16.1. 2016 Svět motorů

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend Sport - Kdo šetří, má za 33.333 kilometrů průměr 6,3

 

Loučíme se s tebou, náš vínový kamaráde s logem Fordu na přídi a jménem Focus na zádi. A omlouváme se, litrový motůrku, že jsme tě v úvodu testu častovali nedůvěrou. Po roce a 33.333 ujetých kilometrech jsme na tebe právem hrdi.

Ford Focus s litrovým tříválcem EcoBoost a výbavou Trend Sport strávil v naší redakci přesně rok: od 20. listopadu 2014 do 20. listopadu 2015.

O hlavním přednostech auta jsme napsali v průběhu dlouhodobého testu dost a dost, nejzajímavější postřehy a hlavní plusy a minusy nyní shrnujeme.

Rok a přes třicet tisíc ujetých kilometrů toho samozřejmě hodně prozradí. Dlouhodobá zkušenost je znát dvakrát tolik u litrového tříválce. Zvlášť když jeho výkon někdy překonával 100 kW, jak ukazují grafy.

Asi nejvíc může zarazit graf spotřeby během celého roku. Ač o papírových hodnotách víme v redakci své, přece jen nás na začátku testu rozhodil značný rozdíl mezi udávanou a skutečnou spotřebou paliva. U focusu byl ještě větší, než je u dnešních prolhaných aut obvyklé.

V závěru testu jsme se však dostali až na dlouhodobý průměr 6,3 l/100 km, a to náš provoz v žádném případě nebyl ekonomicky ideální – krátké jízdy, přeplněné silnice.

U tak malého motoru, kde i vliv tření je vzhledem k celkovému výkonu z principu menší, nevěříme, že by ten rozdíl udělalo mechanické zabíhání součástí.

 [600×350]

Takže čím to? Spíš se zaučila řídicí jednotka – takzvané adaptační hodnoty dnes posunou vlastnosti aut opravdu hodně.

A také jsme se zadaptovali my. Kdo léta jezdil se čtyřválci a řadí podle sluchu, ten pak tříválec s nižší kadencí točí víc, než je třeba. Srdnatě táhne už od 1500 otáček, ale v tu chvíli zní, jako když čtyřválec drhne na volnoběh. Ničemu to nevadí, jenom tak zní. A spíš tisíce kilometrů trvá, než tomu přestanete podléhat.

Litrový tříválec samozřejmě velmi málo brzdí motorem. Bez plynu při zařazeném převodu, kdy je spotřeba nulová, tak auto ujede stovky metrů. I tuto vlastnost jsme se plně naučili využívat až v průběhu testu.

Mít auto další rok, věříme, že bychom se pod šest litrů, kde jsme se pohybovali jen občas, dostali i dlouhodobě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy

Severní Korea je nadále otevřená dialogu se Spojenými…

Zápisník Pavla Otta: Kladení psa Zápisník Pavla Otta: Kladení psa

V čele rezortu obrany se od roku 1993 vystřídalo sedmnáct…

Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend Sport - Kdo…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší! Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší!

Třetí vydání mělo v roce 2011 nelehkou úlohu navázat na…

 



 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku?

Včera

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Přeslazené mléko s příchutí kávy! Ledové kávy propadly v testu

Přeslazené mléko s příchutí kávy! Ledové kávy…

V létě přijde vhod místo šálku horké kávy její ledová alternativa. U ledových káv z obchodů se ale vychlazené…

Sestra vévodkyně Meghan znovu útočí: Plive jed i na královnu!

Sestra vévodkyně Meghan znovu útočí: Plive jed i na…

Vypadalo to, že nevlastní sestra novopečené vévodkyně ze Sussexu Samantha (53) dá už konečně pokoj. Sice se po…

 

iSport.cz

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v prodloužení tasila červenou

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v…

Ženské finále Ligy mistrů v Kyjevě ovládly fotbalistky Lyonu. Ty zdolaly soupeřky z Wolfsburgu 4:1 po…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Česko potřebuje svoji Johanku z Arku

Vladimír Pikora: Česko potřebuje svoji Johanku z Arku

Trápí mě, když vidím rozpolcenost české společnosti. Trápí mě, jak se vytratila diskuse. Diskuse se změnila na…

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…