Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

 
 

V autosalónech automobilky Ford po celých Spojených státech bude již brzy k dostání novinka, která nese legendární jméno Ford Thunderbird. Vedení automobilky očekává, že vůz bude stejně úspěšný, jako jeho předchůdce, který poprvé sjel z výrobní linky před 45 lety a ihned se stal symbolem, stejně jako hamburger, nebo Cola.

Jak se bude novému modelu dařit se ukáže v nejbližší době, protože oficiální objednávky na tento vůz modelového roku 2002 začala automobilka přijímat 8. ledna 2001, což znamená v den zahájení mezinárodního autosalónu v Detroitu.

Motor

Aby mohl být nový Thunderbird nazýván stejně jako jeho předchůdce americkým automobilem snům, musí být poháněn výkonným motorem V8. Po dlouhém výběru padla volba na koncernový motor Ford V8 o objemu 3,9 litru s čtyřventilovou technikou, který byl původně navržen pro vůz Lincoln LS. Celohliníkový motor je kombinací výkonu, elasticity, ekonomiky a zároveň splňuje přísné emisní limity. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 185 kW (252 k) při 6100 ot/min. Mezi zajímavosti této pohonné jednotky patří použití lehkých materiálů pro klikovou hřídel, platinové zapalovací svíčky, odlehčené písty a dvojité výfukové potrubí.

A bylo to právě výfukové potrubí, kterému inženýři věnovali velikou pozornost. Zvuk výfuku, který leží někde mezi Fordem Mustang GT a Lincolnem LS byl pečlivě naladěn tak, aby co nejvěrněji odpovídal zvuku původního Fordu Thunderbird. Aby byl zvuk co nejvěrnější, jezdili technici s Fordem Thunderbird roku výroby 1955 a poté upravily délku potrubí a velikost tlumiče výfuku podle potřeby. Výfuk je zakončen dvěma jednoduchými koncovkami o průměru cca 7 cm na každé straně, které opticky odlehčují zadní část vozu.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola přes 5stupňovou automatickou převodovkou. Převody jednotlivých rychlostních stupňů automatické převodovky byly navrženy tak, aby zdůrazňovaly výkon vozu, zejména silný 1. a 2. převodový stupeň.

Design

Vzhledově nový Thunderbird vychází z designu původního Thunderbirdu, ovšem s přihlédnutím na současné požadavky zákazníků. Z profilu má karosérie tvar obráceného klínu s krátkým předním převisem, což je přesný opak dnešní automobilové produkce. Přední části vozu dominuje maska chladiče a sání vzduchu na kapotě, které ovšem není funkční. Chromovaný znak Thunderbird je umístěn ve středu vrchní části čelní masky. Přední světla oválného tvaru jsou společně s integrovanými blikači umístěny pod skly s čirou optikou. Standardně jezdí Thunderbird na hliníkových kolech o rozměru 17 palců obutých do pneumatik 235/50 R17. Karosérie může být v pěti barvách - černá, červená, bílá, žlutá a modrá, stejně jako tomu bylo u vozů z 50. let. U všech barevných kombinací je vůz dodáván s černou plátěnou střechou. Pevné střechy se budou dodávat ve stejných barvách, jako je barva karosérie, nebo v barvě bílé. Anténa audiosystému je implementována do předního skla, aby nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk a nebránila snadné instalaci pevné střechy. Interiéru dominuje černá palubní deska s aplikacemi chromu. Sedadla jsou kožená s perforací a poskytují dobré boční vedení. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v šesti osách s manuálně nastavitelnou tuhostí bederní částí. Zadní, textilem potažená lavice je vhodná pouze k odkládání např. nákupních tašek a dalších drobností.

Bezpečnost

Zatímco design vozu se snaží co nejvíce podobat svému slavnému předchůdci, bezpečnostní prvky odpovídají dnešním vysokým nárokům na bezpečnost všech cestujících. Standardně je Thunderbird vybaven airbagem pro řidiče a spolujezdce druhé generace, stejně tak i bočními airbagy. Použitím bočních airbagů se Thunderbird stal prvním otevřeným vozem automobilky Ford, který nabízí přední i boční airbagy. Airbagy na straně lze deaktivovat pro případ použití dětské sedačky směrované proti směru jízdy. Dalším prvenstvím Thunderbirdu jako otevřeného automobilu je použití systému zvaného LATCH, což jsou kovové úchyty pro zajištění dětské sedačky, podobné systému ISOFIX používaného např. automobilkou Volkswagen. I přes použití airbagů, nejdůležitějším bezpečnostním prvkem zůstávají bezpečnostní pásy. Pásy Thunderbirdu jsou vybaveny předepínači a systémem EMR, což je omezovač tlaku, který v případě nárazu omezuje zatížení hrudníku a předchází případným zraněním. Odnímatelná pevná střecha splňuje federální požadavky na pevnost a ochranu hlav cestujících u otevřených vozů.

V rámci bezpečnostních opatření byla navrhnuta dvoudílná teleskopická kardanová hřídel pohánějící zadní kola, která je v případě nárazu schopna absorbovat energii bez rizika proniknutí hřídele do prostoru pro cestující.



Rallye Dakar 2018
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to, nebudeme se  vymlouvat

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to,…

Ve fázi tvrdých tréninků a nabírání objemů nejsou výsledky zas tolik důležité. Jenže sobotní prohra 0:5 v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…