Hispano Suiza XIOV: Další pokus o vzkříšení slavné značky

Hispano Suiza XIOV: Další pokus o vzkříšení slavné značky

 
 

Hispano Suiza, výrobce velmi drahých a luxusních vozů před druhou světovou válkou, se opět snaží o návrat na automobilové výsluní.

V Ženevě je vystaven prototyp vozu s názvem XIOV, Jedná se o dvoumístný supersport s motorem před zadní nápravou. Design nové Hispano Suizy vyznává hodně ostré linky. Zhruba 5 m dlouhý a 2,06 m široký automobil však není ničím jiným než převlečeným Audi R8.

Pod zadním krytem se totiž ukrývá motor V10 FSI objemu 5,2 litru. Ten je ovšem přeplňován dvojicí kompresorů, takže dává výkon na hranici 552 kW (750 k), což je o 166 kW (225 k) více než ve výchozím modelu. Točivý moment vrcholí 700 Nm.

Podvozek nedoznal oproti originálu žádných změn, je tedy vyroben z hliníku, hořčíku a karbonu. Dvoumístné kupé vážící 1590 kg nahlíží do společnosti nejrychlejších supersportů. Posuďte sami, z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,4 s a dostane se až na 340 km/h.

V názvu Hispano Suiza chybí tradiční pomlčka. Označení modelu zřejmě odkazuje na vidlicový desetiválec, ale místo číslice 10 jsou v něm písmena IO. Vůz nemá zůstat jen konceptem, mělo by jich vznikat 20-25 ročně, cena je stanovena na 750.000 eur. Plány jsou ambiciózní, jejich součástí je i hybridní verze, která bude doplněna o elektromotor s výkonem zhruba 110 kW (150 k).

Původní firmu Hispano-Suiza založil švýcarský konstruktér Marc Birkigt již v roce 1904 v Barceloně. Před první světovou válkou vyráběla hlavně sportovní vozy, model 15T byl nazván po tehdejším králi Alfonsovi XIII, který jej také používal. V roce 1911 otevřela pobočku ve francouzském Levallois-Perret, později přesídlila do Bois-Colombes.

V roce 1919 měla premiéru šestiválcová řada H6, která byla již luxusním automobilem nejvyšší třídy. V licenci je stavěla dokonce i plzeňská Škodovka. Její exempláře jsou hodnoceny kvalitativně výše než originály, a to Hispano Suiza byla přímým konkurentem například Rolls-Royce! Na začátku třicátých let přišly na řadu dvanáctiválce typu 68 a řady J12, menší řadu reprezentoval šestiválec K6.

Výroba ve Francii byla ale ukončena v roce 1938, španělská centrála přežila dalších pět let. V továrnách se vyráběly také letecké motory. O reinkarnaci značky se pokusila španělská firma Mazel Engineering. V případě supersportu HS 21 ze Ženevy 2000 a jeho o dva roky mladší verze GTS však šlo jen o koncepty. Rovněž limuzína K8 z roku 2001 zůstala v jediném exempláři.

Spolupracujeme s TipCars.com
Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety

Pro letošní volby do Evropského parlamentu přihlásilo své…

Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce

Dlouholetý kazašský prezident Nursultan Nazarbajev v…

Obchodní řetězec Metro ustupuje z Číny Obchodní řetězec Metro ustupuje z Číny

Německá obchodní společnost Metro zahájila prodej svých…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy

Japonské automobilce se na našem trhu daří. Novinka v…

Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 





 
Cupra Ateca Special Edition: Výfuk od Akrapoviče a další detaily

Cupra Ateca Special Edition: Výfuk od Akrapoviče a další detaily

Dnes 17:50

Na ženevském autosalonu předvedla asi nejmladší současná automobilka Cupra vylepšenou verzi svého modelu Ateca. Čím se liší Special Edition?




Blesk.cz

Soud Plekance s Vondráčkovou: Padl rozsudek a obě strany slaví!

Soud Plekance s Vondráčkovou: Padl rozsudek a obě…

V Kanadě proběhlo odvolací řízení ohledně tzv. návratové žaloby Tomáše Plekance (36) na Lucii Vondráčkovou (39).…

Ulice zaplavily tisíce penisů: Japonský svátek připomíná erotický veletrh

Ulice zaplavily tisíce penisů: Japonský svátek…

Penis kam se podíváš. Tak by se dal charakterizovat japonský svátek Honen Macuri. Ulice města Komaki ten den…

 

iSport.cz

ONLINE: Kladno s Jágrem hraje třetí semifinále proti Jihlavě, Motor - Vsetín

ONLINE: Kladno s Jágrem hraje třetí semifinále proti…

Semifinále Chance ligy dnes pokračuje třetími duely. Kladno z úvodního dvojzápasu v Jihlavě přivezlo jednu…

Šílená penalta na Dukle? Zavolejte sudímu, proč to pískl, zní z komise

Šílená penalta na Dukle? Zavolejte sudímu, proč to…

Rozhodčí Pavel Julínek se hlasitě přihlásil do soutěže o největší hrubici této sezony. Už v první minutě utkání…

 

Reflex.cz

Lannisterové a spol. 10 nenormálních, zdegenerovaných, vražedných rodinek Westerosu ze Hry o trůny

Lannisterové a spol. 10 nenormálních,…

Kdyby měl televizní seriál Hra o trůny místo soundtracku Ramina Djawadiho studiový smích, byla by to podobná…

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o odklad. Jak dlouho se Britové v EU zdrží?

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o…

Britská premiérka Theresa Mayová možná už v nejbližších hodinách pošle do Bruselu dopis, kterým formálně požádá…