Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Escape: Americká Kuga II

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Na autosalonu v Los Angeles se dnes představí třetí generace SUV Ford Escape. My ji poznáme na jaře 2012 jako Kugu druhé generace.

Auto jako by z oka vypadlo detroitskému konceptu Vertrek. Kinetický design známe velmi dobře, tvary se odvolávají i na aktuální Focus a možná v nich lze nalézt i něco ze současné Kugy, zejména boční partie jsou podobné. Pro Američany je to ale obrovská změna, dosavadní dvě generace Escape byly hranaté a strohé. První z nich, dvojče Mazdy Tribute, se prodávala i u nás jako Maverick. Escape ale znají také Japonci nebo obyvatelé Tchaj-wanu.

V USA budou k mání tři motory. Atmosférický zážehový čtyřválec 2,5 l dává 125 kW a 226 Nm. Novinkou je přeplňovaný EcoBoost objemu 1,6 l s parametry 129 kW a 240 Nm. Nabídku doplňuje jednotka stejné řady, ale dvoulitrového objemu se 177 kW a 339 Nm. Oba agregáty mají proměnné ovládání ventilů Ti-VCT a přímé vstřikování.

Všechny verze jsou spřaženy výhradně se šestistupňovým automatem SelectShift s možností sekvenčního řazení. Standardem je pohon přední nápravy, elektronická čtyřkolka bude za příplatek. Samozřejmě se snížila průměrná spotřeba agregátů, ale oficiální čísla (byť alespoň podle amerického standardu EPA) zatím chybí. Konzumaci snižuje i další zajímavost: tzv. aktivní mřížka chladiče u verzí s motory 1,6 EcoBoost a 2,5 l. Při jízdě nízkými rychlostmi je otevřená, aby mohla nasávat více vzduchu. Na dálnici se kvůli zlepšení aerodynamiky samočinně zavře.

Interiéru vládnou podobné linie jako u Focusu, na středovém panelu je ale lépe uklizeno. V USA bude v nabídce dotyková obrazovka MyFord Touch, BLIS, automatický parkovací asistent, nechybí ani elektroničtí jízdní pomocníci Curve Control a Torque Vectoring Control. Sklápění zadních sedadel je jednoduché, opěrky dostanete dolů stiskem tlačítka. Nový Escape se chlubí také otevíráním pátých dveří bez použití rukou. Stačí mít v kapse klíč a zvednout nohu na příslušném místě pod zadním nárazníkem. Senzor zaznamená pohyb a víko zavazadelníku letí nahoru. Dvoulitr může tahat další přívěs až do hmotnosti takřka 1600 kg.

Současný Escape se prodává za mořem poměrně slušně, nástupce, který přijde na trh v úvodu příštího roku, tedy bude mít na co navazovat. My se můžeme těšit na evropskou verzi. Její výstavní premiéra se odehraje v Ženevě a název Kuga ponese třeba také v Číně, kam se podívá rovněž na jaře.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
27. 2. 2012 12:23
Re: start prodeje
no v USA se začne prodávat tento rok...snad teda to jaro. V Evropě nejdřiv ke konci tohoto roku, spíše přelom 2012/2013.

Nevím co jim pořád tak trvá :))
27. 2. 2012 12:14
start prodeje
na stranke ford.com sa piše, že start prodeje this spring. v članku zas až prišti rok.
takže ako to vlastne je a hlavne kedy to bude v europe?
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2011 00:15
Re: Interiér je děs.
Slabe slovo :no:
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2011 00:14
Re: Tak to je bomba...
Mel bys navstivit psychiatra :no:
17. 11. 2011 23:57
Re: Hnusnejšie, než sme dúfali...
Naprostý souhlas, úplně stejné pocity....má to ale jednu výhodu, tohle Číňan skutečně neokopíruje. Ale na druhou stranu, fordy jsem měl vždycky rád a v poslední době mně od nich neoslovuje už vůbec nic, Škoda, a navíc mám takový pocit, že Ford se trumfuje s Hyundaiem, kdo bude mít "uřvanější" design.....