Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta eWheelDrive: Elektromobil s pohonem zadních kol

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta
16 Fotogalerie
Diskuze (6)
Prototyp elektrické Fiesty má elektromotory v zadních kolech. Podle autorů má toto řešení mnoho výhod.

Německá firma Schaeffler ve spolupráci s vývojovým oddělením evropské divize Fordu postavila prototyp elektrické verze modelu Fiesta. Automobil je speciální tím, že používá elektromobily umístěné přímo v kolech.

Dva elektrické motory jsou umístěné v nábojích zadních kol, jejich maximální výkon činí dohromady 81 kW. Kapalinou chlazené elektromotory jsou navržené tak, aby se vešly do 16palcového ráfku, díky čemuž mohou být použity i v malých vozech. Každý z motorů váží 45 kilogramů.

Toto řešení je podle autorů velice výhodné, a to především díky uvolnění místa. Například v prostoru pro konvenční spalovací motor se nachází další zavazadelník. Větší je i vnitřní prostor takového vozu, tvůrci tvrdí, že při použití elektromotorů v kolech mohou být čtyřmístná auta stejně velká jako dnešní dvoumístná, aniž by byl omezen jejich vnitřní prostor.

Elektromotory v kolech navíc automobilu umožní pohybovat se bokem. V tomto případě to neocení milovníci jízdy smykem, ale řidiči snažící se o zaparkování. S takovým autem je totiž možné zaparkovat do menšího prostoru.

Díky těmto charakteristikám se elektromotory v kolech zdají být jako vhodné řešení pro minivozy do města.

Ford chce ve spolupráci se společností Schaeffler a dalšími partnery (např. s firmou Continental a Univerzitou aplikovaných věd v Regensburgu) vyvinout do roku 2015 další dva vozy s elektromotory v kolech.

Vstoupit do diskuze (6)