Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford EcoSport: Nová příď, turbodiesel, dvoubarevný lak a ST-Line pro Evropu

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Evropské prodeje malého SUV EcoSport vzrůstají a konečně se rozběhne jeho produkce i zde, v Rumunsku. Půjde už o modernizovaný model 2018...

EcoSport je globálním malým crossoverem. Už je na trhu pět let, vyvíjeli jej v Brazílii a vyrábí nejen tam, ale i v Číně, Thajsku, Rusku a hlavně Indii. Evropské modely totiž na starý kontinent počínaje závěrem roku 2013 až doteď putovaly právě z Čennaí, ale představovaný MY2018 nahradí na linkách závodu v rumunské Craiově končící malé MPV B-Max. Modernizace továrny si vyžádala investici ve výši 200 milionů eur (5,22 miliardy korun). V České republice se druhá generace EcoSportu (první z let 2003-2012 byla bestsellerem v Latinské Americe) neprodává.

Už na konci letopočtu 2015 přišla její první modernizace, kdy současný model přišel o náhradní kolo na zádi a musel být přitvrzen podvozek. Nyní je na řadě další. Největší změny se odehrály na přídi, pryč je dříve zdvojená maska chladiče, tedy hlavně její horní část – štěrbiny, které propojovaly logo výrobce. Přiblížila se stylu modernizované Kugy i velkého amerického Edge. Proměnil se také nárazník s mlhovkami, dřívější kulaté zmizely, zatímco úpravy boků a zádě bychom mohli hledat spíše lupou... Hlavní světla představují samočinná HID s denními diodami.

EcoBlue a EcoBoost

Největší novinkou pod kapotou EcoSportu je čtyřválcový turbodiesel EcoBlue 1.5 l (92 kW/125 k/300 N.m) v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Dle norem spálí na každých 100 km 4,5 l nafty. Motor má nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, pro lepší chlazení výměník voda-vzduch, integrované sací potrubí a vysokotlaké vstřikováni paliva. Intelligent All Wheel Drive rozděluje točivý moment podle potřeby až na poloviční poměr během 20 milisekund, podklouzne-li jedno z kol. Verze s předním pohonem se do prodejen dostane ale až v polovině příštího roku.

Starší diesel 1.5 TDCi (74 kW/100 k) nekončí, stejně jako široká škála přeplňovaných litrových tříválcových EcoBoostů, na své si tedy přijdou i příznivci benzinu. Portfolio obsahuje verze se 125 k (92 kW) i 140 k (103 kW), v létě 2018 přijde na řadu nejslabší stokoňová (tedy 74kW). Prostřední z nich bude k dostání i se šestistupňovým automatem a řazením páčkami pod volantem.

Armáda vzduchových vaků obsahuje kromě čelních, bočních a okenních i řidičův kolenní. Jízdní asistenty zastupují třeba hlídač mrtvého úhlu, tempomat s nastavitelným rychlostním limitem a zadní kamera. Dotyková obrazovka infotainmentu Sync 3 v kabině může mít 6,5, ale i 8 palců a ovládání gesty. Podpora Apple CarPlay a Android Auto už je samozřejmostí, o dvou USB portech nemluvě. Palubní deska před řidičem vyznává částečně digitální věk. Proměnila se středová konzola s menším počtem tlačítek a vestavěnou bederní opěrkou včetně úložného prostoru, plasty jsou konečně měkčené, sedačky pohodlnější. Osvětlení kabiny lze seřizovat a vybrat si z až sedmi barev.

Dvě barvy i sport

Vyšší výbavy se těší z automatických stěračů i klimatizace, vyhřívaného volantu i elektrických zrcátek, audia Bang & Olufsen s deseti reproduktory včetně subwoooferu, s podlahou kufru o objemu 334 l lze hýbat. Do nabídky přibyla možnost dvoubarevného lakování, odstínů karoserie je jinak 12 včetně rudého, modrého a oranžového, a také sportovní verze ST-Line. Kola v různých designech jsou v průměru sedmnácti- a osmnáctipalcová, za stylovou rezervu na pátých dveřích se připlácí.

ST-Line se sportovnějšími nárazníky a nástavci prahů jezdí na tmavých sedmnáctkách, její střešní podélníky jsou černé, nechybějí nezbytná loga. Volant s plochou spodní částí i páka parkovací brzdy pokrývá kůže, stejně jako částečně čalounění sedadel s rudým prošíváním, pedály zase vyrobili z nerezové oceli.

Modernizovaný EcoSport přijde na evropské trhy ještě letos. Prodeje malého crossoveru se přece jen loni rozběhly, vozům z indické továrny byl v minulosti vytýkán zastaralý design, velmi nejisté jízdní vlastnosti i tragická kvalita materiálů v kabině. Krásy moc nepobraly ani teď, postupnou cizelací ale zrají... Ford už prodal navíc od února 2014 150 tisíc vozů, i když na lídry segmentu to stále nestačí. Na nástupce čas ještě nedozrál, modrý ovál chystá jen „drsnou“ Fiestu Active.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
8. 9. 2017 01:39
Stále strašné.
Co jsem četl, v přihrádce najitel nenajde jako u Škody deštník, ale skládací bílou hůl. Důvod? Už od pohledu díky šíleně položenému A sloupku masivní slepé úhly a má tak otřesné proporce, že si ho koupí jen zrakově postižený... Některá auta měla zůstat na nenáročných trzích kde vznikla, je ostuda Fordu že tento odporný neforemný slepenec prodává v Evropě, kolébce designu.
7. 9. 2017 11:13
EcoBlue
Myslim, ze Rumuni budou brzo opet hledat nahradu do vyrobniho programu.
Jinak ten nazev EcoBlue ma asi zakryt skutecnost, ze z toho vypadavaji kila NOx.
Avatar - Ozzman
7. 9. 2017 07:51
Re: Fajn, ale ty proporce...
Dnes ráno jsem ho viděl pod Bílou horou v Praze, Němec >:D Jestli máš cestu kolem, tak tam snad ještě stojí >:D
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 23:52
Re: Hrouda
ja som u nas ecosport uz videl... vyzera to za mna ako nejake obojzivelne vozidlo .. ma neskutocne vysoky ponton..... hadam to aj ozaj zvladne preplavat nejaku tu rieku ....
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 23:45
no jo
ford .. klasika... teraz sa len neviem rozhodnut co je vacsia hruza ci B-max alebo tento ecosrot.. pardon ecosport

jedine edge ranger a mustang v eu od forda beriem :yes: