Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

Ford Thunderbird 2002 - konečně sériová výroba

 
 

V autosalónech automobilky Ford po celých Spojených státech bude již brzy k dostání novinka, která nese legendární jméno Ford Thunderbird. Vedení automobilky očekává, že vůz bude stejně úspěšný, jako jeho předchůdce, který poprvé sjel z výrobní linky před 45 lety a ihned se stal symbolem, stejně jako hamburger, nebo Cola.

Jak se bude novému modelu dařit se ukáže v nejbližší době, protože oficiální objednávky na tento vůz modelového roku 2002 začala automobilka přijímat 8. ledna 2001, což znamená v den zahájení mezinárodního autosalónu v Detroitu.

Motor

Aby mohl být nový Thunderbird nazýván stejně jako jeho předchůdce americkým automobilem snům, musí být poháněn výkonným motorem V8. Po dlouhém výběru padla volba na koncernový motor Ford V8 o objemu 3,9 litru s čtyřventilovou technikou, který byl původně navržen pro vůz Lincoln LS. Celohliníkový motor je kombinací výkonu, elasticity, ekonomiky a zároveň splňuje přísné emisní limity. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 185 kW (252 k) při 6100 ot/min. Mezi zajímavosti této pohonné jednotky patří použití lehkých materiálů pro klikovou hřídel, platinové zapalovací svíčky, odlehčené písty a dvojité výfukové potrubí.

A bylo to právě výfukové potrubí, kterému inženýři věnovali velikou pozornost. Zvuk výfuku, který leží někde mezi Fordem Mustang GT a Lincolnem LS byl pečlivě naladěn tak, aby co nejvěrněji odpovídal zvuku původního Fordu Thunderbird. Aby byl zvuk co nejvěrnější, jezdili technici s Fordem Thunderbird roku výroby 1955 a poté upravily délku potrubí a velikost tlumiče výfuku podle potřeby. Výfuk je zakončen dvěma jednoduchými koncovkami o průměru cca 7 cm na každé straně, které opticky odlehčují zadní část vozu.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola přes 5stupňovou automatickou převodovkou. Převody jednotlivých rychlostních stupňů automatické převodovky byly navrženy tak, aby zdůrazňovaly výkon vozu, zejména silný 1. a 2. převodový stupeň.

Design

Vzhledově nový Thunderbird vychází z designu původního Thunderbirdu, ovšem s přihlédnutím na současné požadavky zákazníků. Z profilu má karosérie tvar obráceného klínu s krátkým předním převisem, což je přesný opak dnešní automobilové produkce. Přední části vozu dominuje maska chladiče a sání vzduchu na kapotě, které ovšem není funkční. Chromovaný znak Thunderbird je umístěn ve středu vrchní části čelní masky. Přední světla oválného tvaru jsou společně s integrovanými blikači umístěny pod skly s čirou optikou. Standardně jezdí Thunderbird na hliníkových kolech o rozměru 17 palců obutých do pneumatik 235/50 R17. Karosérie může být v pěti barvách - černá, červená, bílá, žlutá a modrá, stejně jako tomu bylo u vozů z 50. let. U všech barevných kombinací je vůz dodáván s černou plátěnou střechou. Pevné střechy se budou dodávat ve stejných barvách, jako je barva karosérie, nebo v barvě bílé. Anténa audiosystému je implementována do předního skla, aby nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk a nebránila snadné instalaci pevné střechy. Interiéru dominuje černá palubní deska s aplikacemi chromu. Sedadla jsou kožená s perforací a poskytují dobré boční vedení. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v šesti osách s manuálně nastavitelnou tuhostí bederní částí. Zadní, textilem potažená lavice je vhodná pouze k odkládání např. nákupních tašek a dalších drobností.

Bezpečnost

Zatímco design vozu se snaží co nejvíce podobat svému slavnému předchůdci, bezpečnostní prvky odpovídají dnešním vysokým nárokům na bezpečnost všech cestujících. Standardně je Thunderbird vybaven airbagem pro řidiče a spolujezdce druhé generace, stejně tak i bočními airbagy. Použitím bočních airbagů se Thunderbird stal prvním otevřeným vozem automobilky Ford, který nabízí přední i boční airbagy. Airbagy na straně lze deaktivovat pro případ použití dětské sedačky směrované proti směru jízdy. Dalším prvenstvím Thunderbirdu jako otevřeného automobilu je použití systému zvaného LATCH, což jsou kovové úchyty pro zajištění dětské sedačky, podobné systému ISOFIX používaného např. automobilkou Volkswagen. I přes použití airbagů, nejdůležitějším bezpečnostním prvkem zůstávají bezpečnostní pásy. Pásy Thunderbirdu jsou vybaveny předepínači a systémem EMR, což je omezovač tlaku, který v případě nárazu omezuje zatížení hrudníku a předchází případným zraněním. Odnímatelná pevná střecha splňuje federální požadavky na pevnost a ochranu hlav cestujících u otevřených vozů.

V rámci bezpečnostních opatření byla navrhnuta dvoudílná teleskopická kardanová hřídel pohánějící zadní kola, která je v případě nárazu schopna absorbovat energii bez rizika proniknutí hřídele do prostoru pro cestující.



Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…