až doteď putovaly právě z Čennaí, ale představovaný MY2018 nahradí na linkách závodu v rumunské Craiově končící malé MPV B-Max. Modernizace továrny si vyžádala investici ve výši 200 milionů eur (5,22 miliardy korun). V České republice se druhá generace EcoSportu (první z let 2003-2012 byla bestsellerem v Latinské Americe) neprodává.

Už na konci letopočtu 2015 přišla její první modernizace, kdy současný model přišel o náhradní kolo na zádi a musel být přitvrzen podvozek. Nyní je na řadě další. Největší změny se odehrály na přídi, pryč je dříve zdvojená maska chladiče, tedy hlavně její horní část – štěrbiny, které propojovaly logo výrobce. Přiblížila se stylu modernizované Kugy i velkého amerického Edge. Proměnil se také nárazník s mlhovkami, dřívější kulaté zmizely, zatímco úpravy boků a zádě bychom mohli hledat spíše lupou... Hlavní světla představují samočinná HID s denními diodami.

EcoBlue a EcoBoost

Největší novinkou pod kapotou EcoSportu je čtyřválcový turbodiesel EcoBlue 1.5 l (92 kW/125 k/300 N.m) v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Dle norem spálí na každých 100 km 4,5 l nafty. Motor má nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, pro lepší chlazení výměník voda-vzduch, integrované sací potrubí a vysokotlaké vstřikováni paliva. Intelligent All Wheel Drive rozděluje točivý moment podle potřeby až na poloviční poměr během 20 milisekund, podklouzne-li jedno z kol. Verze s předním pohonem se do prodejen dostane ale až v polovině příštího roku.

Starší diesel 1.5 TDCi (74 kW/100 k) nekončí, stejně jako široká škála přeplňovaných litrových tříválcových EcoBoostů, na své si tedy přijdou i příznivci benzinu. Portfolio obsahuje verze se 125 k (92 kW) i 140 k (103 kW), v létě 2018 přijde na řadu nejslabší stokoňová (tedy 74kW). Prostřední z nich bude k dostání i se šestistupňovým automatem a řazením páčkami pod volantem.

Armáda vzduchových vaků obsahuje kromě čelních, bočních a okenních i řidičův kolenní. Jízdní asistenty zastupují třeba hlídač mrtvého úhlu, tempomat s nastavitelným rychlostním limitem a zadní kamera. Dotyková obrazovka infotainmentu Sync 3 v kabině může mít 6,5, ale i 8 palců a ovládání gesty. Podpora Apple CarPlay a Android Auto už je samozřejmostí, o dvou USB portech nemluvě. Palubní deska před řidičem vyznává částečně digitální věk. Proměnila se středová konzola s menším počtem tlačítek a vestavěnou bederní opěrkou včetně úložného prostoru, plasty jsou konečně měkčené, sedačky pohodlnější. Osvětlení kabiny lze seřizovat a vybrat si z až sedmi barev.

Dvě barvy i sport

Vyšší výbavy se těší z automatických stěračů i klimatizace, vyhřívaného volantu i elektrických zrcátek, audia Bang & Olufsen s deseti reproduktory včetně subwoooferu, s podlahou kufru o objemu 334 l lze hýbat. Do nabídky přibyla možnost dvoubarevného lakování, odstínů karoserie je jinak 12 včetně rudého, modrého a oranžového, a také sportovní verze ST-Line. Kola v různých designech jsou v průměru sedmnácti- a osmnáctipalcová, za stylovou rezervu na pátých dveřích se připlácí.

ST-Line se sportovnějšími nárazníky a nástavci prahů jezdí na tmavých sedmnáctkách, její střešní podélníky jsou černé, nechybějí nezbytná loga. Volant s plochou spodní částí i páka parkovací brzdy pokrývá kůže, stejně jako částečně čalounění sedadel s rudým prošíváním, pedály zase vyrobili z nerezové oceli.

Modernizovaný EcoSport přijde na evropské trhy ještě letos. Prodeje malého crossoveru se přece jen loni rozběhly, vozům z indické továrny byl v minulosti vytýkán zastaralý design, velmi nejisté jízdní vlastnosti i tragická kvalita materiálů v kabině. Krásy moc nepobraly ani teď, postupnou cizelací ale zrají... Ford už prodal navíc od února 2014 150 tisíc vozů, i když na lídry segmentu to stále nestačí. Na nástupce čas ještě nedozrál, modrý ovál chystá jen „drsnou“ Fiestu Active.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Ford

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného… Ford slaví nový světový rekord. S auty ale nemá nic společného…

Guinnessova kniha rekordů je plna kuriózních záznamů.…

Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč Ford EcoSport přichází na český trh. Cena začíná na 399.900 Kč

Nejmenší SUV s modrým oválem ve znaku přichází na český…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…