reklama


16.1. 2016 Svět motorů

Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend Sport - Kdo šetří, má za 33.333 kilometrů průměr 6,3

 

Loučíme se s tebou, náš vínový kamaráde s logem Fordu na přídi a jménem Focus na zádi. A omlouváme se, litrový motůrku, že jsme tě v úvodu testu častovali nedůvěrou. Po roce a 33.333 ujetých kilometrech jsme na tebe právem hrdi.

Ford Focus s litrovým tříválcem EcoBoost a výbavou Trend Sport strávil v naší redakci přesně rok: od 20. listopadu 2014 do 20. listopadu 2015.

O hlavním přednostech auta jsme napsali v průběhu dlouhodobého testu dost a dost, nejzajímavější postřehy a hlavní plusy a minusy nyní shrnujeme.

Rok a přes třicet tisíc ujetých kilometrů toho samozřejmě hodně prozradí. Dlouhodobá zkušenost je znát dvakrát tolik u litrového tříválce. Zvlášť když jeho výkon někdy překonával 100 kW, jak ukazují grafy.

Asi nejvíc může zarazit graf spotřeby během celého roku. Ač o papírových hodnotách víme v redakci své, přece jen nás na začátku testu rozhodil značný rozdíl mezi udávanou a skutečnou spotřebou paliva. U focusu byl ještě větší, než je u dnešních prolhaných aut obvyklé.

V závěru testu jsme se však dostali až na dlouhodobý průměr 6,3 l/100 km, a to náš provoz v žádném případě nebyl ekonomicky ideální – krátké jízdy, přeplněné silnice.

U tak malého motoru, kde i vliv tření je vzhledem k celkovému výkonu z principu menší, nevěříme, že by ten rozdíl udělalo mechanické zabíhání součástí.

 [600×350]

Takže čím to? Spíš se zaučila řídicí jednotka – takzvané adaptační hodnoty dnes posunou vlastnosti aut opravdu hodně.

A také jsme se zadaptovali my. Kdo léta jezdil se čtyřválci a řadí podle sluchu, ten pak tříválec s nižší kadencí točí víc, než je třeba. Srdnatě táhne už od 1500 otáček, ale v tu chvíli zní, jako když čtyřválec drhne na volnoběh. Ničemu to nevadí, jenom tak zní. A spíš tisíce kilometrů trvá, než tomu přestanete podléhat.

Litrový tříválec samozřejmě velmi málo brzdí motorem. Bez plynu při zařazeném převodu, kdy je spotřeba nulová, tak auto ujede stovky metrů. I tuto vlastnost jsme se plně naučili využívat až v průběhu testu.

Mít auto další rok, věříme, že bychom se pod šest litrů, kde jsme se pohybovali jen občas, dostali i dlouhodobě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Kdo jsou Trumpovi klíčoví ministři? Podívejte se Kdo jsou Trumpovi klíčoví ministři? Podívejte se

Podívejte se na dosavadní nominace na klíčové posty v…

Siemens jde vstříc digitální revoluci, prim v ní bude hrát Průmysl 4.0 Siemens jde vstříc digitální revoluci, prim v ní bude hrát Průmysl 4.0

Průmysl 4.0 se pro Siemens stane dalším důležitým zdrojem…

Fond a spořitelna spojily síly Fond a spořitelna spojily síly

Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) a Nadační fond…

Práce přibývá. Nezaměstnaných je nejméně od krize Práce přibývá. Nezaměstnaných je nejméně od krize

Nezaměstnanost v Česku v listopadu klesla meziměsíčně o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend Sport - Kdo…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Ford zvažuje ukončení vývoje Focusu RS500 Ford zvažuje ukončení vývoje Focusu RS500

Ostřejší Ford Focus RS500 se možná výroby vůbec nedočká.…

Ken Block je zase tady. Nová Gymkhana nemá čím překvapit Ken Block je zase tady. Nová Gymkhana nemá čím překvapit

Populární týpek s přezdívkou Hoonigan zase jednou ukázal,…

 



 
Čtyři tipy na ojeté SUV do 100.000 Kč. A jeden navíc!

Čtyři tipy na ojeté SUV do 100.000 Kč. A jeden navíc!

Dnes 08:00

Pokud vůbec lze obhájit současnou mánii vozů třídy SUV, pak je to v zimním období. Napadne-li sníh, je vyšší světlá výška a často i pohon všech kol pádným argumentem pro pořízení takového auta. Do 100.000 Kč je výběr omezený, ale pár tipů pro vás máme!




Blesk.cz

„Si děláš p*del? V pátek tady nejsem.“ Babiše u rozpočtu zradil mikrofon

„Si děláš p*del? V pátek tady nejsem.“ Babiše u…

Mikrofony Poslanecké sněmovny mají další oběť. Po vulgárním premiérovi Jiřím Rusnokovi, kterému se nechtělo na…

Památkáři likvidují legendární brněnské knihkupectví! Kvůli kšeftu

Památkáři likvidují legendární brněnské…

Ostudný, trapný a hlavně nelidský. Takový je konec posledního rodinného knihkupectví v Brně. Šimon Ryšavý (59)…

 

iSport.cz

Příběhy LM: Dortmund má rekord, Hlouškův tým slaví i se skóre 9:24

Příběhy LM: Dortmund má rekord, Hlouškův tým slaví i…

Boje v základních skupinách Ligy mistrů jsou za námi. O postupujících je rozhodnuto. Mezi nimi je i německá…

Motivace v Evropě? Liberci jde o postup, Plzni a Spartě o miliony

Motivace v Evropě? Liberci jde o postup, Plzni a…

Pořád jde o hodně! Tři české kluby dnes odehrají své poslední zápasy v Evropské lize pro rok 2016. Zatímco…

 

Reflex.cz

Nože a výstřely. Studentská rvačka na americké střední se změnila v horor

Nože a výstřely. Studentská rvačka na americké…

Hodně děsivý den zažili včera studenti z americké střední školy Procter R. Hug High School v Nevadě. Během…

Nejdražší obytný dům světa stál 7 a půl miliardy korun. Co v něm všechno je?

Nejdražší obytný dům světa stál 7 a půl miliardy…

Vypadá to jako stavba stará několik století, je to ale jen dokonalá replika zámku postavená v letech 2008 až…

 
 
reklama