Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Geely FY11 sdílí techniku Volva, ale vypadá jako BMW

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Nové SUV Geely s kódem FY11 je mixem německého designu a švédsko-čínské techniky. Do Evropy se určitě nepodívá...

Čínská automobilka Geely, mimochodem majitel švédského Volva a britského Lotusu se činí. Pro letošní rok chystá novinky v podobě elektrického sedanu a MPV, která ještě (nejen) v Říši středu na rozdíl od Evropy nevymřela. Třetím, ale prvním odhaleným žhavým modelem, který připravuje, je „SUV-kupé“. Uvozovky jsou na místě, neboť má dva páry dveří a výklopnou zadní stěnu, dnes neexistující Rover nechť laskavě promine, Daimler a další následovníci taktéž.

Jmenuje se zatím FY11, ale jde o kódové označení, to obchodní zatím neznáme.

První, co při pohledu na vůz zarazí, je podoba s BMW X4. Možná až přílišná, i když na přídi jakkoli velké ledvinky samozřejmě nenajdeme, tady se ukazuje současná korporátní maska značky - a také záď se liší. Originalitou však vnější tvary rozhodně nepřekypují, ba právě naopak. Nechybí ani dramaticky se svažující střecha nad druhou řadou sedadel a přední nárazník je takřka totožný. Světla zase připomínají aktuální audi.

FY11 má optických svalů přesto dost. První fotky exteriéru i interiéru unikly 16. ledna, šlo o neoficiální snímky plné „sypaného čaje“. Již v úvodu letošního roku byly odhaleny tři podoby zatmavené siluety. Aktuálně se k nim přidávají další tovární, na kterých je už vidět pořádně celé auto. To stojí na platformě CMA (Compact Modular Architecture), kterou u Geely vyvinuli spolu s Volvem a kromě SUV XC40, evropského Automobilu roku 2018 ji používá i agilní koncernová značka Lynk & Co, tedy taktéž součást Zhejiang Geely Holding Group.

FY11 má být skutečně spíše sportovním než užitkovým vozidlem, zavěšení se nachází co nejníže.

K pohonu stačí dvoulitrový benzinový turbomotor s více než pěkným výkonem 175 kW (238 k) a točivým momentem 238 N.m. Ano, čtyřválec darovalo Volvo. Počítá se s pohonem předních i všech kol. V interiéru opět kombinujícím stylistické prvky obou výše zmíněných německých značek najdeme digitální přístrojový panel, infotainment s obří dotykovou obrazovkou a otočným ovladačem – příznivci bavorského iDrive znovu zpozorněli... Oficiálního výstavního debutu se novinka od Geely dočká ještě v tomto čtvrtletí.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)

Doporučujeme

24. 1. 2019 18:33
Geely je vyráběné v Bělorusku, což je další dobrá zpráva
protože výrobky běloruskéo průmyslu jsou známé svojí trvanlivostí. :yes:
Avatar - CountachSV
24. 1. 2019 07:16
Mno
... já si myslim, že to vypadá spíš jako Mercedes a jeho nejbezostyšnější okopírování designu (X6) v dějinách