Elektrická Škoda Octavia Combi se ukáže v září. Design prý bude stát za to
Mladoboleslavská automobilka na zářijovém autosalonu v Mnichově představí koncept Octavie Combi na elektřinu, jehož design prý vyvolá spoustu debat a kontroverzí.
O Škodě Octavia na elektřinu se mluví již roky. Teprve až letos se ovšem dočkáme její přibližné podoby. Česká automobilka totiž na zářijové výstavě mobility v Mnichově světu ukáže koncept nové Octavie Combi bez spalovacího motoru pod kapotou.
Podle šéfa Škodovky Klause Zellmera, který se vyjádřil pro britský Autocar, půjde o další krok pro tuzemskou značku ve sféře designu, přesto si studie prý i tak zachová jasné obrysy, jež jsou pro škodovky v posledních letech typické.
Návrháři v čele s šéfdesignérem Oliverem Stefanim u elektrické octavie naplno uplatní nový stylistický směr Modern Solid, který se v menší či větší míře projevil již na druhé generaci SUV Kodiaq či elektromobilní dvojce Elroq a Enyaq. Ostatně ochutnávku jsme již měli v podobě modelů, jež Škoda ukázala před dvěma lety.
Chystaná alternativa ke spalovacímu sourozenci velmi pravděpodobně dostane novou modulární platformu SSP, s níž vyjede též Volkswagen Golf deváté generace. Ve srovnání se současnou architekturou MEB se mluví o 800 V podporujících výrazně výkonnější dobíjení. Na rozdíl od zmíněného MEB bude SSP vhodné i pro vozy s klasickou karoserií.
Aktuálně používaná platforma je totiž svým charakterem uzpůsobena spíše pro crossovery a SUV, zkrátka pro vozy s vyšší světlostí a karoserií. Ostatně i Volkswagen ID.7 Tourer je ve srovnání s Passatem Variant o 4,5 centimetru vyšší (1551 vs. 1506 mm).
Ačkoliv se studie představí již letos, sériovou verzi ovšem na trhu neuvidíme dříve než koncem této dekády.
Čeho se však dočkáme mnohem dříve, je plug-in hybridní Škoda Octavia současné generace. Česká značka tuhle variantu z nabídky vyřadila spolu s uvedením loňské modernizace. Stoupající prodeje externě dobíjených hybridů vedení automobilky přesvědčily. Ve srovnání s předchozím provedením se ovšem dočkáme takřka dvojnásobné kapacity akumulátoru s využitelnými 19,7 kWh a reálným elektrickým dojezdem přes 100 kilometrů.

Zellmer pro Autocar též potvrdil prodloužení produkčního cyklu Škoda Fabia, Scala a Kamiq až do příštího desetiletí a zaměřil se také na nejlevnější elektromobil od Škody, který bude vycházet ze studie Epiq. Dostupný crossover bude na velmi podobné cenové úrovni jako spalovací modely. Jak ale Klaus Zellmer dodal, mezi vozy s konvenčními pohony a elektromobily prakticky nastává cenová parita, nákladově jsou však lokálně bezemisní automobily mnohem náročnější, značky z nich proto mají jen omezený zisk. Jsou ovšem důležité z pohledu emisních limitů. Snižují totiž flotilové hodnoty, a tím pádem i peníze za případné pokuty.
Německý lodivod mladoboleslavského výrobce také přiblížil osud sedmimístného elektromobilu, který se již pilně testuje a který veřejnost uvidí již v příštím roce. Pro Škodu bude představovat vrchol celé nabídky. O jménu zatím není rozhodnuto, interně mu škodováci říkají Space BEV s ohledem na předpokládaný velmi štědrý prostor pro posádku i zavazadla.
Zdroj: Autocar, video: Škoda Auto