Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gazelle Business na tankodromu - Drsňák

Ladislav Černý
Diskuze (6)
Ruská automobilka GAZ začala v Česku prodávat modernizovaný model Gazelle. Dealerem je liberecká firma Eltrans.

Přijíždíme do Milovic, abychom v blízkém terénním areálu vyzkoušeli nové přírůstky na českém trhu užitkových vozidel do 3,5 tuny.

Motor Cummins, modernizovaný interiér i pohonné ústrojí tvoří hlavní novinky robustního modelu Gazele pro letošní rok. Dvounápravová konstrukce s rozvory 2900 nebo 3500 mm na pevném rámu dobře odolává nástrahám tankodromu. Jezdíme provedením 4x4, která má standardně uzávěrku mezinápravového diferenciálu. Jde o mechanické ústrojí dělící poměr točivého momentu přesně 50:50.

Minimum elektroniky dává předpoklad značné odolnosti, ale na místě řidiče ani spolujezdce žádné velké pohodlí v terénu nemáme. Zvuk mechanických ústrojí proniká do interiéru, kde nacházíme moderní tlačítka ventilační soustavy a rádio Blaupunkt, ale také ničím nekrytý mechanismus parkovací brzdy.

Velký skok

Ve srovnání s předchůdcem, jehož příď připomíná deset až dvacet let staré korejské osobní automobily, ukazuje poslední vydání na evropskou produkci. Jejího zpracování však gazelle ještě nedosahuje, ale na těžké trati nám nabízí jiné výhody. Listové pružiny i na přední nápravě na evropských

lehkých užitkových vozidlech nenajdete. Výbava do terénu nekončí uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, ale pokračuje redukční převodovkou

s extrémním poměrem 2:1. Její zařazení sice vyžaduje zastavení vozidla, ale pak lze zdolat i velmi příkré stoupání bez ohrožení životnosti spojky. Motorizace čtyřválci Cummins Euro 4 s recirkulací výfukových plynů EGR vykazovaly slušný tah od 1300 ot./min, nicméně v rámci výjimky jde o doprodej této jednotky 2,8/88 kW. Vzhledem k objemu válců jde o nízký výkon, maximum točivého momentu sahá na hranici 270 N.m. Pro příští rok a povinnost prodeje vozidel Euro 5 dostane agregát filtr pevných částic.

Vozidla Gazelle přicházejí do Česka buď jako furgony (tří- nebo sedmimístné), či podvozky. Na ně liberecká společnost Eltrans montuje přibližně dvacet druhů nástaveb, samozřejmě lze pořídit jen podvozek a oslovit jiného nástavbáře. Podvozky a furgony můžete objednat jako 4x2 s pohonem zadních kol nebo 4x4 včetně mechanické uzávěrky diferenciálu a redukční převodovky. Představená vozidla v areálu tankodromu se nacházela převážně v provedení s pohonem všech kol, protože právě v terénu najde uplatnění výhoda robustní a jednoduché konstrukce vozidla.

Ladislav Černý
Diskuze (6)
Avatar - PeterLuk
25. 2. 2013 19:50
Keď už sme pri Rusoch...
...chcelo by to spomenúť, že UAZ Patriot dostal nový interiér. Už zostáva len doladiť exteriér, techniku a ceny . >:-[]
[odkaz]
Avatar - Aladeen
25. 2. 2013 15:00
Re: Novodobá Avia
Dík za objasnenie ;-)
Avatar - Barrichello
25. 2. 2013 14:57
Re: Novodobá Avia
Teda byla, ale

1) bylo to 6x6, mělo to budku Avia a motor ale podvozek byl Praga V3S [odkaz]

2) byly to speciální verze tuším od Hagemann A 21 4x4

3) 4x4 sou ofiko až nové typy s novou budkou [odkaz]
Avatar - Aladeen
25. 2. 2013 14:49
Re: Novodobá Avia
:yes:
Avatar - Barrichello
25. 2. 2013 14:41
Re: Novodobá Avia
Akorát že Avie nebyla 4x4 >:D