Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

 
 

V autosalónech automobilky Ford po celých Spojených státech bude již brzy k dostání novinka, která nese legendární jméno Ford Thunderbird. Vedení automobilky očekává, že vůz bude stejně úspěšný, jako jeho předchůdce, který poprvé sjel z výrobní linky před 45 lety a ihned se stal symbolem, stejně jako hamburger, nebo Cola.

Jak se bude novému modelu dařit se ukáže v nejbližší době, protože oficiální objednávky na tento vůz modelového roku 2002 začala automobilka přijímat 8. ledna 2001, což znamená v den zahájení mezinárodního autosalónu v Detroitu.

Motor

Aby mohl být nový Thunderbird nazýván stejně jako jeho předchůdce americkým automobilem snům, musí být poháněn výkonným motorem V8. Po dlouhém výběru padla volba na koncernový motor Ford V8 o objemu 3,9 litru s čtyřventilovou technikou, který byl původně navržen pro vůz Lincoln LS. Celohliníkový motor je kombinací výkonu, elasticity, ekonomiky a zároveň splňuje přísné emisní limity. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 185 kW (252 k) při 6100 ot/min. Mezi zajímavosti této pohonné jednotky patří použití lehkých materiálů pro klikovou hřídel, platinové zapalovací svíčky, odlehčené písty a dvojité výfukové potrubí.

A bylo to právě výfukové potrubí, kterému inženýři věnovali velikou pozornost. Zvuk výfuku, který leží někde mezi Fordem Mustang GT a Lincolnem LS byl pečlivě naladěn tak, aby co nejvěrněji odpovídal zvuku původního Fordu Thunderbird. Aby byl zvuk co nejvěrnější, jezdili technici s Fordem Thunderbird roku výroby 1955 a poté upravily délku potrubí a velikost tlumiče výfuku podle potřeby. Výfuk je zakončen dvěma jednoduchými koncovkami o průměru cca 7 cm na každé straně, které opticky odlehčují zadní část vozu.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola přes 5stupňovou automatickou převodovkou. Převody jednotlivých rychlostních stupňů automatické převodovky byly navrženy tak, aby zdůrazňovaly výkon vozu, zejména silný 1. a 2. převodový stupeň.

Design

Vzhledově nový Thunderbird vychází z designu původního Thunderbirdu, ovšem s přihlédnutím na současné požadavky zákazníků. Z profilu má karosérie tvar obráceného klínu s krátkým předním převisem, což je přesný opak dnešní automobilové produkce. Přední části vozu dominuje maska chladiče a sání vzduchu na kapotě, které ovšem není funkční. Chromovaný znak Thunderbird je umístěn ve středu vrchní části čelní masky. Přední světla oválného tvaru jsou společně s integrovanými blikači umístěny pod skly s čirou optikou. Standardně jezdí Thunderbird na hliníkových kolech o rozměru 17 palců obutých do pneumatik 235/50 R17. Karosérie může být v pěti barvách - černá, červená, bílá, žlutá a modrá, stejně jako tomu bylo u vozů z 50. let. U všech barevných kombinací je vůz dodáván s černou plátěnou střechou. Pevné střechy se budou dodávat ve stejných barvách, jako je barva karosérie, nebo v barvě bílé. Anténa audiosystému je implementována do předního skla, aby nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk a nebránila snadné instalaci pevné střechy. Interiéru dominuje černá palubní deska s aplikacemi chromu. Sedadla jsou kožená s perforací a poskytují dobré boční vedení. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v šesti osách s manuálně nastavitelnou tuhostí bederní částí. Zadní, textilem potažená lavice je vhodná pouze k odkládání např. nákupních tašek a dalších drobností.

Bezpečnost

Zatímco design vozu se snaží co nejvíce podobat svému slavnému předchůdci, bezpečnostní prvky odpovídají dnešním vysokým nárokům na bezpečnost všech cestujících. Standardně je Thunderbird vybaven airbagem pro řidiče a spolujezdce druhé generace, stejně tak i bočními airbagy. Použitím bočních airbagů se Thunderbird stal prvním otevřeným vozem automobilky Ford, který nabízí přední i boční airbagy. Airbagy na straně lze deaktivovat pro případ použití dětské sedačky směrované proti směru jízdy. Dalším prvenstvím Thunderbirdu jako otevřeného automobilu je použití systému zvaného LATCH, což jsou kovové úchyty pro zajištění dětské sedačky, podobné systému ISOFIX používaného např. automobilkou Volkswagen. I přes použití airbagů, nejdůležitějším bezpečnostním prvkem zůstávají bezpečnostní pásy. Pásy Thunderbirdu jsou vybaveny předepínači a systémem EMR, což je omezovač tlaku, který v případě nárazu omezuje zatížení hrudníku a předchází případným zraněním. Odnímatelná pevná střecha splňuje federální požadavky na pevnost a ochranu hlav cestujících u otevřených vozů.

V rámci bezpečnostních opatření byla navrhnuta dvoudílná teleskopická kardanová hřídel pohánějící zadní kola, která je v případě nárazu schopna absorbovat energii bez rizika proniknutí hřídele do prostoru pro cestující.



Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…