Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Michal Fokt
Diskuze (2)
Učni Volkswagenu vytvořili už desátou studii pro GTI Treffen u jezera Wörthersee. Tentokrát přestavěli Golfa GTI na hybrid. Společnost mu dělá... elektrický kombík!

Ani letošní největší evropské setkání příznivců vozů koncernu Volkswagen, pořádané už desítky let u rakouského jezera Wörthersee, se neobejde bez konceptu na bázi Golfu GTI. V posledních letech si vzali tvorbu showcarů na starosti učni Volkswagenu a pokud pátráte po původu označení Golf GTI First Decade, tak má spojitost právě s tím - slaví se deset let těchto učňovských prací.

Koncept gétéíčka je letos v souladu s novou "elektrickou" budoucností Volkswagenu hybrid, ovšem ne ledajaký. Má totiž celkový výkon 415 koní (305 kW), přičemž elektromotor do kompletu přispívá svými 12 kW (16 k). Spalovací motor nezveřejněného objemu (patrně dvoulitr TSI) roztáčí přední kola, elektřina se stará o pohon kol zadní nápravy.

Auto umí jet pouze na spalovací motor i výhradně na elektřinu a obě jednotky samozřejmě také zvládají spolupracovat v hybridním módu. letos na projektu pracovalo třináct vybraných učňů, kteří zvolili pro auto dvoubarevnou kombinaci laku s kontrastními polepy a přidali dvacetipalcová kola a střešní spoiler z verze Clubsport. Kabina přišla o zadní sedadla, přibyla tuningová rezerva a výkonný audiosystém. Sedadlo řidiče s masážní funkcí lze ovládat aplikací ve smartphonu nebo tabletu. Obě sedadla dostala čalounění kůží nappa a alcantarou.

Druhou studentskou prací pro Wörthersee byla studie týmu učňů ze Cvikova GTE Estate impulsE. Elektrický kombík využívá 16.8 kWh akumulátor a k nalakování karoserie bylo použito pět barev - Oryx White, Apassionata Blue, Anthracite, Hallmark a St. James Red, které se objevily i v interiéru. Kapota má kvůli lepšímu chlazení dodatečné otvory a nesmí chybět velká kola, aplikace pro smartphone tentokrát ovládá ambientní podsvícení ve dveřích.

Michal Fokt
Diskuze (2)
25. 5. 2017 13:30
souhlas
Tyhle předimenzovaný káry, který ani nedávají smysl mě teda fakt nerajcujou. Zlatě auta co se prodávaly 10 let zpátky. Člověk aby lítal jenom po bazarech, když si chce koupit normální auto
24. 5. 2017 14:10
Podíl elektriky
Takže elektromotor se na celkovém výkonu podílí necelými 4 procenty. To se fakt vyplatí ho tam vůbec cpát ?

A 16,8 kWh baterka v elektrickém kombíku taky působí hodně legračně a nespraví to ani pět barev na karosérii. Chápu že kdo si hraje nezlobí, ale i tak netuším jaký má taková práce smysl, tedy kromě ukázky že tudy cesta nevede