Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

 
 
23.7. 2001

V autosalónech automobilky Ford po celých Spojených státech bude již brzy k dostání novinka, která nese legendární jméno Ford Thunderbird. Vedení automobilky očekává, že vůz bude stejně úspěšný, jako jeho předchůdce, který poprvé sjel z výrobní linky před 45 lety a ihned se stal symbolem, stejně jako hamburger, nebo Cola.

Jak se bude novému modelu dařit se ukáže v nejbližší době, protože oficiální objednávky na tento vůz modelového roku 2002 začala automobilka přijímat 8. ledna 2001, což znamená v den zahájení mezinárodního autosalónu v Detroitu.

Motor

Aby mohl být nový Thunderbird nazýván stejně jako jeho předchůdce americkým automobilem snům, musí být poháněn výkonným motorem V8. Po dlouhém výběru padla volba na koncernový motor Ford V8 o objemu 3,9 litru s čtyřventilovou technikou, který byl původně navržen pro vůz Lincoln LS. Celohliníkový motor je kombinací výkonu, elasticity, ekonomiky a zároveň splňuje přísné emisní limity. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 185 kW (252 k) při 6100 ot/min. Mezi zajímavosti této pohonné jednotky patří použití lehkých materiálů pro klikovou hřídel, platinové zapalovací svíčky, odlehčené písty a dvojité výfukové potrubí.

A bylo to právě výfukové potrubí, kterému inženýři věnovali velikou pozornost. Zvuk výfuku, který leží někde mezi Fordem Mustang GT a Lincolnem LS byl pečlivě naladěn tak, aby co nejvěrněji odpovídal zvuku původního Fordu Thunderbird. Aby byl zvuk co nejvěrnější, jezdili technici s Fordem Thunderbird roku výroby 1955 a poté upravily délku potrubí a velikost tlumiče výfuku podle potřeby. Výfuk je zakončen dvěma jednoduchými koncovkami o průměru cca 7 cm na každé straně, které opticky odlehčují zadní část vozu.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola přes 5stupňovou automatickou převodovkou. Převody jednotlivých rychlostních stupňů automatické převodovky byly navrženy tak, aby zdůrazňovaly výkon vozu, zejména silný 1. a 2. převodový stupeň.

Design

Vzhledově nový Thunderbird vychází z designu původního Thunderbirdu, ovšem s přihlédnutím na současné požadavky zákazníků. Z profilu má karosérie tvar obráceného klínu s krátkým předním převisem, což je přesný opak dnešní automobilové produkce. Přední části vozu dominuje maska chladiče a sání vzduchu na kapotě, které ovšem není funkční. Chromovaný znak Thunderbird je umístěn ve středu vrchní části čelní masky. Přední světla oválného tvaru jsou společně s integrovanými blikači umístěny pod skly s čirou optikou. Standardně jezdí Thunderbird na hliníkových kolech o rozměru 17 palců obutých do pneumatik 235/50 R17. Karosérie může být v pěti barvách - černá, červená, bílá, žlutá a modrá, stejně jako tomu bylo u vozů z 50. let. U všech barevných kombinací je vůz dodáván s černou plátěnou střechou. Pevné střechy se budou dodávat ve stejných barvách, jako je barva karosérie, nebo v barvě bílé. Anténa audiosystému je implementována do předního skla, aby nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk a nebránila snadné instalaci pevné střechy. Interiéru dominuje černá palubní deska s aplikacemi chromu. Sedadla jsou kožená s perforací a poskytují dobré boční vedení. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v šesti osách s manuálně nastavitelnou tuhostí bederní částí. Zadní, textilem potažená lavice je vhodná pouze k odkládání např. nákupních tašek a dalších drobností.

Bezpečnost

Zatímco design vozu se snaží co nejvíce podobat svému slavnému předchůdci, bezpečnostní prvky odpovídají dnešním vysokým nárokům na bezpečnost všech cestujících. Standardně je Thunderbird vybaven airbagem pro řidiče a spolujezdce druhé generace, stejně tak i bočními airbagy. Použitím bočních airbagů se Thunderbird stal prvním otevřeným vozem automobilky Ford, který nabízí přední i boční airbagy. Airbagy na straně lze deaktivovat pro případ použití dětské sedačky směrované proti směru jízdy. Dalším prvenstvím Thunderbirdu jako otevřeného automobilu je použití systému zvaného LATCH, což jsou kovové úchyty pro zajištění dětské sedačky, podobné systému ISOFIX používaného např. automobilkou Volkswagen. I přes použití airbagů, nejdůležitějším bezpečnostním prvkem zůstávají bezpečnostní pásy. Pásy Thunderbirdu jsou vybaveny předepínači a systémem EMR, což je omezovač tlaku, který v případě nárazu omezuje zatížení hrudníku a předchází případným zraněním. Odnímatelná pevná střecha splňuje federální požadavky na pevnost a ochranu hlav cestujících u otevřených vozů.

V rámci bezpečnostních opatření byla navrhnuta dvoudílná teleskopická kardanová hřídel pohánějící zadní kola, která je v případě nárazu schopna absorbovat energii bez rizika proniknutí hřídele do prostoru pro cestující.



Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 





 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…