GM vyhodilo šéfa marketingu, zřejmě kvůli fotbalu
Joel Ewanick, 52-letý manažer, který dříve pracoval pro severoamerické divize automobilek Nissan a Hyundai, nastoupil k General Motors v květnu roku 2010 a měl zde na starosti nejprve marketing pro severoamerický trh. V prosinci roku 2010 byl jmenován globálním marketingovým ředitelem.
Nyní Joel Ewanick odstupuje ze své funkce. Podle severoamerických médií tak učinil po několika výrazných změnách v přístupu automobilky k propagaci. Důvodem pro jeho odchod mohou být i smlouvy s fotbalovými kluby, za nimiž marketingový ředitel stál. V souvislosti s jeho odchodem se nejčastěji zmiňuje smlouva s britským fotbalovým klubem Manchester United, jehož sponzorem se General Motors stal za nezveřejněnou částku.
V oficiálním prohlášení pro tisk uvedl Greg Martin, mluvčí General Motors, že Joel Ewanick nesplnil očekávání společnosti. Žádné další podrobnosti koncern k odchodu svého marketingového ředitele nezveřejnil.
Prakticky v průběhu jednoho týdne se jedná o druhé odstoupení z vysoké funkce v rámci koncernu General Motors. To první se týká nového šéfa designu divize GM Europe, kterým se měl stát od 1. srpna David Lyon.