Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

 
 

V autosalónech automobilky Ford po celých Spojených státech bude již brzy k dostání novinka, která nese legendární jméno Ford Thunderbird. Vedení automobilky očekává, že vůz bude stejně úspěšný, jako jeho předchůdce, který poprvé sjel z výrobní linky před 45 lety a ihned se stal symbolem, stejně jako hamburger, nebo Cola.

Jak se bude novému modelu dařit se ukáže v nejbližší době, protože oficiální objednávky na tento vůz modelového roku 2002 začala automobilka přijímat 8. ledna 2001, což znamená v den zahájení mezinárodního autosalónu v Detroitu.

Motor

Aby mohl být nový Thunderbird nazýván stejně jako jeho předchůdce americkým automobilem snům, musí být poháněn výkonným motorem V8. Po dlouhém výběru padla volba na koncernový motor Ford V8 o objemu 3,9 litru s čtyřventilovou technikou, který byl původně navržen pro vůz Lincoln LS. Celohliníkový motor je kombinací výkonu, elasticity, ekonomiky a zároveň splňuje přísné emisní limity. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 185 kW (252 k) při 6100 ot/min. Mezi zajímavosti této pohonné jednotky patří použití lehkých materiálů pro klikovou hřídel, platinové zapalovací svíčky, odlehčené písty a dvojité výfukové potrubí.

A bylo to právě výfukové potrubí, kterému inženýři věnovali velikou pozornost. Zvuk výfuku, který leží někde mezi Fordem Mustang GT a Lincolnem LS byl pečlivě naladěn tak, aby co nejvěrněji odpovídal zvuku původního Fordu Thunderbird. Aby byl zvuk co nejvěrnější, jezdili technici s Fordem Thunderbird roku výroby 1955 a poté upravily délku potrubí a velikost tlumiče výfuku podle potřeby. Výfuk je zakončen dvěma jednoduchými koncovkami o průměru cca 7 cm na každé straně, které opticky odlehčují zadní část vozu.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola přes 5stupňovou automatickou převodovkou. Převody jednotlivých rychlostních stupňů automatické převodovky byly navrženy tak, aby zdůrazňovaly výkon vozu, zejména silný 1. a 2. převodový stupeň.

Design

Vzhledově nový Thunderbird vychází z designu původního Thunderbirdu, ovšem s přihlédnutím na současné požadavky zákazníků. Z profilu má karosérie tvar obráceného klínu s krátkým předním převisem, což je přesný opak dnešní automobilové produkce. Přední části vozu dominuje maska chladiče a sání vzduchu na kapotě, které ovšem není funkční. Chromovaný znak Thunderbird je umístěn ve středu vrchní části čelní masky. Přední světla oválného tvaru jsou společně s integrovanými blikači umístěny pod skly s čirou optikou. Standardně jezdí Thunderbird na hliníkových kolech o rozměru 17 palců obutých do pneumatik 235/50 R17. Karosérie může být v pěti barvách - černá, červená, bílá, žlutá a modrá, stejně jako tomu bylo u vozů z 50. let. U všech barevných kombinací je vůz dodáván s černou plátěnou střechou. Pevné střechy se budou dodávat ve stejných barvách, jako je barva karosérie, nebo v barvě bílé. Anténa audiosystému je implementována do předního skla, aby nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk a nebránila snadné instalaci pevné střechy. Interiéru dominuje černá palubní deska s aplikacemi chromu. Sedadla jsou kožená s perforací a poskytují dobré boční vedení. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v šesti osách s manuálně nastavitelnou tuhostí bederní částí. Zadní, textilem potažená lavice je vhodná pouze k odkládání např. nákupních tašek a dalších drobností.

Bezpečnost

Zatímco design vozu se snaží co nejvíce podobat svému slavnému předchůdci, bezpečnostní prvky odpovídají dnešním vysokým nárokům na bezpečnost všech cestujících. Standardně je Thunderbird vybaven airbagem pro řidiče a spolujezdce druhé generace, stejně tak i bočními airbagy. Použitím bočních airbagů se Thunderbird stal prvním otevřeným vozem automobilky Ford, který nabízí přední i boční airbagy. Airbagy na straně lze deaktivovat pro případ použití dětské sedačky směrované proti směru jízdy. Dalším prvenstvím Thunderbirdu jako otevřeného automobilu je použití systému zvaného LATCH, což jsou kovové úchyty pro zajištění dětské sedačky, podobné systému ISOFIX používaného např. automobilkou Volkswagen. I přes použití airbagů, nejdůležitějším bezpečnostním prvkem zůstávají bezpečnostní pásy. Pásy Thunderbirdu jsou vybaveny předepínači a systémem EMR, což je omezovač tlaku, který v případě nárazu omezuje zatížení hrudníku a předchází případným zraněním. Odnímatelná pevná střecha splňuje federální požadavky na pevnost a ochranu hlav cestujících u otevřených vozů.

V rámci bezpečnostních opatření byla navrhnuta dvoudílná teleskopická kardanová hřídel pohánějící zadní kola, která je v případě nárazu schopna absorbovat energii bez rizika proniknutí hřídele do prostoru pro cestující.



Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…