23.1. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ford oficiálně o problémech motoru Focus RS. Co řekl technický bulletin?

Ford oficiálně o problémech motoru Focus RS. Co řekl technický bulletin?

O ztrátě chladicí kapaliny a bílém kouři u současného Fordu Focus RS jsme už psali. Že se nejedná o nahodilou závadu, ale o problém týkající se celé série těchto vozů, dokazuje technický bulletin, vydaný přímo Fordem.

Projev závady byl na všech inkriminovaných autech prakticky stejný. Prostě majitel jednoho dne přišel k autu, natočil jeho motor a hle, z výfuku se linul hustý bílý dým. Při přidání plynu a tedy zvýšení otáček navíc motor často i divně zněl. Ti informovanější motoristé po otevření kapoty zjistili, že v expanzní nádobě není chladicí kapalina. Přitom její fyzický únik nebyl majitelem zpozorován.

Znáte Ford Etis?

Ztráta „vody“ při současném nadměrném bílém kouři bývá obecně příčinou spalování chladicí kapaliny motorem, která se dostává do spalovacích prostorů válců motoru, což je samozřejmě nežádoucí. Příčinou tohoto jevu bývá obecně vadné těsnění hlavy válců, což je dle oficiálního vyjádření fordu i tento případ.

Ford Focus III RS: Co skutečně vězí za fatálními závadami motoru?

Kterých aut se to ale týká? Uvedený problém může postihnout focusy RS vyrobené od 3. srpna 2015 do 6. července 2017 v montážním závodě Saarlouis. Přesto i v případě, že máte vůz s datem výroby v uvedeném časovém intervalu, nemusí to automaticky znamenat, že u jeho motoru nastane popisovaná závada. V servisním bulletinu, adresovanému americkým zástupcům značky Ford, se uvádí, že postižená vozidla jsou rozeznatelná v systému OASIS a FSA VIN List po zadání výrobního čísla VIN. Zkusili jsme si dané aplikace vyhledat, avšak neúspěšně, neboť vyžadují uživatelské jméno a heslo.

V České republice funguje pro majitele a zájemce o vozy Ford aplikace Etis, v níž otevřete sekci „vozidlo“ a po zadání výrobního čísla (VIN) by vám měl systém ukázat, zda se na dané konkrétní auto vztahují konkrétní nedokončené servisní akce.

Kupodivu, i v naší zemi má zájemce o ojetý focus RS z čeho vybírat. Většina prodávajících navíc uvádí výrobní číslo vozidla (VIN). Zkusili jsme si do zmíněné aplikace Ford Etis několik VIN čísel různých Focusů RS nabízených k prodeji zadat. Ani na jednom z kontrolovaných aut jsme však nenašli záznam o nedokončené servisní akci. K tomu se nabízí trojí vysvětlení - buď se uvedených aut probíraný problém netýká, nebo byl problém na nich již vyřešen v rámci například předprodejního servisu, případně nám Etis coby „potencionálním kupujícím ojetého ostrého focusu“ jednoduše neříká všechno.

Nic vám nezatají

Přesto i v případě, že vám Etis nic neukáže a vaše vozidlo spadá do série aut s popisovaným problémem, měli byste být upozorněni vaším servisním zástupcem. Stane se tak i v případě, že závadu nebudete reklamovat.

Když už ne přímo informačním dopisem, tak určitě se o problému dozvíte při návštěvě servisu za účelem pravidelného prohlídky. Po zadání čísla VIN do servisního systému totiž na přijímacího technika určitě vyběhne hláška, že se na váš vůz vztahuje popisovaná servisní akce. Toto platí samozřejmě jen v případě, že s vozem jezdíte do autorizovaného servisu. Vzhledem k tomu, o jaké jde auto, se ale nepředpokládá, že by si tento výjimečný vůz nechával jeho majitel servisovat někde jinde…

Vokswagen Golf R vs. Ford Focus RS – Je RS víc než R?

V každém případě byste ale neměli za uvedenou opravu nic platit. V americkém servisním bulletinu se dále uvádí, že uvedená servisní akce bude platit do 31. ledna 2019 bez ohledu na počet ujetých kilometrů konkrétního vozidla.

Těsnění, nebo celé hlava

Servisní zásah bez ohledu na to, zda je už vozidlo postižené, či se jedná pouze o preventivní opravu, začíná vždy stejně. A sice tlakovým testem chladicí soustavy. Jen takto lze poznat, zda chladicí soustava vykazuje byť třeba jen drobné vnější úniky chladicí kapaliny. Pokud tlaková zkouška na těsnost chladicí soustavy neodhalí žádné úniky, přijde na řadu demontáž hlavy válců a jejího těsnění.

Následuje vizuální kontrola spalovacích prostorů motoru, a to na přítomnost či přesněji stopy chladicí kapaliny. V některých případech mění servisy hlavové těsnění, v jiných ale kompletní hlavu válců. Záleží na tom, zda je její dosedací plocha zvlněná či nikoliv. V případě výměny hlavového těsnění je výsledný čas 9,2 normohodiny, pokud se mění celá hlava, pak to vychází na 10,3 normohodiny. Spolu s těsněním i hlavou válců dostane motor samozřejmě novou olejovou náplň, stejně jako chladicí kapalinu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu

Skupinu, která stojí za sobotním útokem na vojenskou…

Špatné vyjednání brexitu považuje Corbyn za signál k novým volbám Špatné vyjednání brexitu považuje Corbyn za signál k novým volbám

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn bude žádat…

Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy

Ultrapravicoví vlastenci jsou novou evropskou elitou. Na…

OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř

Automobilka Nissan přichází se zajímavým konceptem, který…

 

Štítky Ford Bazar

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém…

Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Ščasný po Liberci: Tettehova forma? Snad se bude dál zlepšovat

Ščasný po Liberci: Tettehova forma? Snad se bude dál…

Dva roky, jeden měsíc a jeden den. Tak dlouho nebyla Sparta v čele FORTUNA:LIGY. Po sobotním vítězství nad…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka tance Jana Drdácká

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka…

Tanec je jedním z nejstarších druhů umění v historii lidstva. Znají ho všichni, má tisíce nejrůznějších podob…

Zažíváme nový vrchol populismu: Tolik slibů a blábolů jsme ještě nikdy neslyšeli

Zažíváme nový vrchol populismu: Tolik slibů a…

To, že mnoho lidí blbne na sociálních sítích a že někteří z nich si podle Facebooku či Twitteru řídí i své…