
Ford Mondeo Econetic: 2161 km na jednu nádrž
Norští specialisté na úspornou jízdu, Knut Wilthil a Henrik Borchgervink dokázali ujet s Fordem Mondeo ECOnetic vzdálenost 2.161 kilometrů na jednu nádrž. Během své jízdy dojeli z ruského Murmansku přes norské Oslo až ke švédskému městu Uddevalla, ležícímu severně od Göteborgu.
Dvojčlenná posádka absolvovala cestu se sériovým Fordem Mondeo ECOnetic ve verzi kombi. Během jízdy úsporná varianta Mondea dosáhla průměrné spotřeby 3,2 l/100 km, což je o 1,1 litru paliva méně, než je udávaná kombinovaná spotřeba Mondea ECOnetic podle evropské normy.
Mondeo ECOnetic je poháněno vznětovým motorem 1,6 Duratorq TDCi o výkonu 85 kW, objem jeho palivové nádrže je 70 litrů.
V ruské části trasy musela norská posádka bojovat s kopcovitým terénem, cesty navíc byly poseté velkými kameny a hlubokými výmoly. Ve Finsku a Švédsku se řidiči zase potýkali se silným protivětrem a mokrou vozovkou.
Ford Mondeo ECOnetic byl navržen tak, aby jeho spotřeba paliva byla co nejnižší. K tomu pomáhá systém stop-start, inteligentní dobíjení, aktivní maska chladiče, ukazatel Ford ECO Mode a delší stálý převod.
Automobil také používá motorový a převodový olej s nižší viskozitou, pneumatiky s nízkým valivým odporem a podvozek se sníženou světlou výškou.
Ford Mondeo ECOnetic tak na jednu nádrž ujede dál než Škoda Fabia Greenline, se kterou Gerhard Plattner, světový rekordman v úsporné jízdě, letos zvládl na jednu nádrž ujet 2.006 km.
Úsporná Fabia však dosáhla lepší průměrné spotřeby než Mondeo, její hodnota totiž byla 2,21 litru/100 km. Plattner s Fábií jel z rakouského města Reutte do dánské obce Bov a zpět.
Na podzim 2010 absolvovala posádka složená z redaktorů britského listu The Sunday Times trasu z města Maidstone v hrabství Kent, na jihovýchodě Anglie, na jih Francie a zpět. Jelo se předfaceliftovým VW Passat BlueMotion 1,6 TDI (77 kW). Jedna nádrž (77 l) vystačila na 2456,87 km. Spotřeba paliva činila 3,14 l/100 km, průměrná rychlost 72 km/h.