Ford Focus: Třetí generace, tři karoserie

Ford Focus: Třetí generace, tři karoserie

 
 

Podobu třetí generace Fordu Focus již známe od ledna, v březnu se objevily první fotografie kombi. Evropská premiéra je na řadě nyní, výroba i prodej se rozběhnou zanedlouho.

Nový Focus si budeme moci koupit coby pětidveřový hatchback, sedan a kombi. V Paříži se všechny tři karosářské verze objevují poprvé společně na jednom místě. Další rozšiřování v plánu není, třídveřová tedy bude chybět vůbec poprvé, tentokrát ale přijdeme i o kupé-kabriolet. Varianta s pěti dveřmi se chlubí vyspělou aerodynamikou, o které svědčí součinitel odporu vzduchu 0,27.

S turbem i bez

Evropská modelová řada bude obsahovat zážehový čtyřválec řady EcoBoost. Přeplňovaná hliníková šestnáctistovka má přímé vstřikování a variabilní časování a zdvih ventilů Ti-VCT. Slabší varianta poskytuje 110 kW, silnější 132 kW (180 k) a chlubí se točivým momentem 240 Nm v širokém rozsahu otáček 1600-5000 min-1. Díky funkci overboost je krátkodobě k dispozici dokonce 270 Nm. Pětidveřový Focus s tímto motorem jede až 222 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 7,9 s, přitom spotřebuje v kombinaci jen 6 l benzinu na 100 km.

Zážehové motory samozřejmě nejsou jen přeplňované. Šestnáctiventilový celohliníkový Duratec Ti-VCT má také objem 1,6 l, ale turbodmychadlo postrádá. Dvě výkonové verze nabízejí 77 kW (105 k), respektive 92 kW (125 k). Američané se dočkají také přímovstřikového agregátu objemu 2,0 l se 118 kW (160 k), přenos síly bude obstarávat výhradně skříň PowerShift.

Vůně nafty

Turbodiesely Duratorq TDCi 1,6 a 2,0 l prošly kompletní modernizací, upravené je vstřikování i turbodmychadlo, došlo u nich ke zvýšení účinnosti spalovacího procesu. Zákazníci mohou volit mezi dvěma variantami: se 70 kW (95 k) a s 85 kW (115 k). Ta výkonnější poskytne točivý moment 270 Nm, díky overboostu pak ještě o 15 Nm více. Konzumace nafty přitom dosahuje jen 4,2 l/100 km. Dvoulitr TDCi je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s dvouspojkovým PowerShiftem se stejným počtem rychlostí. Dočkal se tří různých stupňů naladění: 85 kW (115 k), 103 kW (140 k) a 120 kW (163 k). Manuál se bude dodávat jen k silnějším, PowerShift ke všem variantám.

Benzinová i naftová šestnáctistovka mají standardně funkci Start-Stop, ultraúsporný Econetic bude následovat příští rok. Naopak prozatímní špičku představuje ST s výkonem 184 kW (250 k), o které píšeme na jiném místě. Už první Focus měl vynikající jízdní vlastnosti, novinka postavená na Fordově globální platformě C má zadní víceprvkovou nápravu Control Blade a vpředu pomocný rám. Torque Vectoring Control supluje mechanický diferenciál na přední poháněné nápravě. Posilovač řízení je výhradně elektrický.

MyFocus

V interiéru se u vyšších výbav dočkáme kromě jiného také systému MyFord, který nahrazuje shluky ovládacích tlačítek dotykovým displejem. Balíček Sync pak zahrnuje bezdrátové připojení mobilního telefonu, hlasové ovládání, navigaci a vstupy pro externí zdroje dat a hudby. Elektronikou je automobil doslova nabit.

Bezpečnostní prvky zastupuje například systém Low Speed Safety, který pomáhá předejít drobným kolizím do 30 km/h, pokud řidič nereaguje, sám aktivuje brzdy. V novém Focusu může být nainstalován také aktivní parkovací asistent, dále kontrola opuštění jízdního pruhu, Traffic Sign Recognition (rozpoznává dopravní značky), adaptivní tempomat, signalizace mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, elektrické dětské pojistky, či kontrola nezapnutých zadních bezpečnostních pásů.

Po celém světě

Výroba v Evropě začne na konci letošního roku, rodištěm nového Focusu bude německé Saarlouis. Ve stejné době vyjedou nové hatchbacky a sedany i z továrny v americkém státě Michigan. Později se přidají další závody Fordu: ruský Petrohrad, čínské Chongqing, následovat budou dokonce Afrika a Jižní Amerika. Neznamená to automaticky konec pro stávající druhou generaci, její produkce poběží ve španělské Valencii ještě do poloviny příštího roku.

Nový Focus se bude prodávat ve více než 120 zemích, vývoj probíhal ale pouze v Evropě. Bestseller dosud velmi dobře navázal na úspěšného předchůdce: řadu Escort. Za dvanáct let vzniklo přes 10 milionů vozů.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus: Třetí generace, tři karoserie












Blesk.cz

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…