Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus HyBoost s tříválcem 1,0 EcoBoost

Diskuze (16)
Přeplňované čtyřválce jsou prvním krokem v downsizingu. Zmenšovat motory se dá ještě víc.

Vyšší počet válců bude v budoucnu stále větším luxusem. Vývojáři jsou si dobře vědomi výhod menších motorů s nižším zdvihovým objemem a menším počtem válců než dosud, proto pracují na tříválcových motorech pro auta běžné velikosti.

Tlak na snižování spotřeby paliva nepolevuje, a proto není otázkou zda, ale za jak dlouho se dočkáme většího rozšíření přeplňovaných tříválců. Zatím takový motor nabízí jen Nissan Micra, další výrobci ale vyvíjí vlastní tříválce a specializované firmy se je snaží naladit pro co největší účinnost v rodinných autech.

Jedním takovým projektem je HyBoost – společná práce kanceláře Ricardo a dalších firem, mezi jinými Fordu a Valeo. Výsledkem je Focus s tříválcem 1,0 EcoBoost, který má při výrazně nižší spotřebě nabídnout jízdní parametry atmosférického dvoulitru.

Zvýšení hospodárnosti při polovičním zdvihovém objemu zajišťuje pokrokový způsob přeplňování. Kombinuje výfukové turbodmychadlo s elektricky poháněným kompresorem, který vykrývá tzv. turbodíru (prodlevu před dosažením požadovaného plnícího tlaku turbodmychadla).

Bližší podrobnosti zatím vývojový tým tají. Projekt ale s podporou britské vlády běží dál a jeho výsledky budou postupně zveřejňovány.

Diskuze (16)
Avatar - SEKYC
8. 9. 2011 22:24
Re: ale houby spotreba a eko
Plně s tebou souhlasím,jak již tady někdo psal ještě k těmto turbomotorům nase-ou start-stop a tomu turbu se bude zdát o čertech a těch 14000kč je tak možná cena práce za výměnu toho turba .Ještě by mě zajímalo kolik tak stojí vodní pumpa na TSI ,když jsem na ní koukal na různých výstavách jak na modelu-to je motor rozřezanej na půl , tak i orig. a ta zalisovaná pryžová membrána ve mě moc důvěry nevzbuzovala,výměna bude asi celá pumpa a že jsou na trhu motory TSI 6let se mi nezdá (možná se o nich začalo mluvit v té době).Možná by bylo dobrý kdyby sem napsal nějaký majitel renaultu protože tento výrobce s tím přišel jako první.( v novodobý historii)motory TCE jako turbobenzin přiblížil i obyčejným lidem do clia,megana atd. ale o jejich spolehlivosti tu nikdo nic neřekl(třeba se sypou a tak všichni mlčí a nebo jsou v pohodě a není na nich co řešit).
Avatar - baca42
8. 9. 2011 21:38
Re: Úspora paliva?
Když budeš mít úsporný auto, budeš platit pořád stejně. Když budeš mít auto s normální spotřebou, budeš platit 2 x tolik
čau:[odkaz]
[odkaz]
Avatar - dicky
8. 9. 2011 17:53
Re: ale houby spotreba a eko
Vis to co rikas nevim nevim 14 000 kc za turbo??
Jinak se zivotnosti nikdy nevis ted montuji treba co vydrzi 100 000 km ale to se muze nakrasne zmenit a bude opravdu jen na ty 3 roky...
A z vnejsku kdyz na nej budes koukat pod kapotou nepoznas ze uz je o řád nekde jinde s vydrzi... Byly by sami proti sobe kdyby davali do tech vsech turbo novinek drzaky motory.
Ale to neni jen turbo ,jsou tu jeste loziska po celem motoru a podobne vecicky a pak kdyz bys mel pulit motor vazne si to rozmyslis..
Ne ja jen naznacuji ze za tou vsi ekologii trebas stoji pekne vykutaleny byznys plan.
8. 9. 2011 15:51
Re: Úspora paliva?
To je pravda. Stejně jako třeba elektřina. Tak vy jste si pořídili úsporné spotřebiče a žárovky? No tak vám šmejdi zdražíme elektřinu. Však my z vás ty prachy dostaneme.
8. 9. 2011 15:48
Re: ale houby spotreba a eko
Souhlas :yes: ;-\