Ford Focus HyBoost s tříválcem 1,0 EcoBoost
Vyšší počet válců bude v budoucnu stále větším luxusem. Vývojáři jsou si dobře vědomi výhod menších motorů s nižším zdvihovým objemem a menším počtem válců než dosud, proto pracují na tříválcových motorech pro auta běžné velikosti.
Tlak na snižování spotřeby paliva nepolevuje, a proto není otázkou zda, ale za jak dlouho se dočkáme většího rozšíření přeplňovaných tříválců. Zatím takový motor nabízí jen Nissan Micra, další výrobci ale vyvíjí vlastní tříválce a specializované firmy se je snaží naladit pro co největší účinnost v rodinných autech.
Jedním takovým projektem je HyBoost – společná práce kanceláře Ricardo a dalších firem, mezi jinými Fordu a Valeo. Výsledkem je Focus s tříválcem 1,0 EcoBoost, který má při výrazně nižší spotřebě nabídnout jízdní parametry atmosférického dvoulitru.
Zvýšení hospodárnosti při polovičním zdvihovém objemu zajišťuje pokrokový způsob přeplňování. Kombinuje výfukové turbodmychadlo s elektricky poháněným kompresorem, který vykrývá tzv. turbodíru (prodlevu před dosažením požadovaného plnícího tlaku turbodmychadla).
Bližší podrobnosti zatím vývojový tým tají. Projekt ale s podporou britské vlády běží dál a jeho výsledky budou postupně zveřejňovány.