Ford Focus: Třetí generace, tři karoserie

Ford Focus: Třetí generace, tři karoserie

 
 

Podobu třetí generace Fordu Focus již známe od ledna, v březnu se objevily první fotografie kombi. Evropská premiéra je na řadě nyní, výroba i prodej se rozběhnou zanedlouho.

Nový Focus si budeme moci koupit coby pětidveřový hatchback, sedan a kombi. V Paříži se všechny tři karosářské verze objevují poprvé společně na jednom místě. Další rozšiřování v plánu není, třídveřová tedy bude chybět vůbec poprvé, tentokrát ale přijdeme i o kupé-kabriolet. Varianta s pěti dveřmi se chlubí vyspělou aerodynamikou, o které svědčí součinitel odporu vzduchu 0,27.

S turbem i bez

Evropská modelová řada bude obsahovat zážehový čtyřválec řady EcoBoost. Přeplňovaná hliníková šestnáctistovka má přímé vstřikování a variabilní časování a zdvih ventilů Ti-VCT. Slabší varianta poskytuje 110 kW, silnější 132 kW (180 k) a chlubí se točivým momentem 240 Nm v širokém rozsahu otáček 1600-5000 min-1. Díky funkci overboost je krátkodobě k dispozici dokonce 270 Nm. Pětidveřový Focus s tímto motorem jede až 222 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 7,9 s, přitom spotřebuje v kombinaci jen 6 l benzinu na 100 km.

Zážehové motory samozřejmě nejsou jen přeplňované. Šestnáctiventilový celohliníkový Duratec Ti-VCT má také objem 1,6 l, ale turbodmychadlo postrádá. Dvě výkonové verze nabízejí 77 kW (105 k), respektive 92 kW (125 k). Američané se dočkají také přímovstřikového agregátu objemu 2,0 l se 118 kW (160 k), přenos síly bude obstarávat výhradně skříň PowerShift.

Vůně nafty

Turbodiesely Duratorq TDCi 1,6 a 2,0 l prošly kompletní modernizací, upravené je vstřikování i turbodmychadlo, došlo u nich ke zvýšení účinnosti spalovacího procesu. Zákazníci mohou volit mezi dvěma variantami: se 70 kW (95 k) a s 85 kW (115 k). Ta výkonnější poskytne točivý moment 270 Nm, díky overboostu pak ještě o 15 Nm více. Konzumace nafty přitom dosahuje jen 4,2 l/100 km. Dvoulitr TDCi je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s dvouspojkovým PowerShiftem se stejným počtem rychlostí. Dočkal se tří různých stupňů naladění: 85 kW (115 k), 103 kW (140 k) a 120 kW (163 k). Manuál se bude dodávat jen k silnějším, PowerShift ke všem variantám.

Benzinová i naftová šestnáctistovka mají standardně funkci Start-Stop, ultraúsporný Econetic bude následovat příští rok. Naopak prozatímní špičku představuje ST s výkonem 184 kW (250 k), o které píšeme na jiném místě. Už první Focus měl vynikající jízdní vlastnosti, novinka postavená na Fordově globální platformě C má zadní víceprvkovou nápravu Control Blade a vpředu pomocný rám. Torque Vectoring Control supluje mechanický diferenciál na přední poháněné nápravě. Posilovač řízení je výhradně elektrický.

MyFocus

V interiéru se u vyšších výbav dočkáme kromě jiného také systému MyFord, který nahrazuje shluky ovládacích tlačítek dotykovým displejem. Balíček Sync pak zahrnuje bezdrátové připojení mobilního telefonu, hlasové ovládání, navigaci a vstupy pro externí zdroje dat a hudby. Elektronikou je automobil doslova nabit.

Bezpečnostní prvky zastupuje například systém Low Speed Safety, který pomáhá předejít drobným kolizím do 30 km/h, pokud řidič nereaguje, sám aktivuje brzdy. V novém Focusu může být nainstalován také aktivní parkovací asistent, dále kontrola opuštění jízdního pruhu, Traffic Sign Recognition (rozpoznává dopravní značky), adaptivní tempomat, signalizace mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, elektrické dětské pojistky, či kontrola nezapnutých zadních bezpečnostních pásů.

Po celém světě

Výroba v Evropě začne na konci letošního roku, rodištěm nového Focusu bude německé Saarlouis. Ve stejné době vyjedou nové hatchbacky a sedany i z továrny v americkém státě Michigan. Později se přidají další závody Fordu: ruský Petrohrad, čínské Chongqing, následovat budou dokonce Afrika a Jižní Amerika. Neznamená to automaticky konec pro stávající druhou generaci, její produkce poběží ve španělské Valencii ještě do poloviny příštího roku.

Nový Focus se bude prodávat ve více než 120 zemích, vývoj probíhal ale pouze v Evropě. Bestseller dosud velmi dobře navázal na úspěšného předchůdce: řadu Escort. Za dvanáct let vzniklo přes 10 milionů vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Gigant Nestlé za první půlrok vydělal 113 miliard korun Gigant Nestlé za první půlrok vydělal 113 miliard korun

Švýcarský potravinářský gigant Nestlé v pololetí zvýšil…

Trpělivost Ruska klesá. Na hrubost USA bude nutné odpovědět, tvrdí Putin Trpělivost Ruska klesá. Na hrubost USA bude nutné odpovědět, tvrdí Putin

Rusko reaguje na akce Spojených států zdrženlivě, ale v…

Roden podal insolvenční návrh na vydavatelství Story Publishing, požaduje miliony Roden podal insolvenční návrh na vydavatelství Story Publishing, požaduje miliony

Herec Karel Roden podal společně s partnerkou Laurou…

Volskwagen by mohl kvůli snížení emisí upravit čtyři miliony aut Volskwagen by mohl kvůli snížení emisí upravit čtyři miliony aut

Automobilka Volkswagen hodlá příští týden na setkání se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus: Třetí generace, tři karoserie












Blesk.cz

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…