Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Grand C-Max 1.0 vs. Kia Carens 1.6 GDI vs. VW Touran 1.4 TSI

Auto Tip Klassik
Diskuze (40)
Velké ambice, svěží design a výhodné ceny s nadstandardní zárukou: tím by chtěla Kia Carens zabodovat u zákazníků, kteří jinak uvažují o Fordu Grand C-Max nebo Volkswagenu Touran.

Kia Carens se rozhodla postavit špičkovým konkurentům v podání Fordu Grand C-Max (boduje třeba posuvnými bočními dveřmi) nebo Volkswagenu Touran (s obřím vnitřním prostorem a kufrem).

Se samostatnými třemi sedadly ve druhé řadě funguje touran jako skvělá stavebnice – křesílka můžete nejen posouvat a sklápět (jako to umí konkurence), ale také vyndat ven. S dvěma kubíky prostoru válcuje soupeře a poslouží jako menší stěhovák. Krabicovitý design s rovnými boky sice nemusí každému vonět estetikou, nicméně vzniklý vnitřní prostor nezná soupeře. Ford ale v rukávu ukrývá také trumf: posuvné zadní boční dveře na obou stranách. Díky tomu můžou dozadu bez problémů nastoupit pasažéři s horší hybností nebo senioři. Novinka Kia Carens sice nedisponuje vyjímatelnými sedadly ani bočními posuvnými dveřmi, zato se může pochlubit variabilitou – jedním tahem sklopíte zadní sedadla do roviny.

Přeplňovaný čtyřválec twincharger (kompresor+turbodmychadlo), tříválec s turbodmychadlem, nebo klasická atmosférická šestnáctistovka? V testu se nám sešly tři benzinové koncepce – která bude nejvhodnější pro pohon 1,5tunového MPV? Výkon 103 kilowattů ve volkswagenu platí za nejvyšší hodnotu ve startovním poli. Ford si pomáhá pouze velkým turbodmychadlem – aby ne, když pod kapotou vozu Grand C-Max klokotá skromný litrový tříválec. Díky přeplňování však ze sebe ecoboost vytlačí 92 kW a 170 N.m, což k obstojné pružnosti bohatě stačí. Základní pohonná jednotka 1.6 GDI v carensu sice na papíře oslňuje výkonem 99 kW, v reálu se ale korejský čtyřválec projevuje mdle.

První ligu nehraje carens ani v otázce jízdních vlastností. Zde naopak exceluje volkswagen, a zejména ford. Oba kombinují hbitost podvozků s pozoruhodným komfortem, k němuž ale v případě touranu dopomáhají adaptivní tlumiče DDC za 22 600 Kč s třemi módy: Comfort, Normal a Sport. Ford jde v otázce jízdních schopností ještě dál a při odpovídajícím pohodlí dokáže zprostředkovat dokonce zábavu. Hmotné MPV zatáčí ostošest a přímější řízení spolu s přesným lehkým řazením svádějí ke sportovnější jízdě. Nad vším drží ochrannou ruku citlivý stabilizační systém ESP...

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 13/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (40)
27. 6. 2013 14:57
Re: Link...
Ano, 3 dB znamenají dvojnásobný výkon. Přesto subjektivně pro člověka je to malý rozdíl. Jak jsem napsal, je to logaritmická jednotka. 1 dB je nárůst o zhruba 26%. 2 dB o cca 59%.
27. 6. 2013 07:43
Re: Jasná volba
Tak ako to myslis s tym vnutornym priestorom??? Nemci nie su obvykle ku konkurencnym-nie nemeckym vozidlam kriticki, ale v Carens, to co ty kritizujes, prave chvalili [odkaz]
26. 6. 2013 23:59
Re: Mám takový pocit,
uprimne, tu nieje vitazom ani jeden. Vsetko je to hruza nad hruzou. Carens, nic, ford cudny, touran jak krabica na kolesach. Ak uz toto tak jedine auto na ktore sa da pozerat je S-Max. Aj to mam pocit, ze novou generaciou to ford dokasle...
26. 6. 2013 23:57
Re: Mám takový pocit,
>:D >:D :yes:
26. 6. 2013 23:14
Re: Link...
Jen doplnim. U te hlucnosti narust o 3 dB znamena +100%.